Kijken jullie ook weer zo uit naar het voorjaar!!??

Started by sjoerd, February 10, 2013, 14:55:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd




Ondanks de kou en de sneeuw van vannacht, spotte ik vanmorgen weer de eerste karpers in een ondiep water!
Langzaam zwemmend maar of ze al willen azen?
Zodra de temperaturen weer omhoog gaan zal ik het graag weer gaan proberen.
Wat mij betreft:Laat het voorjaar nu maar komen.X(
Ik zie alweer uit naar karperbelevenissen aan de vliegenlat. En we weer van dit soort plaatjes kunnen schieten...:D.













Sjoerd

Koen

Karper wil ik ook nog wel es proberen. Met wat voor # vis je er op?

Rene V.

Serieuze vissen Sjoerd,toch ook maar eens proberen.Lijkt mij een idee voor de gesloten tijd,karper valt daar niet onder ;).

Rene V.

sjoerd

Quote from: Koen on February 10, 2013, 15:41:11
Karper wil ik ook nog wel es proberen. Met wat voor # vis je er op?

afhankelijk van het formaat van de te verwachten vis: een 5/6 maar meestal vis ik met  een 7 hengel.

Sjoerd

sjoerd

Quote from: speycast on February 10, 2013, 15:12:28
dit ga je krijgen  zulke onzin als het voorjaar  maar niet wil komen  :(

Ik was al bang Bert dat je in training was voor de Elfstedentocht. :D :D Maar.. het voorjaar komt echt, je kon vandaag al merken hoeveel
kracht de zon alweer krijgt. In de zon uit de wind..... heerlijk
Maar we moeten nog even geduld hebben...........
Sjoerd

R.S.N Flyfisher

Echt wel, echt zo lekker weer om weer te vissen.
Vandaag samen met Bram, Gerard en Maurice aan het vissen geweest in de mooiste omgeving van nederland, Twente!  :P
Vanmorgen toen Gerard en ik weg reden vanuit onze woonplaats was het nog 1 en al sneeuwbuien, afgesproken met Maurice om in Weerselo te gaan verzamelen. Sinds Maurice uit de auto stapte begon het toch op te klaren, toeval.. denk het niet  ;D

Later kwam Bram ook nog ff mee vissen en het tuig uut Twente was kompleet! Gerard kreeg later op de dag nog een aanbeet, 2x achter elkaar, maar geen hanger helaas..

Niks kunnen vangen, maar wat was het lekker weer!  8)

MartinT

 ::agree:: Idd prachtige plaatjes.
Donderdagmiddag was het lekker weer, bij een sluisje waar het vuil bij elkaar dreef zelfs al wat rommelende karpers gespot.
Die zullen sinds afgelopen vrijdag met die kou al wel weer teruggekropen zijn in de modder.
Tot heden alleen op de pen gevangen, maar moet de vlieghengel zeker een kans geven als ik die mooie foto's zo zie.

sjoerd

Quote from: Bofroe Losso on February 10, 2013, 21:16:30
Wat een fantastische foto's. Schitterend!!!  ::goodjob::
Is een aftma 8 te zwaar om op karper met de vliegenhengel te vissen?
Kan je wat meer over de "techniek" vertellen hoe je de karper belaagt. Vlieg, broodkorst??

Foei, de gedachte alleen al dat ik de karpers zou vangen met een broodkorst aan de vliegenhengel?? :'(
Kijk naar de foto's en je ziet een "kunstvlieg" in de bek.  Voeren om ze te lokken of zo daar doe ik ook niet aan, als dat überhaupt
zou werken. Gewoon op zicht aanwerpen met een drijvende lijn en 27.00 leaderpunt, zonder ze te verjagen dat is de truuk. Een aftma 8 kan best. Vliegen: van nimf tot zalmeitje maar wel gebonden op zeer sterke haken!!.
Sjoerd

maurice

de haak is zeer belangrijk zoals Sjoerd al schreef.
iets wat je niet moet vergeten.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gert

