dode snoek

Started by bij, September 20, 2011, 13:57:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bij

Ik woon in Veenendaal West en daar worden elk jaar de sloten ontdaan van waterplanten met een boot.
Nu zag ik vandaag in een sloot twee jonge snoeken drijven van ongeveer 50 cm.
Hebben jullie dit wel vaker gezien, is dit normaal???

Voor mij wel een bijkomstigheid ik ging er altijd van uit dat in deze slootjes geen vis zat, slootjes zijn maar 50-75 cm diep. Dit werd ook nog eens bevestigd door degene die de maaiboot bediende. Ik had hier even een gesprek mee gevoerd, jammer genoeg voordat ik de dode snoek zag. Had ik hem dit meteen kunnen vragen. Maar nu ik deze snoeken heb zien liggen zit er dus wel vis in.  Kan ik eens met de vliegenlat proberen.

Koen

Wist je dat niet? Toen ik nog een kleine jongen was ging ik altijd in die kleinere slootjes snoeken. Vooral de wat begroeide T splitsingen doen het goed of een iets breeder stukje in de sloot. Mijn ervaring is dat ze vaak altijd op de zelfde plek blijven. Ik wist 1 snoek die altijd om 18.00 pas ging jagen. Het was het wachten waard, en dat ik dan geen toetje kreeg omdat ik te laat was voor het avondeten nam ik voor lief :P (ik was toen een jaar of 11)

jelle

Ik wacht ook altijd tot er gehekkeld is en na een paar weken eventjes een paar snoeken vangen in 5o cm water
die maaiboten zijn trouwens voor veel vissen het einde >:(
de vissen worden opgedreven en dan....................
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Hilco

Volgens mij staan alle stadswateren via duikers in verbinding met open water daar in Veenendaal.

Dus volgens mij zit er overal vis  ;)


turbovisser

zoiets hebben wij ook  dacht ik eerst ook ,ga iik ff oefene in water met een streamer om weg te werpen 3 de worp knalt er een snoek op

bij

ik wist niet dat er in dergelijke slootjes geen/weinig snoek zat. Volgens mij zijn de slootjes inderdaad onderling met elkaar verbonden.