OVM deze periode?

Started by Esoxlucius, January 07, 2016, 19:41:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Esoxlucius

Heb ik in deze periode met mijn #5 en drijvende lijn iets te zoeken op het OVM of kan ik beter thuis blijven? Ben er nog nooit geweest maar waarschijnlijk zit de vis nu te diep.

MarcelN

qua temperatuur heb ik in de winter in de binnenbak westside nog genoeg forel met vlokreeftjes gevangen, echt waar ::agree::
Rare beesten daar, dus die 5 ja dat kan.
Kleed je warm, hang je vreettas aan de spijker middelste paal en casten maar....

p.forel

Forel kan best tegen beetje koude.
Heb er gestaan dat het ijs zich vormde op mijn waadpak en hengel   Ving  ze nog gewoon op het bekende STOKJE

Esoxlucius

Dat is mooi, mits het natuurlijk niet te hard waait kan ik het in ieder geval proberen.

Esoxlucius

waar op het OVM kan ik nu het beste terecht en welke leader montage moet ik gebruiken voor het vissen in de binnenbak?

Dedada

Marcel, op welke wijze vis jij met de vlokkreeft in de binnenbak tijdens deze (winter)periode? Een beetje in het verlengde van de laatste vraag van Esoxlucius....

gr Dedada

MarcelN

Dag Dedada, what's in a name ::)
Ik heb er nu nog niet gevist deze winter, hoewel ik er pas wel ben geweest maar niet serieus vissend, ik wilde Caspar even op weg helpen met hoe/waar te waden.( goh wat ben ik toch een slecht mens he)
Ik vis met de vlokreeftjes meestal thv de 3 palen boven en soms tussen het afstervend wierbed, geloof me, er ligt nu nog genoeg van dat spul onderwater.
Gewone 9-10ft leader tip 18/00e of X3-4 evt verlengen met tippet ringetje wanneer het nodig is en het op de wind laten meedriften, hou wel contact met de lijn want het is zo strak!
Er zit echt veel meer vis dan je ziet ;)

Dedada

Dank Marcel, is mij duidelijk! Top. Heb het idee dat we snel geneigd zijn tijdens de winter de vis diep te zoeken. Het blijft dus het proberen waard ook de drijvende lijn in te zetten (bijvoorbeeld vlokkreeftje) tijdens de winter. In het topic OVM seizoen 2016 gaf ik al aan dat de afgelopen keren dat ik er was (vorige week woensdag, zaterdag en zondag), vis werd gevangen met zinkende lijnen en boobies/WB's. Toch ook de drijvende lijn niet uit het oog verliezen dus!

gr Dennis

MarcelN

Nee zeker niet alleen zinkend, het is toch geen winter zo ::wtf:: van het weekend weer een speldenprik, ik hoop op echte kou.
Sinds het uitblijven van strenge winters de afgelopen 3 jaar is het OVM ook ineens erg slecht, ik hoop dat dat het is.
Die filmpjes op de flats hier op het forum op bonefish, dat was precies zoals het ervoor op de 'flats' van het OVM ging, geweldig!

Dedada

Interessante relatie die je legt! Laat ik dan snel en hard met je 'meehopen' op echte winterse temperaturen. Wellicht dat het bijtgedrag dan weer 'logischer en voorspelbaarder' wordt. Hoop je daar eens te ontmoeten!


wh82

Het is El Nino dit jaar. Elke kans op een superstrenge winter kan je normaalgesproken wel schudden.. De jaren tot El Nino bouwen daar naartoe op. Meestal krijg je daarna weer kans op koudere winters maar let op, kans, geen zekerheid. Nu heeft El Nino groter effect in VS enz. maar de effecten merk je zeker hier.