Combi snoek- en forelvissen bij de Ruigenhoek 2022

Started by Gert, December 28, 2021, 10:38:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

Het zat eigenlijk voor november 2020 in de planning om weer een combi-vliegvisdag te organiseren waarbij op forel gevist kan worden in de vijver van de Ruigenhoek, en op snoek in de sloten in de directe omgeving daar.

Maar door corona hebben we het destijds niet door laten gaan, en afgelopen november had het achteraf wel gekund, maar toen stond er al een snoektoer in Meppel op het programma.

Om het toch nog binnen het huidige snoekseizoen te laten plaatsvinden, hebben Herman, JoFlyfishing, Rick van de Ruigenhoek en ik een datum geprikt, en wel

Zondag 20 februari 2022.

De vraag is dan ook bij deze: is daar voldoende animo voor?

Voor wie het niet (meer) precies weet wat de bedoeling is van die dag:

Uitvalsbasis: Ruigenhoek, Utrecht.
Er zijn al wat sponsorprijsjes binnen van A&M, en een aantal snoekstreamers van Arne Roels, maar we hopen op nog meer.
(Combi)Forelvissen kan ook dit keer weer.
Sponsor: Ruigenhoek.
Net als in 2018 en 2019 is het ook mogelijk weer op forel te vissen bij de Ruigenhoek. Ook een combinatie is weer mogelijk.

In grote lijnen zal het programma van de Combi-forumdag er als volgt uitzien:
Locatie: Forelvijver De Ruigenhoek, Sint Anthoniedijk 120, 3566 ME Utrecht

09:30 – 10:30 uur: Verzamelen en koffie.
10:30 – 12:30 uur: Eerste dagdeel vissen.
12:30 – 13:30 uur: Lunch
13:30 – 15:30 uur: Tweede dagdeel vissen
15:45 – 16:30 uur: Prijsuitreiking

Alles uiteraard onder voorbehoud van de corana-maatregelen op dat moment.

Kosten zijn nog niet bekend, maar Rick kennende maakt hij wel een mooi prijsje voor wie 2 of 4 uur op zijn vijver wil vissen, en ook voor de gezamenlijke lunch.
Het snoekvissen is (uiteraard) kostenloos.

Dus bij deze: geef bij deze aan of je mee wil doen. (En ook als een andere datum eventueel beter uitkomt, maar we zitten wel aan het snoekseizoen vast dat op 28 februari sluit).

Groet,
Gert

1. Wilco
2. Gerrit59
3. Jan Damman
4. jo flyfishing
5. Arne Roels
6. Herman
7. FSCHAMP
8. Gert
9. PdH
10. Weerwolf
11. Goswit
12. Schoonzoon van Goswit
13.
14.
15.

MartinT


Plantje

Ik wil ook gaan kijken of het lukt. Of het alleen snoeken of ook forellen wordt zie ik dan nog wel

Jan Damman

Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

jo flyfishing

Als het tegen dan enigszins kan voor de agenda, en mag, corona gewijs, zal ik er ook zijn. (een eventuele zeeforel trip zou roet in het eten kunnen gooien.)


Ik breng ook, indien hij kan, Arne Roels (die jullie misschien wel kennen als binder op vanop een aantal vliegvis beurzen) mee.
voor de faceboekers : https://www.facebook.com/arne.roels.75


Hij sponsort in ieder geval een aantal snoek streamers.


j.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

HappyFisherman

Ik ben er ook weer, zal die forelletjes deze keer eens gaan plagen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Herman

Uiteraard mag ik niet ontbreken (als mede organisator).
We gaan er weer wat leuks van maken!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Herman

Oh ja,
Hadden we al verteld dat we nog prijzen van A&M hebben voor de dag?
We zijn ze zeer erkentelijk en hopen dat we ze dit jaar inderdaad kunnen uitdelen!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Gert

Quote from: Herman on December 31, 2021, 07:24:41
Oh ja,
Hadden we al verteld dat we nog prijzen van A&M hebben voor de dag?
We zijn ze zeer erkentelijk en hopen dat we ze dit jaar inderdaad kunnen uitdelen!

Ik heb het aangepast Herman, en ook de andere sponsors duidelijk genoemd  ::goodjob::

FSCHAMP

Welke vergunning heb je nodig om op de snoek te vissen? Is dit enkel de vispas?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jo flyfishing

#10

Gino,


Ik heb zo maar wat water rond de ruigenhoek aangeklikt op visplanner.nl , en dat is allemaal in de vispas opgenomen, niet vereniging specifiek.
donkerblauw op de kaart is in de vispas inbegrepen
rode vierkantje is de ruigenhoek






Quote from: FSCHAMP on January 02, 2022, 16:41:41

Welke vergunning heb je nodig om op de snoek te vissen? Is dit enkel de vispas?
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gert

Quote from: FSCHAMP on January 03, 2022, 07:15:39
Bedankt Jo.

Gert je mag mij er bij zetten.

Ok, leuk Gino. Mits het nu allemaal door kan gaan, volgens mij de eerste keer dat je naar een forumdag komt?

PdH

Lijkt mij ook wel weer leuk. Denk dat het een dagje forel vissen wordt.
Mag ik op de lijst?
grtn, Peter.

FSCHAMP

Quote from: Gert on January 03, 2022, 10:22:41
Ok, leuk Gino. Mits het nu allemaal door kan gaan, volgens mij de eerste keer dat je naar een forumdag komt?

Ik ben al eens op een forum dag geweest, maar dit is al meerdere jaren geleden.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jo flyfishing

ff terug onder de aandacht brengen...


Ben even gaan voorvissen vandaag, omdat het kan :-)


Ze zitten er nog: 3 aanbeten, eentje op de kant.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Gert

Heel goed Jo!
En ik ben een paar weken geleden ff op de forellenvijver wezen vissen en daar zitten ze ook nog.  ;)
Zelfs heel hoog - beste resultaat was toen met felgekleurde blob flies en felgekleurde streamertjes.

Dus ik heb het inschrijflijstje maar vast wat langer gemaakt. Wie kunnen we er nog meer bij zetten?

JB

Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

HappyFisherman

Heren, ik moet helaas afzeggen. Erg jammer, is altijd erg gezellig!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gert

Dat is inderdaad jammer Bram!

En dat JB (John) niet kan, kan eigenlijk niet want volgens mij heb je nog nooit een forumdag overgeslagen.
Hoop dat golddigger (Perry) wel kan, en vervoer kan regelen?

JB

Quote from: Gert on January 23, 2022, 12:25:28
Dat is inderdaad jammer Bram!

En dat JB (John) niet kan, kan eigenlijk niet want volgens mij heb je nog nooit een forumdag overgeslagen.
Hoop dat golddigger (Perry) wel kan, en vervoer kan regelen?

Probeer er zo veel mogelijk bij te zijn 😂, maar de 20ste is ma jarig dus keuze is gauw gemaakt dan.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

MartinT

Sorry Gert, moet helaas afhalen voor deze Snoekdag

Gerrit59


Gert

Dat is mooi Gerrit!
Helaas heeft Jos zich ook afgemeld. Die gaat schaatsen in Zweden, op een bevroren meer waar het waarschijnlijk ook leuk snoeken zou kunnen zijn  ;)

golddigger

Het gaat mij ook niet lukken zondag  :-\
Erg jammer want ik vind het altijd een leuk evenement