Rubber laarzen

Started by FrancoisCKX, October 18, 2015, 23:14:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FrancoisCKX

Nadat ik gisteren gemerkt had dat mijn waterdichte ademende Meindl bergschoenen toch niet zo waterdicht zijn, vandaag maar mijn rubberlaarzen aangedaan. Na een half uur steenkoude voeten én vochtige sokken. Die dingen zijn prima voor een half uur in de tuin maar niks voor in het natte gras aan de waterkant. Zolen veel te glad en te dun, plat voetbed dus nul steun, enz. Wat dragen jullie aan je voeten?

maurice

Nu slippers.







Bij het vissen vaak gewoon Werkschoenen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

gijsie20

Voor in Nederland meestal gewoon goedkope rubberen laarsjes van de Welkoop ofzo. Met een paar goeie sokken erin gaat dat prima. Wat ik dan wel vaak doe is van die goeie wandelsokken tot aan mn knie. Zit dan prima, geen last van kou of vocht  :)

goswit

DRI Fish .   Rubberlaars met losse wintervoering 5 mm dik lijkt op neopreen  .  Heeft voordeel als je de sok aantrekt hij makkelijk over de broek heen gaat en dan de laars aantrekt en niet loopt te stoeien om de broekpijpen in de laars te stoppen. 
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

henkverhaar

Sorel amerikaanse (canadese) laarzen (van die klassieke amerikaanse outdoordingen) met leren schacht en vilten binnenschoen. Nooit meer kouwe voeten in de winter. Nadeel, je kunt minder diep echt in het water staan. Als dat het doel is kun je beter een grotere maat rubberlaars nemen en extra isolatiesokken erin dragen. Vroeger vond je die overal, tegenwoordig moet je daarvoor denk ik naar de Boerenbond/Welkoop of een andere 'boerenwinkel'.

FrancoisCKX


Quote from: goswit on October 18, 2015, 23:48:27
DRI Fish .   Rubberlaars met losse wintervoering 5 mm dik lijkt op neopreen  .  Heeft voordeel als je de sok aantrekt hij makkelijk over de broek heen gaat en dan de laars aantrekt en niet loopt te stoeien om de broekpijpen in de laars te stoppen.

Dat lijkt me een prima product. Waar heb je ze gekocht?

wh82

#6
Ik heb laarzen van Aigle, al minstens 16 jaar. Zien er nog uit als gloednieuw. Kun je losse laarzensokken bijkopen. Zit ook zo'n riempje aan dat je m kunt laten aansluiten op je kuit, dat scheelt ook al flink.
BTW. Ik bedoel deze sokken: http://www.aigle.com/fr_fr/gotland-10673.html

wimcobra

Mocht je een proffesionele visser kennen, vraag hem eens waar ze hun materiaal halen.
Ik heb bij zo een winkel isolerende rubber laarzen gekocht.
nooit koude voeten, waterdicht en steun te over.  ;)

wh82

@wimcobra, dat is gewoon bij de cooperatie zoals deze: http://www.coopwv.nl/

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

goswit

Gekocht bij de Vries hengelsport in Boxmeer , site is waardeloos van hen .  Kan geen foto plaatsen ,weet niet hoe te verkleinen. Wil je foto zien even op FB  aanmelden kan ik het wel plaatsen.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

p.forel


FrancoisCKX

Dank voor de tip, maar ik heb 43/44, helaas. Ik zoek iets dat warm houdt en een goede pasvorm heeft. In schoenen zonder voetbed heb ik na een half uur zere voeten en last van m'n rug. Daarom draag ik m'n bergschoenen zo graag, kan er de hele dag op lopen.

FrancoisCKX

Quote from: goswit on October 19, 2015, 14:27:17
Gekocht bij de Vries hengelsport in Boxmeer , site is waardeloos van hen .  Kan geen foto plaatsen ,weet niet hoe te verkleinen. Wil je foto zien even op FB  aanmelden kan ik het wel plaatsen.

Het zijn deze toch?


FrancoisCKX


Quote from: wimcobra on October 19, 2015, 09:40:23
Mocht je een proffesionele visser kennen, vraag hem eens waar ze hun materiaal halen.
Ik heb bij zo een winkel isolerende rubber laarzen gekocht.
nooit koude voeten, waterdicht en steun te over.  ;)

Dank voor de tip, dat zou in IJmuiden te vinden moeten zijn.

p.forel

Je bergstappers eens goed invetten werkt ook mijne na 10 jaar nog dicht als nieuw

FrancoisCKX

Dat zou een idee zijn als ze niet "ademend en waterdicht" zouden zijn. Deze gaan terug naar de fabriek.

p.forel

#17
Heb ik ook maar het leer moet je wel in vet zetten bij de veter ogen komt er wat water binnen soms als het leer iets uit gedroogt is.

Net als je soms je schoenen moet vullen met lauw water. Om de zout kristallen uit het gore tex te spoelen
Om ademende functie te behouden.

Heb gore tex ademende salamon running shoes  die ook behandeld dienen te worden  zodra het water afstotende er af is

FrancoisCKX

Oh? Nooit geweten, dank je.

Scaramouche

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

FrancoisCKX

Klopt, 'k heb het intussen ook gevonden. Ik moet aan de bak.


Oorvis

#22
Ik heb al jaren 25 jaar Dunlop laarzen. Vroeger was het model Wildlife, later One. Nu heten ze Purofort. Zijn echt superlaarzen waarop je de hele dag kunt wandelen. Nog nooit koude voeten in gehad en zomers ook niet te warm. Voor mij nooit meer iets anders.   

DavidS

Bekina Agrilite laarzen met stalen tip en isolerende zool: nooit koude voeten, zelfs niet in de sneeuw

http://www.bekina.be/nl

FrancoisCKX

Het zijn uiteindelijk Eiger thermolaarzen geworden, dankzij de tip van MarcelN. Iedereen dank voor jullie input!