Peter Ross v.s. Peter Ross

Started by Troutbuster, August 16, 2011, 08:35:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Gisterenavond nog wat zitten binden.
Reden was de mooie baarzen, windes en een enkele roofblei (55cm) van afgelopen zondag.
Waarop??
Een klassieke natte vlieg, de "Peter Ross"

Een versie "klassiek" gebonden, en een versie in een "golden" variant.

De klassieke versie heeft zich reeds wereldwijd bewezen als vanger voor Forel, Zeeforel, Baars en grote witvissoorten.
De Golden variant is een hersenspinsel die het gevoelsmatig goed zou moeten doen op Forel in water waar ze al geruime tijd vertoeven en waar er op natuurlijk voedsel word gejaagd, maar....
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de Golden PR voor overig water een goede vanger zal zijn.

Materiaal;

PR traditioneel                                          Golden PR

staart; Goud fazant tippet                        Goud fazant tippet
lijfje; Zilvertinsel                                        Goud tinsel
Rib; Zilverdraad                                         Gouddraad
Thorax; rabbit rood                                    Rabbit gold
Hackle; Zwart (hen)                                   Geel en zwart (hen)
Vleugel; Mallard flank (natural)                  Mallard flank (geel)
Binddraad; Zwart                                       Geel (zwart voor kopje)

Binnenkort de Golden PR maar eens te water laten!!

gr.

Jan

[attachment deleted by admin]
"Petri Heil"


Bert J.

Mooie vlieg waar volgens mij te weinig mee gevist word.
Ik heb er in het begin op de Eemhof wel forel op gevangen. Ook op de Alexandra.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Sieger

Gelukkig nog een natte vliegenvisser... Ik vis heel graag met dit soort vliegen, vooral op wat groter water met een kabbeltje knalharde aanbeten van forel echt super... Net als met de spider trouwens...


Sieger

Rossie69

knap werk Jan

is toch een appart verhaal hoor dat natvlieg binden

Troutbuster

Zeker een apart verhaal!!
Maar mooi!!
Ik ben d'r, sinds ik in het bezit ben van een mooie collectie DVD's van Davie McPhail, helemaal leip van!!
Was ik al een beetje, ik hang graag naar klassieke vliegen, maar de laatste tijd ben ik echt helemaal OM!!

Patronen als The Bloody Butcher, The Alexandra, The Whickams Fancy, The Dunkeld (echt heel mooi!!) The Kate McLaren helemal te gek en het mooie is ze vangen!!

Op stilstaand water, maar zeker op de rivier, waar je ze op de klassieke manier "down and accross" vist, schuin stroomafwaarts dus!!

Ik ben nooit zo'n fan geweest van het vissen met een bonk lood stuiterend over de bodem.
Kijk, als het niet anders kan da wel ja maar liever met de droge vlieg, en als die het niet "doen' dan heel graag met de natte klassieke vlieg!!

Kortom, gaaf om te binden (ik moet oppassen dat ik niet ga zitten binden om louter en alleen het binden maar goed, zolang er ruimte is in de dozen dan geeft het niet!)
Maar zeker rete gaaf op mee te vissen en ik weet zeker dat het vissen met de natte vlieg een onderschatte methode is, zeker op stromend water!

Gr.

Jan.
"Petri Heil"


christianvt

hmmmm... Gaaf en interessant Jan! Aangezien ik veel op de rivier vis ga ik dit patroontje ook maar eens proberen te binden..

ErickW

Een hele mooie variant op een topvlieg, vooral met het speldaas wat er nog zwemt.

johannes

heel mooie en effectieve vlieg.

moet nog zoveel binden maar komt er niet van
kan me er de laatste tijd niet toe zetten om te beginnen


hendri

mooi gebonden hoor! super vliegie!