vlokreeft

Started by Ron, May 30, 2013, 10:50:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ron

Vlokreeft
Dekschild van palinghuid
Size #10


Beertje

Mooi Ron,Maar ja,moet ik wel eerst een paling vangen. ;) ;D
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Heintje Davids

Loeisterk en natuurlijk bindmateriaal, Ron. Mooie vlokreeft! Ik vraag me alleen al jaren af of de geur van palinghuid nu echt een positieve invloed heeft op de vangsten want palinghuid is redelijk aan de prijs (toch gauw zo'n €12 per huidje) en dekschildjes kun je ook van veel goedkopere materialen maken. Merk jij verschil?

Team

Zo.n paling huid is wel te delen met een paar andere vliegbinders,
NUNC  AUT  NUNQUAM

Heintje Davids

Kan natuurlijk Ton, maar dan ben je er wel heel snel doorheen want zo groot zijn die huidjes nu ook weer niet. Een paar streamertjes en hij is op. Ben meer benieuwd naar de toegevoegde waarde.

Ron

#5
Quote from: Heintje Davids on May 30, 2013, 11:21:57
Loeisterk en natuurlijk bindmateriaal, Ron. Mooie vlokreeft! Ik vraag me alleen al jaren af of de geur van palinghuid nu echt een positieve invloed heeft op de vangsten want palinghuid is redelijk aan de prijs (toch gauw zo'n €12 per huidje) en dekschildjes kun je ook van veel goedkopere materialen maken. Merk jij verschil?

Heintje Davids ik weet niet of de geur van palinghuid invloed op de vangsten .
palinghuid is redelijk aan de prijs ,maar ik betaal er niets voor ,een kennis van mij die maakt vis schoon en natuurlijk ook paling , hij bewaart de palinghuid voor mij ,zo kom ik aan palinghuid. 
Ik gebruik de palinghuid om dat het zo natuurlijk er uit ziet .   

Troutbuster

"lekker" Vlokreefje Ron!!
Ziet er prima "vangerig" uit! ::goodjob::

Zit er verzwaring onder??

Gr

Jan
"Petri Heil"


Ron

Quote from: Troutbuster on May 30, 2013, 12:43:33
"lekker" Vlokreefje Ron!!
Ziet er prima "vangerig" uit! ::goodjob::

Zit er verzwaring onder??

Gr

Jan

Jan deze is verzwaart met 3 lagen  Lead Foil .

Heintje Davids

't Mooie van palinghuis is dat het zo enorm sterk is. Vroeger werd het oa gebruikt als verbinding bij dorsvlegels. En voor degene die het voor het eerst gebruiken; eerst natmaken voor gebruik anders is het niet te verwerken (proef je meteen hoe zout zo'n palinghuis smaakt :))

DMeijer

Ziet er vangerig uit, Ron!

sietzedevisser

Mooi ding! Net weer palinghuid besteld en het viel me op dat je de optie had voor wilde en kweek palinghuid. De wilde is gelijk 4 euro duurder. Volgens de beschrijving zit het verschil in de dikte. Heb allebei besteld en een kijken wat nou het verschil is.

sjo

Let the fly be with you....