vliegen voor barbeel

Started by sven, May 11, 2014, 20:37:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sven

hey mensen meschien kunnen jullie mij helpen

ik ben op zoek naar vliegen die gebruikt worden voor het vissen op barbeel en hoe deze het beste gebruikt worden.

op de camping (aux frenes ) waar mijn caravan staat zie ik regelmatig barbelen flanken en zou wel is een barbeel op de vliegenhengel willen vanngen.denk dat ze goed sport geven  :)

mvg sven

Koen

ik heb ze mogen vangen op een extra verzwaarde goldbead hare nymph. Tungsten bead, extra lood om de haak. diep diep diep. heb er 2 mogen haken op de Kyll verleden keer.

Beertje

bekijk en lees deze site maar eens. Dan ben je al een eind op weg.

http://www.fliegenfischer-forum.de/taktik13.htm
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Bone F

Zo wat een goeie tip zeg helemaal voor de mannen die richting Slovenie gaan. Die kant-en-klare jighaken zijn peperduur!

sven

bedankt voor de site beertje heel intresant

maar waar kan ik ergens van die vliegen kopen?


Koen

kopen? zelf bouwuh!  ;D

sven

ga het ooit zelf doen vliegen maken  :D
maar deze momenten komt het er niet van :( tijd gebrek
dus zou ze daarom ergens willen kopen

Beertje

#7
Kopen!!!!???? Deze nimfen moet je zelf maken, en dat is echt niet zo moeilijk. koop goudkopen 4,2 mm, haken #10,kleine koperen spijkertjes met afgeronde kop.
Montage: Spijker van boven door het gat van de goudkop steken zodat de kop in het verzonken gat valt (evt druppel glue), spijker in de bankschroef,spijker onder een hoek van <45 graden buigen (net onder de goudkop),het te lange deel van de spijker ongeveer 5a6 mm vanaf de bocht afknippen.Haak in de vice .Nu binddraad op de haak zetten en spijker op de haak vastzetten evt druppel glue.Daarna de nimf afwerken naar smaak (zie de voorbeelden). succes.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

sven

denk dat ik dan toch maar is moet gaan kijken voor een vice en wat bind materiaal

Raymond

Kleine tip, ik zou de vlieg niet extra zwaar maken maar indien de boel niet goed aan de grond komt, extra loodhageltjes op de leader zetten.

Succes!
::wtf::

JB

Quote from: Bone F on May 11, 2014, 22:27:54
Die kant-en-klare jighaken zijn peperduur!

Kwestie van zoeken, ik koop de mijne bij Bogdan Gawlik  voor volgens mij een redelijke prijs.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

sven

ga alle de info nuttige gebruiken

Bone F

Sven
Ik wil er wel een stel maken tegen kostprijs. Stuur maar ff een pmetje met je wensen, ik heb net een zak vermessingde spijkertjes gekocht. Messing spijkers zijn volgens mij niet zo eenvoudig aan te komen.
En................. volgende week naar de Kyll (camping) ga ik er zeker een stel uit proberen. Ik heb recentelijk gehoord dat er aardig wat barbeel moet zwemmen.

vrgrtn

Frans

HappyFisherman

Dan zou ik ook wat broodvliegjes maken voor op de camping Frans ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...