Rivermonster

Started by Mike, June 21, 2020, 17:27:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

[attachment id=1 msg=181758]
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Mike

[attachment id=1 msg=181759]
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Mike

[attachment id=1 msg=181760]
[attachment id=2 msg=181760]
[attachment id=3 msg=181760]
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Mike

verder nog in totaal 9 snoekbaarsjes en 7 mooie baarzen weten te landen.

[attachment id=1 msg=181761]

[attachment id=2 msg=181761]
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Mike

En nu alles op dit streamertje

[attachment id=1 msg=181762]
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Scaramouche

Gaaf Mike, wat een bak op een #5!  ::goodjob::
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

SageX

Waarom toch vaak foto's waarop een prachtige vis, ineens monsterlijk groot is?  Niet enkel de snoek, maar ook de handen krijgen een ''onnatuurlijk'' karakter.  De opnames van de snoekbaars vind ik veel natuurlijker en dus ook de werkelijk benaderend. Dit is maar een mening dus ik verwacht enig tegensputteren😎

Scaramouche

Mooi juist, die brute kop  :)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Mike

#8
Quote from: SageX on June 22, 2020, 12:43:55
Waarom toch vaak foto's waarop een prachtige vis, ineens monsterlijk groot is?  Niet enkel de snoek, maar ook de handen krijgen een ''onnatuurlijk'' karakter.  De opnames van de snoekbaars vind ik veel natuurlijker en dus ook de werkelijk benaderend. Dit is maar een mening dus ik verwacht enig tegensputteren😎

Haha, ik snap heel goed wat je bedoeld hoor. Ik vind die foto's waarbij vissen helemaal in de lens worden gedrukt ook nogal dom maar op deze manier vind ik t wel een mooi plaatje zo vanaf de kop.
Dit is gewoon een bepaald perspectief. Ik probeer hier op zich niet de vis groter te laten lijken.
Ik vond m al bruut genoeg eerlijk gezegd  ;)

Ik kon deze snoek ook moeilijk op 1 hand voor me uit houden  ;D
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Jan

Quote from: SageX on June 22, 2020, 12:43:55De opnames van de snoekbaars vind ik veel natuurlijker en dus ook de werkelijk benaderend.
Ja en dus is dan ook duidelijk te zien dat die snoekbaarzen door iemand ander gevangen zijn dan diegene met de snoek.
Handen kunnen niet zo erg veranderen in een paar uurtjes. ;D ;)

baspius

Laat ze maar kletsen, Mike! Hahaha. Ik weet hoe sterk zulk formaat snoeken al zijn. Echter een welgemeende overweging misschien. De echte riviermonsters krijg je er vanaf de kant met een #5 niet zomaar uit... Als je daar inderdaad mee viste.

Ik kan je wel een voorbeeld laten zien, probeel het even met een hyperlink. Deze jonge dame gaf mij de hardste dril in Nederland ooit.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=765471200258676&set=picfp.100003874096234&type=3&theater

paul de bruijn

Quote from: baspius on June 22, 2020, 16:53:28
Laat ze maar kletsen, Mike! Hahaha. Ik weet hoe sterk zulk formaat snoeken al zijn. Echter een welgemeende overweging misschien. De echte riviermonsters krijg je er vanaf de kant met een #5 niet zomaar uit... Als je daar inderdaad mee viste.

Ik kan je wel een voorbeeld laten zien, probeel het even met een hyperlink. Deze jonge dame gaf mij de hardste dril in Nederland ooit.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=765471200258676&set=picfp.100003874096234&type=3&theater
Toch lollig om te zien dat jij denkt dat Mike bewust op dat formaat met een #5 staat te vissen.Daarbij,jouw snoek is een mooie vis,maar 35 pond karper geeft toch een wat zwaardere dril.
Of op een #8 een King haken op snelstromend water.Om even aan te geven dat het per vis en omstandigheid verschilt,en qua hengel.
Ik lever vrijwel nooit commentaar,maar een welgemeende overweging van mijn kant.Je hebt vliegvissers en je hebt hele goede vliegvissers.Neem nou maar van mij aan dat Mike tot die laatste categorie behoort en dus die snoek weldegelijk op een #5 gevangen heeft(uiteraard met mazzel ivm voorin haken),maar dat gaf ie zelf al aan.
En ook niet bewust op dat formaat staat met een #5.En er zijn genoeg vliegvissers die wel een eens vis haken (en vangen)die zeker niet voor de aftma bedoeld is,ik heb zelf regelmatig karper op mijn 4tje gehaakt.
Redelijk kansloos,zeker in begroeid water met een tip 14/00.Maar heel af en toe en met mazzel toch geland.
Kortom,wees voorzichtig met commentaar,voor je het weet is iets verkeerd geinterpreteerd.

