IJverig!!

Started by Useless, December 27, 2011, 16:09:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Useless

Mensen die mij kennen weten dat ik niet zo'n enthousiaste binder ben. Of beter gezegd helemaal geen binder. Over het algemeen heb ik er te weinig geduld voor. Daarbij komt dat ik sowieso heel weinig vliegen gebruik. Ik geloof na al die jaren vliegviservaring er gewoon niet meer in dat je in de praktijd zo ontzettend veel verschillende vliegen bij je moet hebben. De keren dat ik gevist heb en dat de vis persé alleen maar dát ene vliegje wilde pakken zijn op de vingers van 1 hand te tellen en dan ving ik dus gewoon een keertje niets. Hoort er ook bij vind ik.
Het gevolg is wel dat ik door vrijwel nooit te binden zo langzamerhand wel aardig door mijn voorraad heen was en doordat ik zo ontzettend slordig ben waren mijn vliegendozen ook nog eens verworden in een allergaartje van jewelste.
Maar sinds ik mijn hobbykamertje op orde heb ben ik toch maar eens begonnen om wat orde op zaken te stellen en heb de laatste weken met regelmaat aan de bindvice gezeten.
Mijn doelstelling was om de oude ongeorganiseerde dozen maar te laten voor wat het was en alles zoveel mogelijk maar eens te gaan vernieuwen. Hou me ten goede; ik vind binden nog steeds niet echt heel leuk maar krijg wel een kick als ik een doos vol heb. Hieronder dan ook een paar foto'tjes van mijn knutselwerk van de afgelopen weken:



Een doos vol met zeeforelvliegen. Met name het wat kleinere spul. Magnussen, butchers, mysis en garnaalachtigen.



En een doos met wat grotere zeeforelvliegen. Pattegrisen, Borstelwormen en zwarte zonkers.



De nymphendoos ook maar weer eens gevuld met allerhande "beessies".



Droge vliegen; klinkhammers, sedges, coachmen, foamvliegen en meer vliegend gespuis



En nog meer klinkhammers



Een doosje vol met zware tungsten nymphen



Een beginnetje met het vullen van een doos pollakvliegen

En dan natuurlijk ook nog de zalmvliegen voor komend seizoen. Gebonden op "lowwater"-haken en vooral toch ook diverse tubeflies







Ik ben nog lang niet waar ik wil maar het begin is er.

forel

dat ziet er goed uit Useless

Jan Muisers


En jij bind niet veel ?

Die Abel vise zal wel gerookt hebben.  ;)

Wel mooi hoor.

Jan.

HappyFisherman

Zeker ijverig!!! Ziet er mooi uit zo op rij af :D

Ik begin meestal na 2 of 3 al weer te klooien met wat nieuws HAHA!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

weerwolf

Ziet er goed uit, zou ik ook vaker moeten doen.......maar ik ben ook geen binder. Als ik er eenmaal voor zit wil het wel, maar voordat ik zit.......ik vis liever.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rossie69

#5
mooie collectie Marco.

is het toch zekers waard geweest.

mooie vise ook trouwens


Bert J.

Voor een 'niet'-binder maak je hele mooie vliegen!

Ik bind ook alleen wat ik nodig heb. Ben net klaar met 120 zeebaarsstreamers.
Dat vind ik dan wel weer leuk, als het maar een beetje lomp is en niet zo ingewikkeld ::green::
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift