Hoe tuig ik mijn hengel goed op?

Started by Hans. K.man, January 23, 2012, 20:05:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Plantje

Mooi om te zien hoe iedereen op weg geholpen wordt!

Hans. K.man


Zeker is het dat! daar zijn we hééél blij mee.  ;D ;D ;D

Hilco

Het is alleen wel zo ,als je de eerste keer niks vangt wordt je meteen van het forum gebanned voor een jaar  :P

renew

goed dat je de statuten op na geslagen hebt Hilco.
Maar je bent vergeten dat ze dan ook in de bediening moeten op alle forumdagen en de bellyboats volledig visklaar moeten maken op diezelfde dagen.
Grtz
rene

Hilco


Hans. K.man


??? ??? ??? ??? ??? ??? ???


Wat kunnen julie mij vertellen over beetverklikkers, welke moet ik hebben? en wat zijn de voordelen (of nadelen) van beetverklikkers?
Wat voor soorten zijn er?  Weer een hele serie vragen.  ;D ;D ;D

Hans

HappyFisherman

Dat spul hebben ze zondag vast bij zich. Zien is snappen...

Veel plezier!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hans. K.man


Is zo maar misschien haal ik nog wat van tevoren.

Inderk

Ik heb ergens ook nog wel beetverklikkers liggen.
zal ze wel meenemen zondag
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Hilco

die gele schuimrubber dingen met dan stukje fietsslang er in gooi ik steeds eraf of ze schuiven spontaannaar beneden.
de beetverkikkelkaugum van orvis blijft prima zittenmaar heeft niet zo veel drijfvermogen en beinvloed het werpen nogal.

het meest plezier heb ik van de sticker beetverklikker (dat rijmt) soort papier met geel kliitebandachtig spul. dan je op je lijn "lijmt"
enkel van diepte veanderen gaat weer niet ........

ik ga zo een zo'n bosje yarn in en rubber ringetje proberen

geert

Ik verwijder het siliconenslangetje van deze beetverklikkertjes,lijm er 'n rood plastic stukje in van 'n straatbezem.Dan knip ik
het siliconenslangetje doormidden en bevestig dit aan  beiden zijden van het rode stukje plastic.
Zie het als 'n dobber bij het vaste stokvissen.

Maar ik vis bijna altijd zonder verklikker.

Plantje

Quote from: Hans. K.man on January 27, 2012, 08:04:21
??? ??? ??? ??? ??? ??? ???


Wat kunnen julie mij vertellen over beetverklikkers, welke moet ik hebben? en wat zijn de voordelen (of nadelen) van beetverklikkers?
Wat voor soorten zijn er?  Weer een hele serie vragen.  ;D ;D ;D

Hans
Het "nadeel" is met name dat heel veel vliegvissers het niet echt als vliegvissen zien. Het is vissen met een dobber. Er valt ook wel wat voor te zeggen: voordat ik kon werpen met een vliegenhengel had ik een werphengeltje met een buldo en daaronder een nimfje...

Hilco

ik heb laatst bij A&M gele fluoriserende braided loops gekocht.
met een niet te zware nymf blijft de vliegenlijn dan drijven en als je niet te ver weg vist is het redelijk te zien of je beet hebt.



HappyFisherman

Quote from: Plantje on January 27, 2012, 09:50:50
Het "nadeel" is met name dat heel veel vliegvissers het niet echt als vliegvissen zien.

Lekker doen waar je zelf zin in hebt en je geen r*k aantrekken van wat een ander er van vind  8)

Oh ja, ik gebruik biostrike van Loon. Pasta met een fel kleurtje dat je (met natte vingers) op de lijn kunt kneden.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jan Bruins

Jongs........

dat zijn de thuiswateren van de VVNA.    http://vvnanl.nl

Deze vereniging heeft een aantal HELE GOEDE werpinstructeurs !!    (en ook nog gecertificeerd)

http://vvnanl.nl/html/info.htm   

Van april toto oktober ELKE vrijdagavond werplessen.  (aanvang 18:30 uur)

En van oktober tot april ELKE dinsdagavond vliegenbinden.

