VISsenscanner

Started by Gert, June 14, 2020, 12:25:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

Vanochtend gezien bij Vis tv XL
https://www.sportvisserijnederland.nl/vis-water/vissoorten/vissenscanner/

Lijkt me wel goed te werken. Had het graag uitgeprobeerd met de foto's van JEVDE in dit topic:
https://www.vliegvissers.com/SMForum/index.php?topic=12185.msg181679;topicseen#msg181679 zie reply #3 in dat topic.
maar helaas krijg ik die foto's nu niet meer te zien. Iemand anders misschien ff testen?

Menno_siemensma

Zie ze ook niet meer nee.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Gert

#2
Ik heb net ff wat visfoto's die ik op mijn telefoon heb staan door de visscanner gehaald en ik moet zeggen: werkt perfect!
Zelfs bij onderstaande foto gaf de scanner aan "voor 99% zeker te zijn" dat het een regenboogforel is, en 1% grote marene. En bij een tweede poging weer precies hetzelfde - dat laatste vind ik ook wel goed eigenlijk.


En dit is een 100% gestippelde alver - iets wat ik zelf niet helemaal zeker wist,

Edit: Gedoe met die foto's uploaden, maar het moge duidelijk zijn welke de regenboogforel is en welke het alvertje  :o


JEVDE

Was de app zelf ook al tegengekomen en moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben. In de eerste dagen leek de app slecht te functioneren, maar dat bleek het gevolg te zijn van overbelaste servers, door de populariteit van de app, direct na lancering. Ik heb 'm ondertussen best een beetje gebruikt en kom tot de conclusie dat hij goed werkt. Wanneer je een goede foto van een vis hebt, zonder 'ruis' (handen, net, verkeerde hoek, etc) dan heeft de app het zeer vaak bij het juiste eind. Ik heb een testje gedaan met verschillende foto's die ik zo 123 op mijn telefoon kon vinden. Sommigen zijn 'goede fotos' waarop de vis duidelijk in beeld zijn en anderen zijn fotos waarop de vis nauwelijks goed in beeld komt. Zie onderstaande afbeelding. Al met al een goed functionerende app, mits je fotos gebruikt waar de vis goed op te zien is. En je kan de app corrigeren als hij zich vergist, dus ik ga er vanuit dat er een lerende database achter zit en hij dus alleen maar beter zal worden met de tijd. Denk aan Shazam of vergelijkbare apps. Ik vind het iig een supernuttig idee. Leer ik misschien ooit toch het verschil te zien tussen een rietvoorn, een winde en een blankvoorn?


Gert

 ::goodjob::

Quote from: JEVDE on June 19, 2020, 13:04:05
Leer ik misschien ooit toch het verschil te zien tussen een rietvoorn, een winde en een blankvoorn?

Of juist niet - dan laat je de app altijd het werk doen. Er zijn steeds meer mensen die volledig afgebrand staan als de smartphone het laat afweten. Maar jij zit denk ik aan de goeie kant van die generatiekloof  ;D