De Halladale Eagle

Started by Jan Muisers, December 27, 2011, 13:00:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan Muisers


Of, zoals Hardy hem noemt : The Hallidale Eagle...een type fout van de auteur ?

Ik hoop dat iedereen een geslaagd kerstfeest achter de rug heeft ( en herstellende is  ;D ) . Hier in elk geval wel. De vrouw is weer aan het werk en ik zit, nog steeds met m'n pootje, alleen thuis. Tja, wat kan je dan anders doen dan...Binden.

De Yellow Eagle, de Halladale Eagle of de Hallidale Eagle.....welke naam men ook kiest, de vlieg heeft een eigenaardigheid. Nee, het is niet de hackle : het is een vlieg welke een hackle heeft van een donsveer van een steenarend, geel geverfd. De sub die ik hier gebruikt heb en dit is eigenlijk ook de enige mogelijke i.v.m. de grootte, is een marabou veer, geel geverfd.

De eigenaardigheid is de Mohair, welke is verwerkt in de vleugel. Voor de topping erover komt, moet een tufje mohair over de vleugel worden gelegt. (Helaas is dit op de foto niet goed te zien)....de eerste hairwing(achtige) vlieg ? De beschrijving komt uit 1886.

Genoeg gel*ld....




Jan.



jelle

Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Troutbuster

Ziet er weer Vangtastisch uit Jan!!
Ik heb snode plannen om 2012 te starten met het pogen zalmvliegpatronen te gaan binden
Nog nooit gedaan maar eens moet de 1e x zijn niet?
Ik hou jou (en de rest van de forumridders) op de hoogte van mijn resultaten
Tips and tricks altijd van harte welkom Jan (zeker van een Zalmvlieg Crack als jij!!)
de 21e op de binddag?

See ya

Gr.

Jan
"Petri Heil"


Zeenimf

Dit is weer een staaltje van VAKMANSCHAP,geweldig Jan. ::top::

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

dryfly

Erg mooi deze vlieg.

Ga je er ook mee vissen, of is het meer om in te lijsten? Daar is hij in ieder geval mooi genoeg voor.

Groeten Dryfly
Ne pas pipi contre le vent

Jan Muisers


Bedankt, dame en heren,

@Jan, ben benieuwd. Dat zou helemaal goed moeten komen, gezien de vligen die je nu al bind. Als er vragen zijn, hoor ik het wel.

@Dryfly, Ik vis er niet mee en ik lijst ze ook niet in. De scalpel is een zeer goede vriend van mij. Zou je kunnen vergelijken met Catch and Release....als je de vis eindelijk gevangen hebt, zet je hem weer terug.  ;)
Het is eigenlijk meer het binden dat belangrijk is. Ik vind hierin zeer veel rust en ook de uitdaging trekt me wel.


Jan.


HappyFisherman

Doe ik ook Jan met sommige vliegjes, scalpel er door. Niks vreemds aan :S

Oh ja, mooi exemplaar weer!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

mooi Jan, weer heel mooi.

kwam er net ook een tegen op facebook maar die was rustiger aan de onderkant en waar jij geel hebt was deze rood/oranje
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Jan Muisers


Bedankt, mensen.

@ Maurice : Hhmmm een rode eagle? er zijn meerdere kleuren maar geen rode. Misschien een freestile of een ander patroon. Bij deze moet de hackle zo ruig zijn...donsveer van een steen arend. Eigenlijk is het een Dee vlieg, maar dan aangepast met een ander soort vleugel.

@ Evert : Wol. Dit patroon vraagt voor wol om het kopje. Er zijn erbij die vragen voor struisvogelherl of pauw herl, maar de meeste zijn gewoon gelakt.

maurice



gebonden door Sven Axelsson

toch (heel) anders :-[ :-[ :-[
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Jan Muisers

Quote from: maurice on December 28, 2011, 12:08:09
toch (heel) anders :-[ :-[ :-[

Beetje wel  ;D

Het is de Infalible (de onfijlbare) ontworpen door Farlow. Wel mooi gebonden hoor.

Jan Muisers


Yep, ook een met een arend hackle : De Floodtide. Grootste verschillen....een rode hackle veer als underwing en Amherst staart in plaats van goudfazent vleugel in de wing.