Baarsvissen op de Rijn...

Started by Sieger, December 20, 2010, 11:42:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Na een lange tijd (bijna) niet gevist te hebben zijn we vandaag met 3 forumleden naar de Rijn bij Wageningen geweest.
Wij zijn Herman (Hippo), Pascal (Pas) en Sieger... 's Morgens om een uur of 8 afgesproken in Wageningen en we waren zowaar allemaal op tijd. Even snel een bakkie koffie en op naar het water...

Als ik zo aan een grote rivier sta, voel ik me altijd een beetje verloren... Zoveel water.. waar moet ik beginnen en waar zit de vis.. Gelukkig is dit het thuiswater van Herman, dus de eerste krib waar we onze prooi voor vandaag zouden moeten vinden is snel bereikt... We gaan vandaag op Baars...


Hippo op zoek naar de eerste Baars...

Het weer zit in elk geval mee vandaag. Hoewel het wat grijs is, blijft het de hele ochtend droog en zien we zelfs af en toe de zon. Het eerste vak wordt door ons drieën helemaal afgevist maar levert niet heel veel op. Eén baars voor mij en een baars en een roofbleitje voor Herman...
Oh ja en een mooie grote tak voor Pascal... ;-).


Mijn 1e van de dag....

Door naar een volgend stuk... Iets meer variatie in de bodem.. Mooie dieptes afgewisseld met stenen en zand.... Geultjes en ondieptes; Hier moet vis zitten...

Maar het valt niet mee. Er is niet echt veel jong broed te zien en jagende baarzen al helemaal niet. We vermoeden dat de baars wat dieper zit dus alle geultjes afgevist...  Herman vangt nog wat en ik pak ook nog een baarsje... Verder niets te zien.... :-(.


Pascal (voorgrond) en Herman op zoek....

Het loopt al tegen elfen als we langzaam aan onze weg terug vissen...
Ik besluit om het eens langs de kant te proberen. Het zonnetje heeft inmiddels al wat geschenen en wie weet zijn het vandaag 'zonne-baarzen'... Dit blijkt uiteindelijk een goede greep. In korte tijd van ik 6 Baarsjes.. een hotspotje gevonden :-). Mijn totaal vandaag staat op 8 en daar blijft het ook bij. Allemaal geen grote vissen, zo tussen de 15-20 cm.


Geen joekels maar wel heel mooie visjes...

Herman vangt aan het eind van de trip nog een kleine winde en Pascal haakt uiteindelijk iets groots... Zijn TFO switchrod van 11 voet gaat echt helemaal krom en deze keer is het echt vis.... Het vecht terug, krijgt ruimte, draait zich een slag en .... Pats... schiet los en is weg.... :-(.. Ik voel op dat moment met Pascal mee en kan het niet laten een grote donder over het water te laten gaan... Pascal kan alleen maar onthutst kijken en baalt als een stekker...
Wat het is geweest... we zullen het nooit weten...


Pascal aan het vechten met... ja met wat eigenlijk...

Inmiddels was het alweer 12 uur en was het tijd om huiswaarts te trekken... Nog een heerlijke bak koffie bij Herman thuis en op naar Ugchelen...

Herman en Pascal: Bedankt voor een heerlijke ochtends aan het water...


Sieger

Sieger

Quote from: hippoIk heb nog een paar fotootjes geschoten vandaag, helaas zonder vis er op maar leuke sfeerplaatjes.
Pascal op jacht naar die ene grote

Pascal met een PR stokvis

Sieger zet zijn glasvezel zes in een enorme bocht

Sieger op zijn hotspot


Jullie hebben al begrepen dat we een lekker dagje uit hebben gehad. Heel jammer dat Pascal zo'n pech had, hij heeft er hard genoeg voor gewerkt. We doen het nog wel een keertje over.


Sieger