Quote from: sjoerd on February 11, 2013, 10:02:44
Voeren om ze te lokken of zo daar doe ik ook niet aan, als dat überhaupt
zou werken. Gewoon op zicht aanwerpen met een drijvende lijn en 27.00 leaderpunt, zonder ze te verjagen dat is de truuk. Een aftma 8 kan best. Vliegen: van nimf tot zalmeitje maar wel gebonden op zeer sterke haken!!.
Sjoerd

Ik doe dat wel, dat lokken, met brood en/of kattenbrokjes.
Er zijn mensen die dat niet bij het vliegvissen vinden horen, maar ik vang er in ieder geval mooie karpers mee aan m'n vliegenhengel (een #6).
Als vlieg: een stukje spons op een haak "gebonden".
Is wel het een en ander over te vinden op het forum. Even de zoekfunctie gebruiken.

Groet,
Gert

Bekeerling

Ik zit er over te denken dit jaar te pogen karpers te vangen met een daddy longlegs.
Die haken zijn inderdaad wel een isseu met vliegvissen, bij veel vliegen vraag ik me af of ze een wegstormende karper wel gaan houden. Nou ja, ik ga zelf binden dit jaar dus wellicht kan ik zelf wat Carpy-proof vliegen maken.
Wordt echt tijd om over mezelf heen te stappen en echt eens naar de bindavonden van de VVMN te gaan!
Maar inderdaad laat het voorjaar maar komen!

Gert

Quote from: Bekeerling on February 11, 2013, 17:58:15
Ik zit er over te denken dit jaar te pogen karpers te vangen met een daddy longlegs.

Ik ben benieuwd, waarom daddy longlegs? Worden die wel gepakt door karper? Ik heb het nooit gezien in ieder geval, maar dat zegt niks.
Lijkt me ook wel kicken als dat werkt.

jelle

Quote from: Bekeerling on February 11, 2013, 17:58:15
Die haken zijn inderdaad wel een isseu met vliegvissen, bij veel vliegen vraag ik me af of ze een wegstormende karper wel gaan houden. Nou ja, ik ga zelf binden
slip goed instellen, ook op de haak.
maar de meeste haken kunnen de karper wel aan
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Beertje

@Sjoerd,Hoe kijken de traditonele karpervisser naar jouw methode,Heb je wel eens komentaar van ze gehad?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Bekeerling

Goeie vraag Gert!  ;D Vind ze er heel natuurlijk uitzien, stellen langpootmuggen voor toch? Tijdens het karperen kwamen ze altijd op iedere vorm van licht af die ze maar zagen. Heb ze ook vaak zat in het water zien liggen dus tja lijkt me dat Cyprinus wel eens een hapje longlegs zal eten. Pin me er niet op vast want tot dusver heb ik alleen wat voorntjes gevangen  ;)

Bedenk me net Speycast dat Korda speciale haken heeft voor drijvend vissen op karper, de zogenaamde Mixa haken, licht gewicht maar ze heten ijzersterk te zijn  :D

Trouwens de Korda cruisercontrol lijn die ik nog heb liggen is speciale lijn voor drijvend vissen, lijkt me wel wat om leaders of tippetvn te maken dan.

Beertje

Ik kijk heeeel erg naar het voorjaar uit.Doe de hele dag niets anders als een beetje op het forum loeren.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

sjoerd

Quote from: Beertje on February 11, 2013, 18:26:21
@Sjoerd,Hoe kijken de traditonele karpervisser naar jouw methode,Heb je wel eens komentaar van ze gehad?

Meestal zie je die niet want die zitten meestal 'snachts in hun tentje. :) Wel eens jaloerse/verbaasde blikken gehad van enkele bivyvissers, toen ik binnen enkele minuten een karper haakte en ving  recht tegenover waar ze zaten. Ik wierp naar zichtbare belletjes van een azende karper en bingo!
Dat was sowieso een topdag, met een 12 tal karpers en nog enkele die ik miste. Dat was in de omgeving van Den Haag, in sierwater.
Dit voorjaar die kant maar weer eens op. ;)

Sjoerd

Bekeerling

Quote from: speycast on February 11, 2013, 20:10:42
wordt tijd dat de waal en rijn overdekt worden      ;D

Inderdaad!! Laten we daar een petitie voor starten  ;D

Beertje

@Sjoerd,12!!! karpers op één dag." holy mozes" ::goodjob::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.