Noem mij eens één vereniging waar men ook zo fanatiek is ? 

En...............het is ook nog eens bij jullie in de buurt.

Zaterdag 10 maart hebben we de gehele dag een bindclinic en volgens mij zijn er nog enkle plaatsen vrij.

Daar kun je heel veel vragen stellen en heel veel leren op vliegbindersgebied.

Bel iemand van het bestuur en regel het !!!!  Je zult er geen spijt van krijgen.  ::duim::



I don't drink water, fish f*ck in it...

Inderk

Jan,

Ik heb al veel reclame gemaakt voor jouw cluppie.
Misschien kunnen ze de 28e februari ook wel even komen kijken als ik bij jullie te gast ben.

En het zal fijn zijn als ze op het forumdag op Baggelhuizen aanwezig kunnen zijn, daar kunnen ze ook veel opsteken.
En leren ouwehoeren.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Useless

Quote from: Hans. K.man on January 27, 2012, 08:04:21
??? ??? ??? ??? ??? ??? ???


Wat kunnen julie mij vertellen over beetverklikkers, welke moet ik hebben? en wat zijn de voordelen (of nadelen) van beetverklikkers?
Wat voor soorten zijn er?  Weer een hele serie vragen.  ;D ;D ;D

Hans

Er zijn vele soorten beetverklikkers en de ideale ben ik nog niet tegengekomen. Die plakdingen hebben het nadeel dat ze niet door de ogen van je hengel kunnen, de plukjes wol of anderzins kunnen dat wel maar hebben het nadeel dat je meestal niet snel van waterdiepte kunt wisselen. Alles heeft dus voors en tegens. Het belangrijkste is dat je met een verklikker scherp kunt vissen en je aanbeet dus veel beter registreerd. Er zijn er zat die geen beetverklikker gebruiken bij het nymphen en ik ben er 100% van overtuigd dat zij zonder het te weten toch aanbeten missen. Maar goed; ieder doet het op zijn of haar manier.
En al het geneuzel dat het vissen met een dobber is zou ik gewoon naast me neerleggen. Ken ook veel mensen die vinden dat vissen met nymphen niets met vliegvissen te maken heeft en ken ze ook die vinden dat nymphen wel kan maar dat de nymph niet verzwaard mag zijn en ken er ook nog een paar die vinden dat je alleen stroomopwaarts zou moeten vissen. Zoveel mensen; zoveel meningen. Gewoon doewat jij leuk vindt.

DMeijer

Quote from: Inderk on January 27, 2012, 13:51:38
...
En het zal fijn zijn als ze op het forumdag op Baggelhuizen aanwezig kunnen zijn, daar kunnen ze ook veel opsteken.
En leren ouwehoeren.
Nou, dat laatste leren ze vanzelf wel als ze het forum volgen  ;D
En idd op de forumdag zullen ze veel opsteken.

Hans. K.man

Inderk; Bedoel je met ze Marc en mij? Ik heb inderdaad al even gekeken naar Baggelhuizen en het leek mij wel leuk om daar heen te gaan,
denk dat ik daar veel kan leren. (en misschien wel de eerste forel kan haken!!!)

Een klein dingetje over beetverklikkers nog, kun je eigenlijk met nimfen (of natte vliegen) vissen zonder beetverklikker? 
en hoe weet je eigenlijk hoe hoog je beetverklikker moet staan?
Ik doe dat met de vaste stok altijd met een peillood maar die kun je zeker slecht wegkrijgen met een vliegenhengel.

en ja hoor, weer een heel salvo aan vragen  ;D ;D ;D

Useless; ik begrijp dat ik moet doen wat ik leuk vind maar dan moet ik wel eerst weten wat ik leuk vind  ;D ;D ;D

groet,
Hans

MarcV

Quote from: Hans. K.man on January 27, 2012, 14:15:00
Inderk; Bedoel je met ze Marc en mij? Ik heb inderdaad al even gekeken naar Baggelhuizen en het leek mij wel leuk om daar heen te gaan,
denk dat ik daar veel kan leren. (en misschien wel de eerste forel kan haken!!!)

Een klein dingetje over beetverklikkers nog, kun je eigenlijk met nimfen (of natte vliegen) vissen zonder beetverklikker? 
en hoe weet je eigenlijk hoe hoog je beetverklikker moet staan?
Ik doe dat met de vaste stok altijd met een peillood maar die kun je zeker slecht wegkrijgen met een vliegenhengel.

en ja hoor, weer een heel salvo aan vragen  ;D ;D ;D

Useless; ik begrijp dat ik moet doen wat ik leuk vind maar dan moet ik wel eerst weten wat ik leuk vind  ;D ;D ;D

groet,
Hans

Volgens mij is het zo dat je met de verklikker er voor zorgt dat je net boven de bodem kunt vissen. In elk geval ga ik morgen dat wel proberen, voor alles dicht zit komende week(en).

Hans. K.man

Dan moest ik ook maar eens wat van die dingen aanschaffen, voor zover ik het bekeken heb zijn die pluimpjes voor mij het gemakkelijkst. Maar nog blijft mijn vraagje, hoe krijg je die dingen op de juiste lengte van de nimf?

Hans  ;D

Inderk

Quote from: Hans. K.man on January 27, 2012, 14:15:00
Inderk; Bedoel je met ze Marc en mij? Ja, daar bedoel ik jullie meeIk heb inderdaad al even gekeken naar Baggelhuizen en het leek mij wel leuk om daar heen te gaan,
denk dat ik daar veel kan leren. (en misschien wel de eerste forel kan haken!!!) ik hoop het als jullie kunnen komen op 24 maart

Een klein dingetje over beetverklikkers nog, kun je eigenlijk met nimfen (of natte vliegen) vissen zonder beetverklikker? 
en hoe weet je eigenlijk hoe hoog je beetverklikker moet staan? Je kan ook zonder beetverklikker vissen, dan moet je naar je leader kijken
Ik doe dat met de vaste stok altijd met een peillood maar die kun je zeker slecht wegkrijgen met een vliegenhengel.

en ja hoor, weer een heel salvo aan vragen  ;D ;D ;D
Geeft niets gewoon vragen, ik zal zondag wel het e.e.a. laten zien

Useless; ik begrijp dat ik moet doen wat ik leuk vind maar dan moet ik wel eerst weten wat ik leuk vind  ;D ;D ;D

groet,
Hans
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Plantje

Quote from: Hans. K.man on January 27, 2012, 14:36:11
Dan moest ik ook maar eens wat van die dingen aanschaffen, voor zover ik het bekeken heb zijn die pluimpjes voor mij het gemakkelijkst. Maar nog blijft mijn vraagje, hoe krijg je die dingen op de juiste lengte van de nimf?

Hans  ;D
Met een soort van lus-in-lus verbinding moet dat gewoon kunnen. Alleen ik zou geen lus in je leader knopen... Gewoon een lusje door het oog van de pluim halen...om de pluim slaan en aantrekken.

Inderk

Zo'n pluimpje is ook prima.
Of je maakt zelf je beetverklikkers.
Wel eens gedacht aan een stukje rode wol? (drijft prima met een beetje vet)
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Hans. K.man

Ja nou ik begrijp wat je bedoelt plantje maar eigenlijk bedoel ik dus wat is de juiste hoogte, hoe weet ik hoe diep het is en hoe hoog moet de verklikker dan? Het vastmaken zal wel lukken denk ik.

begint zo'n topic over hoe je je hengel optuigt en hebben we het nu over beetverklikkers  ??? ??? ??? 
Niet dat ik dat erg vind hoor, ik ga het zondag allemaal zien  ;D ;D ;D

Nou hoop alleen niet dat precies als mijn hengel klaar is om te vissen en mijn vliegen er zijn dat het gaat vriezen, dat zou toch zwaar, zwaar kl@te zijn...               >:(   ::geweld::