reverse Para

Started by HappyFisherman, July 06, 2011, 16:19:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Ik vroeg me af of een vis ook gericht op een droge vlieg hapt, waarbij het mij logisch lijkt dat ie een vlieg bij "de kop" pakt (de voorkant dus). Da's toch vaak het stuk met het meeste vleesch en dus de meeste kans om een insect ineens te kunnen grijpen.
Daarvan uitgaande bedacht ik me ineens dat het wel vreemd is dat wij meestal de vlieg met de voorkant bij het haakoog binden. Zodoende is het gevaarlijkste deel van de haak, de punt, het verst verwijderd van het deel waar een vis op bijt. Vandaar de volgende creatie:

En van boven:

Omdat het zo "andersom binden" is voelt het heel onnatuurlijk aan en ik weet ook niet hoe zich dit in de lucht gedraagd. Heeft iemand hier ervaring mee?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

christianvt

Ziet er goed uit! Mooie theorie heb je bedacht! ;D

Maar als je de vlieg binnenstript (als je dat doet..) gaat ie wel achteruit.

sebastiaan

De forellen die ik probeer te vangen hebben zo'n grote bek dat ze zelfs de grootste meivliegen in een keer, in z´n geheel, in hun bek kunnen nemen  ;D

Heel mooi gebonden !

Bas

Rossie69

 :P
mooi gelukt ja

vleugels zijn ook keck of niet dan?

op stromend water zal het de vis een worst wezen of tie voor rond of achterste voren door de plump gaat :)
makkie voor forel.

kleiner maken,voor de voorn moet ook zekers willen dan :)
of dr moet dikke bakken van windes op jacht zijn.

::klappen::

HappyFisherman

Die vleugeltjes heb ik tot in den treure geoefend op de letterswap... Ik heb gemerkt dat je ze het mooiste in kunt binden als je er niet aan gaat lopen trekken tijdens het binden, maar als je de laatste whipfinish hebt gemaakt kom je er pas met je tengels aan (en da's moeilijk HAHA)!

Ik bedacht me vanavond dat jullie in Apeldoorn ook een reverse parachute hebben gemaakt (maar dan niet met vleugels). Zal dus ergens nog wel in't achterhoofd van me hebben gezeten ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

zie dit trouwens voor het eerst.

pattent op vragen of eisen gewoon nemen  ;)

super

HappyFisherman

The reversed winged parachute ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69


hendri

heel mooi gebonden hoor. super. maar van welke kant een vis een vlieg te grazen neemt, ik zou het niet weten.

HappyFisherman

Afgelopen week nog ff 1 gestrikt met betere verhoudingen/netter. Foto's gemaakt met een goeie macrolens, dus zie je er weer teveel op ;)



Laat ik em maar de "Happy Parachute" noemen ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

christianvt

Ziet er goed uit! ;D