OVM (nieuw seizoen '13/'14)

Started by Bone F, December 18, 2013, 20:27:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

MarcelN

Klopt, het gekke is, die beesten zitten erin :o ik heb dat eens goed kunnen bekijken toen het windstil was met een zonnetje, je zag niets en ineens waren ze er na een lok trucje, slimme beesten! Niet meer op vissen daar, ze winnen het toch of erger... ze hebben een haak erbij :'(

Rick

Er stond vanmiddag wel gewoon 5 man vanaf de palen te werpen..   

MarcelN

Dat kan geen kwaad, die vangen ze toch niet, je moet het spelletje een beetje snappen van die beesten, ik heb er al zoveel gevangen dat ik nu door dat wier klem loop, tijd om daar te stoppen dus.
Ze moeten naar het schone ondiepe, maar ze zijn erg laat.

Rick

#353
..

MarcelN

#354
huh moeilijk te volgen, maar er voer er 1 over een stek denk ik :D rotzak :(

Hidde

Gebeurt er nog iets hier ? Erg stil... Gaat het los met de bibios en houd iedereen het voor zichzelf?

Joost S.

#356
Ik heb besloten volgend jaar pas te gaan. Wilde eerst, heel onverstandig, zonder waadpak gaan, en maar zien.

Maar dat ga ik niet doen. Kan gevaarlijk zijn, en misschien verpest ik dan voor mezelf een hele mooie vis stek omdat het tegenvalt vanaf de kant.

Volgend jaar lente schaf ik een waadpak aan, en dan ga ik er voor. Zijn die uitgezette rakkers ook weer groter, ;-).

Bovendien..... Mijn targets dit jaar zwemmen in het zoet. En heb er pas 1 van de 4.

Ik volg dit topic wel met buitengewone interesse.


(Zit er wel aan te denken straks in de zomer, om een dagje een bellyboat te huren. Is dat een goed idee? )

MarcelN

Quote from: Hidde on June 05, 2014, 20:23:49
Gebeurt er nog iets hier ? Erg stil... Gaat het los met de bibios en houd iedereen het voor zichzelf?
Afgelopen zaterdag geweest, 2 vissen 45 en 50cm, vele eraf springend of de haak brak, die gebruik ik dus ook niet meer die TMC103BL, veel te zwak voor die vissen daar, 2 gebroken en 1 nam mijn tippet ring mee :'(
Zaterdag misschien weer een poging, nu met kamasan haken. En met regelmaat testen op trekkracht aan een paal ofzo, ik wil wel weten of ik volle kracht kan zetten met de slip nagenoeg dicht.

Rick

Wij zijn afgelopen zondag geweest, net als de afgelopen zondagen..
Vang nog steeds uitzetters in wisselende aantallen.. :). Alles vanuit de bellyboot..

HappyFisherman

Quote from: MarcelN on June 05, 2014, 21:44:30
Zaterdag misschien weer een poging, nu met kamasan haken. En met regelmaat testen op trekkracht aan een paal ofzo, ik wil wel weten of ik volle kracht kan zetten met de slip nagenoeg dicht.

Laat maar een keer weten wat je van Kamasan vindt. Ben wel benieuwd hoe die zich houden in dat brakke water.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Troutbuster

Mijn ervaringen met Kamasan zijn zeer goed Bram!
Ook op echt zout water prima!! (Oosterschelde)

Aanrader

Gr

Jan
"Petri Heil"


HappyFisherman

Ok, ik knup er ook een boel op en het bevalt mij op prima.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

MarcelN

Vanmorgen vroeg even na 6'en geweest en 3 mooie vissen 2x50+ en 1x60+ en 2 los'jumpers', ik gebruikte om te filmen die chestpack van GoPro, maar dat is meer NoGo, eenmaal bij de kant moest ik bukken voor de vis, zit die cam in de stripbak >:( en ik vond die drill ook niet zo leuk als vanaf de stenen bekeken, alleen maar handen erop :'( gevist met onverzwaarde zonkertjes volgas binnen racen.