Mike

#12
Het zijn toch echt allemaal mijn handen en ook mijn vissen  ;D
Ik vis eigenlijk altijd op de rivier met m'n 10 ft #5.
Nu is t een Sage One en die heeft flink wat backup power.
Ik vis niet bewust op zulke grote vis maar soms zitten ze er toch tussen.
Het staat grotendeels ook op video omdat ik een GoPro draag met chestmount.
Ik heb de beelden terug gekeken en ik was zelfs tijdens t terug kijken van de beelden weer bang dat m'n 25/00ste lijntje t zou begeven :o
Het streamertje zat notabene ook echt achter in z'n huig, net voor z'n slokdarm. Ik kon er net bij met m'n toch flinke arterie tang.
Er was een vaste forum bezoeker bij die de foto's heeft gemaakt en heeft geholpen met onthaken dus die kan alles bevestigen :)
Het hielp wel dat ik op een grote ondiepe zandplaat vis daar en ik met de vis mee kon lopen. Zo kon ik voorkomen dat ie te veel lijn nam en ik kon zo ook voorkomen dat ie grote plukken wier mee pakte. Maar het was erg spannend.
Het gekke was dat de lijn niet eens was beschadigd.
Ik vermoed dat de lijn meteen na t haken achter de bekflap terecht is gekomen en zodoende niet door de bek is gaan wrijven. Later haakte ik nog een snoek van rond de 80 maar die ging er wel meteen doorheen toen ik m naar t oppervlak trok. Ff schudden en pats!

Ik ben vandaag ook wezen vissen.
Vandaag was heel erg taai met maar 3 vissen. 2, 5 eigenlijk  :P
1 baars, 1 heel klein botje en 1 mooi snoekbaarsje.

Ik heb je hyperlink ff aangeklikt. Mooie vissen Baspius maar ik leef zelf met de regel "#itonlycountsonfly"  ;)
Maar eerlijk is eerlijk, echt mooie vissen   ::goodjob::

En bedankt voor t compliment Paul  8)
Ik hoop samen een keer met jou op zalm te kunnen gaan vissen. Die staat nog steeds op m'n "wishlist".

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Mike

Nog wat plaatjes van vandaag..

Deze baars was camera-schuw  ;D
[attachment id=1 msg=181779]

M'n maatje en ik hadden afgesproken om 22:10 te stoppen. Deze ving ik om 22:09. Echt letterlijk de daysaver..
[attachment id=2 msg=181779]
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Mike

En halverwege de dag besloot deze postzegel met grootheidswaanzin m'n streamertje aan te vallen.. :o
[attachment id=1 msg=181780]
Heel bizar..
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

paul de bruijn

Die zalm gaat goed komen :)

paul de bruijn

Quote from: Jan on June 22, 2020, 15:55:05
Ja en dus is dan ook duidelijk te zien dat die snoekbaarzen door iemand ander gevangen zijn dan diegene met de snoek.
Handen kunnen niet zo erg veranderen in een paar uurtjes. ;D ;)
Ja,iedereen heeft tegenwoordig een blauwe outfit ;D ;D ;D

baspius

Ik geloof direct dat Mike goed is met de vlieghengel. In wezen is iedereen hier beter met de vlieghengel dan ik. En mogelijk krijgt hij een snoek van 120 op de rivier er uit. Echter is mijn zorg dat die snoek, zeker in de zomer, niet meer wegzwemt.

Ik vind het persoonlijk al knap dat Mike een stuk of 20 mooie vissen wist te vangen vanaf de kant. Zegt al genoeg over zijn kwaliteiten.




Mike

#18
@Baspius, geen zorgen over de snoek.
Ik ben altijd heel erg voorzichtig en zorgzaam met m'n gevangen vissen.
Ik leg een vis als deze bv nooit op de kant. Spartelen op de kant kost zo'n zware vis veel te veel energie en de kans op beschadiging is dan heel erg groot.
Ik heb haar uit het water getild voor een aantal foto's en even in ondiep water gelegd om te onthaken.
De dril duurde bijna 15 min. Dat is de langste dril die ik ooit met een nederlandse vis heb meegemaakt maar ze was prima in orde toen ik haar na de foto's liet gaan.
Ze had meteen haar evenwicht terug en zwom in 1 keer terug naar het diepe.
Ik weet zeker dat ze vandaag de dag weer vrolijk rond aan t jagen is  :)
Ze was overigens maar 97 cm. 120 zou wat langer duren vrees ik.
Ik zou nooit gericht zulke grote vissen belagen met een #5.
Ik vis met een klein ep streamertje met als doel, baars, snoekbaars en roofblei.
Die zijn met een #5 doorgaans prima te drillen. Ik vang met enige regelmaat snoekbaarzen van over de 70 cm en die liggen echt binnen een minuut of 8 in m'n netje.
Deze vis had zo veel kracht en massa dat ik mij een beetje "out gunned" voelde maar zoals ik al zei, viste ik op een grote zandplaat waardoor ik met de vis kon meelopen. Ze is nooit meer dan een meter of 6 a 7 van me vandaan geweest.
Ik kon elke x nadat ze lijn had genomen achter de vis aanlopen en de lijn opspoelen.
Als ik de vis naar mij toe had moeten drillen was ik veel langer bezig geweest en dan was het zeer waarschijnlijk een heel ander verhaal geweest maar zover laat ik het niet komen.

Fijn dat je je zorgen maakt over het welzijn van de vis. Dat waardeer ik.
Dat je me aanspreekt over je zorgen vind ik een goede zaak.
Maar wees gerust, de snoek maakt het ongetwijfeld goed  :)
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER