Club "dag" in Noorwegen! Zo goedkoop en gezellig mogelijk, interesse??????

Started by Rena, October 31, 2013, 09:03:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen

nee, op dat stuk glomma moet alle forel terug en mag je alleen vlagzalm meenemen (1 per dag per persoon) van tussen de 35 en 40 cm. er onder en boven moet terug :) was wel ff vissen voor 2 van tussen de regels :) ik vind vis wel lekker, alleen ik ga niet de hele vakantie vis eten. heb er dus ook maar 2 gehad.

volgende keer toch maar es bij jou langs :)

hoe zit het met het beestjes gehalte in de rena? wat me opviel was dat het in de glomma erg tegen viel. Als je onder stenen keek zat er nauwelijks iets onder en alles was klein. De locale vliegvissers dachten dat veel is weg gespoeld door die overstroming van vorige jaar.

Rena

Op dit moment niet echt veel insecten leven en ook moeilijk vissen door wisselende omstandigheden.
De waterstand gaat op en neer als een jojo en de temperatuur... ja die ook.
Als de waterstand wat stabieler is dan heb ik er goede hoop op dat er weer wat meer actie komt.
Er worden wel grote vissen gevangen, maar op dit moment het meest op de nymph en streamer.
Het vissen met de droge vlieg is taai.

Maar ach, het is beter als helemaal niet vissen  8)

Koen

inderdaad! en het is wel spannend om een 45cm vlagzalm te vangen op .12 of .14 :) maar moet ook wel zeggen dat ik wat verloren heb na een harde bonk. misschien toch een grote forel er op gehad., maarjah, haakje 18 rijg je niet zo makkelijk op .16 of .18  ;D

Troutbuster

Volgende week donderdag is het zover eindelijk maar.....

De weersverwachtingen zijn niet "je dat"   :-\ :-\

Ik weet dat op de ardennen en eifel stekken, regen gruwelijke spelbreker kan zijn, maar hoe zit dat op de Rena/Glomma??

Wie weet er meer??

Laat maar weten want een beetje nattigheid geen punt, maar wat "doet' de rivier, en hoe is dan de visserij?? (alle dagen tussen de 8 en 12 mm regen verwacht :( :( :()

Ik hoor het graag en alvast bedankt voor de info

Gr


Jan
"Petri Heil"


Nootjez

Jan,

Ik denk dat het nog wat vroeg is om al te vertrouwen op de weersvoorspelling, is imo te ver voor een accurate voorspelling!
Al vind ik het wel een interessante vraag uiteraard.

Ik hoop dat het stuwmeer waar de Rena uit voortkomt in ons voordeel kan spelen, als het nodig is!

FSCHAMP

Maarten,

ik heb in 2012 toch meegemaakt dat de Glomma chocolade bruin was na kortstondige maar hevig regenval (onweer van een half uurtje).  De rivier veranderde in een kolkende bruine massa door de vele kleine zijriviertjes en was pas na twee dagen terug te bevissen achter het huisje dat ik huurde.  Ik verbleef toen in de buurt van de Kvennan Camping. Er was steeds wel een plaats te vinden waar er gevist kon worden.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Rena

Op dit moment is de lange termijn weersvoorspelling http://www.yr.no/sted/Norge/Hedmark/%C3%85mot/Deset/langtidsvarsel.html nog niet zo heel slecht, al kan dat uiteraard veranderen.

De Rena wordt over het algemeen niet heel erg beïnvloed door regenval anders dan dat het waterniveau wordt aangepast.
Omdat de rivier wordt gevoed vanuit het meer storsjøen, dat er groot en diep is, wordt de rivier zelden bruin.
Er zijn wel enkele beken die stromen in de Rena die plaatselijk voor vertroebeling kunnen zorgen.

Al met al is er geen reden om aan te nemen dat de omstandigheden drastisch zullen wijzigen en de rivier niet goed te bevissen zou worden.

TL Peter

Troutbuster

OK mooi!!
Dat geeft de vliegvissende burger weer moed!

We gaan het beleven!!

(Peter, hoe lang is het geleden dat je een echte Zeeuwse Bolus hebt gegeten?  ik neem er een paar mee volgende week donderdag!! :P :P)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Rena

Quote from: Troutbuster on August 13, 2014, 10:09:25

(Peter, hoe lang is het geleden dat je een echte Zeeuwse Bolus hebt gegeten?  ik neem er een paar mee volgende week donderdag!! :P :P)

Dat is alweer een tijdje geleden Jan, ongeveer 2 jaar schat ik  ::)
Lekkerrrrrrrrrrrrrr  ::goodjob::

Rena

Voor de volledigheid!
Waterstand : http://www.vanntur.com/
Weer: http://www.yr.no/place/Norway/Hedmark/%C3%85mot/deset/long.html

Al met al ziet het er goed uit, een beetje regen op vrijdag en zaterdag, maar niet schokkend.

