Homemade stripping basket

Started by quaden, August 20, 2015, 17:48:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

quaden

Hallo allemaal,

Misschien bekend van engelse fora maar ik heb vakantie en ik zocht al een tijdje naar een stripping basket.
Na wat rond te hebben gekeken kwam ik op een "how to" en dat vond ik ook wel leuk om te doen.

-de basket: antislip krukje van de IKEA (€2.99)
-de pinnen: 10 aluminium breinaalden diameter 6mm van de Action (€3.45 voor 10 stuks)
-onder stukjes pinnen: viltdoppen (voor meubelpoten) van de Action (€0.90 doosje)
-Riem/band: zwarte kofferband met gesp zonder codeslot van de Xenos (€1.99)
-RVS schroeven van de gamma (€3.69 20 of 30 stuks)
-pluggen had ik nog daar heb ik dus geen prijs van :P

-ik heb de breinaalden afgezaagd op 8cm en vervolgens de plugjes erin gestoken
-van de viltdoppen heb ik alleen het plastic schijfje gebruikt om het oppervlak van de pin te vergroten en deze is vervolgens op maat gemaakt (zie siliconen strips aan de binnenkant van de basket).
je boort de schijfjes met een 6mm boor zodat de pinnen hier strak doorheen kunnen.
-voor de riem/band heb ik de rechthoekige gaten met een stanley mes uitgesneden, ik heb de grote van de gesp aangehouden. Ik laat de band iets verkorten want hij is nog iets te groot.
-en als laatst plaats je de pinnen en boor je afvoergaten voor (regen)water.

de pinnen staan vrijwel recht (niet allemaal :P) maar dat hoort bij een ambachtelijk product, zullen we maar zeggen.









jo flyfishing

Mooi gedaan.
maar nog altijd blij dat ik nu een linekurv heb.
argumentatie : Re: OVM forumdag 25-04-15
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

wouter veuger

Netjes! En een goede handleiding voor andere aspirant knutselaars!

sjoerd

Al die gaten zorgen ervoor datje stripmandje vol water loopt als je wadend gaat vissen lijkt mij.
Je zou dus slechts enkele gaten moeten hebben die je tijdens het wadend vissen zou kunnen afsluiten met bijv rubber dopjes.
Zo heb je twee systemen ineen...

quaden

misschien een tip:

toen ik zocht naar een riem/band zocht ik in eerste instantie naar waad riemen, maar deze zijn vrij prijzig.
ik raad mensen aan om eens te kijken naar deze riem/band, dik nylon een goede grote gesp en perfect te dragen voor je waadpak!!