Rick

Zo even een paar uurtjes liggen en dan gaan we weer... ::goodjob::

Bone F

Mooi Marcel je flikt het toch maar steeds weer! Zonder film kan ik me ook prima voorstellen hoe je e.e.a. beleeft maar toch............. ::goodjob::

Franky Boy

Het zal nu wel rustiger zijn op het Oostvoornse Meer, aangezien maar een paar kilometer verder goed fint en zeebaars gevangen wordt aan de vlieg. Moet ik ook eens een keer doen... :( :)

FSCHAMP

Heeft iemand de coördinaten voor het OVM, ik wil het ook wel eens proberen, misschien morgen wel na het zeebaars vissen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>


Rick

Vandaag was niet mijn dag... >:(   Een hele stapel vissen gevoeld maar niks kunnen onthaken..  Had ik maar naar mijn maat moeten luisteren.  Die had er wel een stuk of 10, waaronder slechts 2 van de laatste lichting en de rest allemaal tussen de 40 en 50cm... ::goodjob::

Ik bleef weer te lang plakken waar we er in gingen terwijl ik donders goed wist waar ik eigenlijk naar toe had moeten gaan...

MarcelN

#369
Gisteren zaterdag van 6.30 tot circa 18uur lekker gevist met ene Sjarrel uit omgeving Hoorn Noord-Holland, nou die heeft even wat geleerd ;D
Ik had er weer circa een stuk of 20 netjes verdeelt 50/50 van uitzettertjes tot 60+ers, van 1 heb ik een kort filmpje gemaakt die zelfs een half verteerde streamer mét weerhaak nog in de punt van de bek had :o
Die film plaats ik zo wel even in dit bericht, het was een leuke dag, maar de ochtend blijft het beste. De beste man, waar ik vaker mee vis, keek zijn ogen uit en had dit nog nooit mee gemaakt zoveel vis.
Nu ga ik nog even een betere 'vlieg' ontwikkelen/experimenteren, want met een echter lijkende copy van 'iets' kunnen het er wel 50stuks worden ::agree::
Maar samen waren we het er over eens dat op het ondiepe, waar ze nog steeds niet zitten, het leukste is om ze te belagen, die jacht...explosies/runs zijn hart verzakkend.
Vandaag gescoord met onverzwaarde zonkertjes en iets wat in beeld komt, het was vooral goed kijken en aanwerpen.
https://www.youtube.com/watch?v=3m9uT-Wr7sI

Franky Boy

Goed werk! (Die vis van een streamer met weerhaak bevrijden...)
Gezien de algentroep in de binnenbak, kun je de vissen misschien beter in een netje naar de andere kant brengen en in 'het wijd' uitzetten. Verstoort ook minder de vissen in de 'binnenbak', dat is dan een mooi bijkomend effect. Die algen kunnen zich in de kieuwen afzetten en bemoeilijken dan de overleving. (Zoals ik bij de uitzetting van de zalmpjes bemerkte :( ).

MarcelN

Nou dan vergis je je Franklin, de buiten'bak' is nog erger qua algen, ik ving er wat kleintjes en moest die meer dan een meter wegslingeren om erover te komen, wat een troep :(

Franky Boy

Zo, dat is dan een stuk erger geworden de laatste tijd.
Vraag mij toch af wat daar de oorzaken van zijn.
Zoutgehalte is volgens de officiële bronnen nu iets meer dan 7 gram per liter; het schommelt wel, maar lag het afgelopen jaar meestal rond deze waarde. Zou wel meer van de kwaliteit van het ingepompte water willen weten - als daar stoffen in zitten die de ontwikkeling van zooplankton ('watervlooien') remmen - dan kan daar een van de oorzaken van de algenbloei in zitten. Enfin, we zullen het Waterschap daarvoor aan hun jasje moeten trekken.

MarcelN

Dat zou fijn zijn, meten=weten! ;) Echt alles zit onder die meuk, bij de steiger is het ook een bende, maar we hebben ook geen winter gehad he...zou dat het ook kunnen zijn!?
Soms zie ik ook een soort van rode zweem/waas rond de dammen hangen, wat dat nu weer is ??? Wat ook vreemd is dat er nog geen vis te bekennen is op het ondiepe, blijkbaar is er genoeg te eten rond de dammen ::)
Frans 'The Wizzard' liep er ook al doelloos te zoeken vorig weekend, of 2 weken terug, time flies....

Franky Boy

Die rode olie-achtige waas heb ik ook wel eens gezien. Kan van algen afkomstig zijn, maar ook een neerslag van de nabije petrochemische industrie zijn. De effecten van deze industrie op het Oostvoornse Meer worden (nog) over het hoofd gezien.
Ik wens al die Oost-Europese en Nederlandse stropers die forellen uit het OVM meenemen en opeten helemaal geen ernstige ziektes toe hoor, maar dat risico lopen ze wel...  :-\  ::)