We hebben nog geen concrete afspraak over tijden enzovoorts.
Ik heb tijd vanaf donderdagmiddag en kan eventueel de meute opwachten in Rena, ik kan me ook melden op vrijdag morgen om 10:00 bij Rena fiskecamp.

Mijn telefoonnummer is 0047 95927924

TL Peter

Troutbuster

Peter,

wij vliegen om 11:40 vanaf Schiphol, komen aan omstreeks 13:25 op Gardermoen.

Vandaaruit verrekken we, na het oppikken van bagage en huren van de auto's richting Rena waar we naar schatting 16:00 uur zullen zijn voor de "broodnodige" boodschappen voor de komende dagen.

Wellicht kunnen we elkaar daar ergens treffen, en jij weet vast wel een goede supermarkt voor alle boodschappen??

Als we landen hebben we contact ik heb je nr.!

Ik denk dat het leuk is (indien mogelijk) om die avond gelijk al een sessie te vissen??

We spreken elkaar en wellicht overbodig te melden dat "we" er vreselijk veel zin in hebben!! ;D ;D ;D ;D ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


Rena

Quote from: Troutbuster on August 18, 2014, 16:29:48

Wellicht kunnen we elkaar daar ergens treffen, en jij weet vast wel een goede supermarkt voor alle boodschappen??

Als we landen hebben we contact ik heb je nr.!

Ik denk dat het leuk is (indien mogelijk) om die avond gelijk al een sessie te vissen??

Er zijn in Rena 4 supermarkten, en ja we kunnen afspreken bij een van deze.
We kunnen uiteraard direct gaan vissen, uiteraard als de vergunningen in orde zijn voor jullie, maar dat kunnen we regelen bij Lars.
Hebben we het wel over de donderdag avond neem ik aan.

TL Peter

Troutbuster

OK Peter, we bellen je zodra we op Noorse grond zijn!
Dan weten we bij benadering redelijk nauwkeurig te melden wanneer we in Rena zijn en zien elkaar!

Alvast tot dan!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

Tot hoelaat is het momenteel licht in Rena eigenlijk??

Hier gaat om 9:30 uur het "licht" al aardig uit!

Ik hoor je

Gr

Jan
"Petri Heil"


Rena

Quote from: Troutbuster on August 18, 2014, 16:53:22
Tot hoelaat is het momenteel licht in Rena eigenlijk??

Hier gaat om 9:30 uur het "licht" al aardig uit!

Ik hoor je

Gr

Jan

Het is donker rond een uur of tien ´s avonds.
Donker om 9:30, dat redden we hier niet hoor  ;)

TL Peter

Troutbuster

21:30 natuurlijk!! :-[ :-[ :-[

maar dat is dus niet (meer) zo'n groot verschil met hier dus! :(

Ik had gehoopt dat het (nog) langer licht zou zijn en blijven, maar daarvoor zitten "we" al te ver in het seizoen dus...

Geeft niks, de fun zal er niet minder om zijn

Tot donderdag!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Nootjez

De koffer is al bijna gepakt!

Het weer lijkt inderdaad nog relatief mee te vallen en ziet er constant uit. aftellen!

Team

NUNC  AUT  NUNQUAM

Troutbuster

15 kg vliegen en een beetje kleding! ::) ::) ::)

Komt goed makkers!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


JOLP



Veel zin, maar nog niets ingepakt :-[  Vandaag laminaat vloer gelegd als tegenprestatie voor het weg van voor mijn vrouw. Ik hoop dat ik geen last van mijn rug krijg. Ga morgen nog nieuwe waadschoenen kopen  ;D Al veel vliegen gebonden, maar ben altijd bang dat dat ene vliegje waarop ze het goed doen net niet heb . Vandaag gelukkig visum voor Noorwegen ontvangen, want anders was het niet doorgegaan. OOk de afgelopen dagen een vliegbindkamer bij mijn vrouw losgepeuterd, die dmv democratisch stemmen binnen het gezin  officieel tot de mijne werd bevestigd. Als tegenprestatie gaat mijn vrouw dan 3 maanden naar Ethiopie, maar dat is dan 2 vligen in een klap .... ::goodjob::

Team

Visum heb je toch niet nodig.   zijn aangesloten bij schengenlanden??
NUNC  AUT  NUNQUAM

JOLP

Grapje ...... Klopt , ik zag het staan in de papieren van Peter, schrok even en heb het opgezocht dat het niet nodig is ;D

Nootjez

Jezus, kreeg het ook al bijna aan mijn hart!

Veel vliegen heb ik niet kunnen maken, maar met wat ik nog zitten had moet het vast wel lukken.

Troutbuster

Tommeke, geen gekke dingen hè??

Vliegen zat joh!!

Gaat goed komen!

Ik zie je morgen bij Peter "Bronco Billy" !

Gr

Jan
"Petri Heil"


HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...