Iemand bekend met de Vision 3zone #8

Started by Petar, March 26, 2013, 14:38:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Petar

Hoi iedereen,

Aangezien ik ga beginnen met vliegvissen vroeg ik mij af of een vision 3zone afta 8 een goed hengeltje voor mij is.
Ik kan er een overnemen en Ik wil er voornamelijk mee gaan snoeken en soms een forelletje vangen.
De vraag is ook of even door kan met de vision.
Groetjes.

Beertje

#1
@Petar,een aftma 8 is wel een tamelijk zware hengel geschikt voor b.v. het vissen op snoek of in zee op zeeforel.

Als je een echte beginner bent, zou ik op zoek gaan naar en hengeltje in de lijn klasse 4 of 5. Om hier mee het werpen eerst eens goed mee onder de knie te krijgen.Het beste is je aan te melden bij een vliegvisvereniging in de buurt.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Petar

Ja ik ben nieuw betreft het vliegvis gebeuren.
Het lijkt me leuk om dit onder de knie te krijgen, moet wel even melden dat ik bij een viswinkel ben geweest die raden mij een 9/10 aan om mee te beginnen  ::) maar goed ik hoor nu iets anders of wellicht heb ik de beste man verkeerd begrepen kom al jaren voor mijn spullen bij de beste man.
Mijn plan is dan ook een cursus te volgen en mij aan te melden bij een vereniging, zoals Rob al aangeeft ik heb ook geen zin om aangekocht materiaal in een hoek te laten verstoffen.
Groetjes.

hilco


Beertje

Petar,dat kwam waarschijnlijk doordat jij met een vraag kwam om met een vliegvishengel op snoek te gaan vissen.
Dan vind ik een 9/10 wel wat zwaar.Maar dat is persoonlijk.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Troutbuster

Zou het hier niet om 8, 9 of 10 ft gaan?? ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Beertje

Dat zou kunnen Jan.Maar hij heeft het toch duidelijk over een aftma 8.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

HappyFisherman

Ja hoor, het gaat er al weer om hoe lang ie moet zijn..  ::nanana::
Vliegvissen is bevlogen vissen...

weerwolf

Quote from: Beertje on March 26, 2013, 17:09:12
Dat zou kunnen Jan.Maar hij heeft het toch duidelijk over een aftma 8.


beertje als je duidelijk wilt zijn dan had hij het over een afta 8




maar nu zijn wel elkaar de vliegen aan het afvangen  ;D
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

weerwolf

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Gert

Petar, ik lees in je eerste (voorstel) posting dat je je al hebt aangemeld bij een vereniging om te gaan lessen, en dat je al spullen van A&M binnen hebt. Wat zijn dat dan voor spullen die je gekocht hebt? Nog geen hengel begrijp ik?

Groet,
Gert
 

Petar

Ja ik heb me aangemeld voor een cursus en heb al wat hengels van A&M in mijn handen gehad, maar geen keus gemaakt.
Zoals ik al eerder vertelde morgen eens de winkel bezoeken voor een hengel.


weerwolf

lekker naar die winkel gaan en verschillende hengels proberen. Maar zoals gezegd probeer vooral de lichtere klasse ook! bij twijfel niet over 1 nacht ijs gaan!
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

hilco

Marc , onze kleine Belg heeft een prachtig advies gegeven voor die hengel is je welkomsttopic.


Petar

Ik heb zijn advies gelezen een degelijk advies zelfs.
Qua opmerkingen zoals bart smit of blokker daar heb ik niet zoveel aan.
Tevens na een nachtje slapen heb ik besloten om gewoon verder te gaan op mijn oude manier wat ik al immers al heel wat jaren doe.
Ik heb begrepen dat een deel van de vlieg vissers met een 3 of een 4tje snoek vangen en behoorlijk lang drillen wat in hun ogen spectaculair is, in mijn ogen onacceptabel.
Elke snoek visser weet dat je in de zomer maanden de dril zo kort mogelijk moet houden ( nee niet de vis eruit scheuren) en in een korte tijd weer terug moet plaatsen dit voor de gezondheid van de vis.
Ik neem afscheid van de vliegvis forum.
Mijn account mag dan ook verwijderd worden.
Groetjes
Petar.





Gert

#16
Tsja, dat is je eigen keuze natuurlijk...
De reden is me niet helemaal duidelijk waarom je er nu al weer van af ziet.
Maar blijkbaar wil je alleen maar op snoek vissen. Er zullen niet veel vliegvissers zijn die met een 4 of 5 vissen op snoek, maar de reden dat men meestal een #8 gebruikt is omdat het anders erg lastig is om een streamer weg te zetten. Niet vanwege de drill - zeker niet in de polderslootjes waar de meesten hun streamers uitlaten.
Maar als je wilt leren vliegvissen, is het beter om te beginnen met een #4 of #5. Dus het algemene advies is NIET om te gaan snoeken met een 4 of 5. Hoop dat dat geen misverstand is.

Groet,
Gert

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Bekeerling

Overgevoelige reactie op wat Hilco zei, zoals ik Hilco "ken" was het niet respectloos bedoeld maar goed whatever...