telkens misslaan, wat doe ik verkeerd?

Started by André_84, July 21, 2015, 14:52:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Je moet gewoon een goede reel hebben met een slip die je behoorlijk vast kan zetten en dan nog scheuren die grote karpers er lijn af alsof je helemaal geen slip hebt!! ;D ;D

johan1965

Quote from: André_84 on August 04, 2015, 08:58:01
Moest het ook even 2x lezen maar het staat er wel goed idd ;-). Maar mooie vis, flinke jongen voor op de vliegenhengel!

Hoe doen jullie dat? Visje op de foto lijkt me voldoende van formaat dat ie wel wat lijn zal nemen, anders dan de kleinere parkvijver karpertjes waar ik momenteel een beetje op aan het testen ben. Dat beetje slip op de reel stelt niet zoveel voor volgens mij...gewoon maar de reel afremmen met je duim op de spoel?

Idd reel met de hand afremmen tot karper moe wordt, dan kan de slip het meestal wel overnemen. Is specaculaire dril.

André_84

Even een ander n00b vraagje: ik zie met grote regelmaat voorbij komen, 'met achtjes binnenstrippen'. langzaam, of snel, korte halen lange halen en weet ik het, ik kan me er allemaal wel wat bij voorstellen, maar met 8-jes binnenstrippen...? Wie helpt me even.... :-[

jo flyfishing

bij deze
https://www.google.be/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=fly%20fishing%20figure%20eight%20retrieve

Quote from: André_84 on August 05, 2015, 10:57:30
Even een ander n00b vraagje: ik zie met grote regelmaat voorbij komen, 'met achtjes binnenstrippen'. langzaam, of snel, korte halen lange halen en weet ik het, ik kan me er allemaal wel wat bij voorstellen, maar met 8-jes binnenstrippen...? Wie helpt me even.... :-[
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

André_84



André_84

T was maar een kleintje...but still. Gevangen op een klein stukje foam in de vorm van een hondenbrokje geknipt en deze aan een hair aan haak maatje 10 (korda mixa). Eerste aanbeet meteen raak :-D. Wel het gevoel dat dit wel minder snel wordt geaccepteerd, dit was meteen de enige opname die ik kreeg. Een aantal keren een vis in de buurt, maar blijkbaar wist de presentatie niet tot een aanbeet te verleiden.