Leaders zelf knopen, formules

Started by jo flyfishing, October 31, 2017, 21:31:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jo flyfishing

Voor zij die ze zelf knopen en inspiratie willen

http://globalflyfisher.com/leadercalc

Bestond vroeger al als spreadsheet, nu interactief.
Wel opletten, bij het tonen van de details van één leader durft de gewenste tippet dikte te wijzigen.

Je kan ook mooie labeltjes afdrukken om ij je leader te steken, zodat je weet wat voor een het is.

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Bone F

Geef mij toch maar een getwijnde leader ik maak en gebruik ze al jaaaaaren en ze bevallen nog steeds.

Beertje

Quote from: Bone F on October 31, 2017, 23:15:19
Geef mij toch maar een getwijnde leader ik maak en gebruik ze al jaaaaaren en ze bevallen nog steeds.
Ik vind ze ook prettig in gebruik. Ook voor het nimfvissen gebruik een korte van c.a. 1.50 mtr daar aan geknoopt een tip van gewenste lengte. Vist net iets lekkerder  als alleen een stuk nylon.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

henkverhaar

Quote from: Bone F on October 31, 2017, 23:15:19
Geef mij toch maar een getwijnde leader ik maak en gebruik ze al jaaaaaren en ze bevallen nog steeds.

En daar zijn ook spreadsheets voor. Bijvoorbeeld: http://furledleaders.proboards.com/thread/685/bflf-spreadsheets (je moet je waarschijnlijk wel aanmelden om deze link te kunnen volgen...)

HappyFisherman

Bestel ze tegenwoordig gewoon bij Stroft.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

JB

Quote from: Bone F on October 31, 2017, 23:15:19
Geef mij toch maar een getwijnde leader ik maak en gebruik ze al jaaaaaren en ze bevallen nog steeds.

Zou je de formules uit de leadercalc dan niet om kunnen zetten naar een getwijnde versie?
Zomaar een vraag.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)