Vliegvissen in Mexico

Started by Philip, December 10, 2012, 01:22:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Philip

In Oktober zijn 3 vrienden naar Mexico gegaan voor het vliegvissen op Tarpon bones en meer. Er waren een paar camera's mee en deze film is het resultaat.

http://www.0031flyfishing.com/flyfishing-videos/sometimes-in-mexico/ ::goodjob::



Jasper


Bone F

Mooi gefilmd. Ja dat is wel ff leuk he, ik ken de ervaringen maar al te goed. Was je in de omgeving van Cozumel/ Boca  Paila? Zou je er wat achtergrond info bij kunnen geven o.a. welke streamertjes je gebruikte. Ik wist niet dat een "buikmassage" als een soort beademinging werkte bij Bones ;D.

grtn,

Frans

Gerrit72


Kan de film op mn werk niet draaien :(, maar de foto is al super! Thuis zal ik de film bekijken, het beloofd wat ;D.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

R.S.N Flyfisher

Helemaal vet vet vet!
Wil dat ook altijd nog doen... lijkt me zo gruwelijk, lekker bakken in de zon en zo nu en dan een mooie tarpon vangen heerlijk

Bert J.

Heerlijk filmpje en mooi gefilmd! ::bravoo::
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

ben

Strakke Film hoor!!!! Mooie vakantie!!!! ::goodjob:: :P :P :P ::top::

Philip

@ Bone F,

Regio was inderdaad Cozumel en Boca Paila (staat overigens ook op de website uitgelegd: http://www.0031flyfishing.com/flyfishing-articles/mexico-2012-part-one-warming-up/ en http://www.0031flyfishing.com/flyfishing-articles/mexico-2012-part-two/.

We hebben gewoon standaard vliegen gebruikt: Crazy Charlies en Gotcha's voor de bones, Merkin-crabbetjes voor de permit en triggerfish. Voor de rovers eigenlijk alleen maar EP-streamertjes.


Bone F

Da's een mooie collectie! Zolang een barracuda en met z'n bek af blijft kun je lekker door vissen met bv. een Gotcha. Zitten er een hoop van die "druiloren" dan gaat het hard met je vliegen. Daarom neem ik altijd mijn bindspullen mee. Ik ga nog ff kijken op die link die had ik nog niet gevonden. Zonodig kom ik daar nog op terug. Deze mooie reis zit in ieder geval voor jou "in de pocket"!

Bone F

Toch nog maar ff een reactie. Je schrijft volgens mij dat je hoofdzakelijk op Cozumel hebt gevist. Kun je daar vanaf het eiland vissen of moet je een gids nemen en de flats op zoeken. Gezien vanuit Playa del Carmen, mijn tussenstop naar huis, ligt daar geen rif meer voor de kust klopt dat?

Philip

Bone F, helaas ben ik zelf niet mee geweest naar Mexico maar heb Vincent even om antwoord gevraagd.

Ze waren inderdaad voornamelijk op Cozumel. Daar kun je ook wel net als op Playa del Carmen gewoon vanaf het strand vissen. Op sommige plaatsen kom je dan gewoon bij het rif (effe zoeken op Google maps voor die plekken). Veel jacks, bluerunners, gepen en allerlei rif visjes zwemmen daar. Ook een leuke sport. Echter zijn dat geen plaatsen waar je veel bonefish, permit en tarpon kunt verwachten. Daarvoor moet je echt naar de noordelijke lagoons. Die zijn niet op eigen houtje te bereiken, je hebt daar namelijk geen wegen naar de lagoons. Of je moet van uren zwemmen houden ;-) Daarvoor heb je gewoon een boot nodig, en liefst ook een beetje locale kennis die je de spots wijst.

De vis trekt daar echt met het getij mee, dus je moet echt precies weten waar je op welk moment moet zijn. 95% Van zo'n lagune is leeg, en in die overige 5% zit de vis. Je moet wel net die 5% kunnen vinden, daar heb je echt een gids voor nodig.

Bone F

Nou Philip dan is Belize toch een stuk eenvoudiger. Gezien de film zijn de bones niet veel groter dan die ik daar vang en daar kun je ook met een gids op stap.