Jouw laatste vliegvisaankoop revisited

Started by Gert, December 14, 2012, 23:10:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Christof van den Berge

Scierra 10 ft 7 als vervanging voor mijn vanmorgen gesneuvelde 6/7 hengel(zondag gelijk testen op het OVM)
Shimano 10ft 3/4 gewoon leuk voor erbij ;D

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

ben


Christof van den Berge

Bij Mega Fish Roosendaal, Troutbuster(jan) was daar weer bind demo`s aan het geven.
Dus daar hadden ze wel leuke kortingen op het vliegvismateriaal tijdens de demo`s.
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

ben

Goed gedaan Christof ::goodjob:: ::goodjob:: ::goodjob::

John

Quote from: weerwolf on December 28, 2012, 17:55:30
vanmiddag bij appie's hengelsport een 3 delige schepnet steel van 3.2 meter gekocht voor de grachtenvisserij.

Roelof heb je dan een net met telescopische steel of zo'n oversteek steel??

weerwolf

John, Telescopisch, oversteek...........dan is de vis alweer gevlogen. Nee een 3 delige telescoop, 4 delig zou nog mooier zijn maar volgens mij bestaan die niet. Morgen alleen nog ff een quickrelease erbij kopen dan kunnen we weer.


Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

weerwolf

transportlengte blijft toch allemaal hetzelfde boven de meter. 3 meter is voor mij genoeg en dan 4 delig maar die zie ik weer niet.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

John

Denk dat ik ook maar eens bij Appie's binnen moet vallen voor zo'n schepnetstokkie...

Is niet alleen makkelijk voor de havens maar ook zomers bij uitgebreidde rietkragen en pompebladvelden die een metertje of 2 uit de kant doorlopen.

hendri

en lekker handig om mee te nemen als je lekker aan het struinen bent. ;) ;D  NOT

weerwolf

ik heb hem puur alleen voor kampen gekocht. met het 2.2 meter net moest ik steeds op de knie om te kunnen scheppen.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

hendri

ja weet ik roelof, mijn reactie was ook op die van jhon. ;)

peter

haHa daar komt nog bij dat jij nie zo groot bent is een meter al gauw te lang ..... HiHi
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Rossie69

H3 is niet bange,die vergeet gewoon dat ie vis staat te drillen op z,n zondagse schoenen,vanuit het water .

;D


Roelof heb hier nog wel een 4,50 meter telescoop liggen voor je .


weerwolf

Ik denk dat deze wel gaat henk, zo hoog is die kade niet. alhoewel, kan je ook polstokhoogspringen met die van 4.5 meter ;D
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

hendri

scheelt je een stuk lopen als je naar de overkant wil roelof.

@henk, dat waren gewoon mn visschoenen hoor. niet dat het wat uitmaakt, met andere schoenen was ik ook het water in gestuiterd.  ;)

Rossie69

weet ik wel :)
zo ben je eenmaal.
kan je ook niks aan doen.

schepnet ook niet trouwens.

A.de Vries sr

Zaterdag bij Fly and Spin een tas vol kippe- eende-en andere veren, haken in verschillende maten, divers kleingoed en een goed schaartje gekocht waarmee wat mij betreft het binden kan beginnen....ik ben er klaar voor.
Daarna door naar Utrecht waar ik tegen een Orvis aanbieding aanliep die ik niet kon laten lopen. 9' hengel 5# vierdelig met reel lijn en leader, alles verpakt in een handige transportkoker met daarbij een mooi boek voor de beginnende vliegvisser met 101 tips voor de absolute beginner.........
Nu aan het sparen voor waadkleding en een Chestpack

Arie

Bekeerling


A.de Vries sr

@Bekeerling
Aan de spullen zal het niet liggen, nu de vaardigheden nog :-[

Gerrit72




Klinkt idd goed Arie! Ben benieuwd naar je aankoop, mogelijk zie ik het nog eens op Baggelhuizen.

Die kunde komt vanzelf (Jan is een goede leermeester / en ook Henk had je al een aanbod gedaan ;)).
En de cursus komt ook al dichterbij :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Hilco

@ A.devries Sr

Zijn wij elkaar dan niet tegen gekomen?  grote bouwvakker die wat dubbing wax kwam kopen terwijl jij Met Ton een hengel aan het bekijken was.

Maar toen moesten we even tussendoor Jeroen Wöhe begroeten aan de toonbank.


Bekeerling

Wanhoop niet Arie  :) Komt heus wel goed, kwestie van veel oefenen en proberen, en de mensen hier zijn zeer behulpzaam dus kunnen vast ook wel helpen  ;D
Verwacht alleen niet te veel van mij want ik sta wat vliegvissen betreft ook nog in de kinderschoenen   ;)

A.de Vries sr

@Hilco
Dat zou best kunnen, afgelopen zaterdag bezocht ik in gezelschap van Jan Bruins o.a. De Traditional Hengelsportzaak Utrecht van Ton Temming. En ik heb daar inderdaad een hengel uitgeprobeerd. Als jij daar op dat moment ook was hebben we elkaar onbewust ontmoet. Grappig, kleine wereld, maar ken je Jan Bruins dan niet, want die was er ook bij.
Arie

Hilco

ik heb niet zo goed opgelet  was even snel in en uit.  :-[

maar ja de wax was op, dus ik heb niks gekocht en dus ook niks on-topic te posten hier  :-[

Raymond

Komt allemaal goed, Arie. Het leukste aan de overstap (van karpervissen) naar vliegvissen vond ik achteraf het leren. Ik was al ongeveer 30 jaar aan het vissen en ineens kon ik er niks meer van. Nou ja, ik kon niks van vliegvissen. Toen heb ik duidelijk voor mezelf gesteld dat ik aan niemand iets te bewijzen had, niet eens aan mezelf, en dat ik over was gestapt op vliegvissen om weer plezier in mijn hobby terug te krijgen. Dat was dus een heel andere kijk op de zaak. Vervolgens was het een vreemde ervaring om mee te maken dat ik op een grasveldje de lijn aardig in de lucht kon houden terwijl ik aan het water er werkelijk geen meter uitgegooid kreeg. En, ik heb ongeveer drie maanden langs het water gelopen zonder een staart te kunnen vangen. Totdat een oude kennis van mij, een vliegvisser dus, mij meenam en mij binnen tien minuten mijn eerste vis aan de (droge) vlieg wist te laten vangen. Ach ja, soms moet je gewoon niet eigenwijs zijn en niet proberen zelf het wiel uit te willen vinden. En realiseer je, als je al lang aan het vissen bent, hoef je niet meer te leren vissen, je hoeft alleen nog maar de vlieg leren vissen...

En nu weer on topic! ;)
::wtf::