Franse Alpen 2

Started by wh82, August 13, 2021, 19:29:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wh82

Afgelopen weken lekker gevist in de Franse Alpen. Er wordt geen of nauwelijks vis uitgezet met Covid, ik ving dan ook haast alleen (meditterane variant) wilde bruine forel en beekridders, ze worden niet zo groot op die hoogte maar niet minder plezier. In de alpenmeren zat er blijkbaar grote "cristivomer" ofwel amerikaans meerforel maar daar heb ik ook alleen kleinere van gevangen. Er wordt blijkbaar ook veel minder verdiend aan vissers want er was in de weide omtrek maar nog maar één hengelsportzaak die ik moest opzoeken omdat mijn reel met lijn bovenaan de skilift uit mijn tas was gevallen. Een reel had ik nog wel maar niet een goeide lijn dus heb een JMC lijn gescoord triangle taper, best leuk om eens te proberen. Gelukkig werd mijn reel gevonden en mocht ik die ophalen bij het heel vriendelijke lift personeel. De meeste plekken waar ik viste waren flinke einden lopen 5km+ en 400m+ klimmen dus het was mazzel dat ik hem bij de lift was kwijt geraakt. Anyway, hieronder wat foto's.

[attachment id=1 msg=183585][attachment id=2 msg=183585][attachment id=3 msg=183585][attachment id=4 msg=183585][attachment id=5 msg=183585][attachment id=6 msg=183585][attachment id=7 msg=183585][attachment id=8 msg=183585][attachment id=9 msg=183585][attachment id=10 msg=183585][attachment id=11 msg=183585][attachment id=12 msg=183585]

sarca2

prachtig, heel mooie tak van vliegvissen.
::new::

Martijn

Gaaf water,  en mooie omgeving! Je zult er niet veel andere vissers hebben gezien dan  8)

wh82

Ja dat is een voordeel ja, er zijn niet heel veel mensen zo gek om daar te vissen, toch kwam ik weleens iemand tegen.
Het leukste vind ik dat 't allemaal op droge vlieg is. Hertenhaarsedge werkt altijd. Kleur pas ik vooral aan op zichtbaarheid bij 't weer.

JEVDE

Wat een mooie beelden zeg. Klinkt als wederom een heerlijke vliegviservaring in Frankrijk. Blijft toch een geweldig land voor (bepaalde vormen van) vliegvissen. Ben jaloers, voor mij zijn zowel echt vliegvissen op forel, als Frankrijk alweer een te lange tijd geleden. Dank voor de mooie fotos!

guidogast

Wow...dat is echt ultiem vissen, in zo'n omgeving....👌👌👌
::agree::

gijsie20

Prachtig Wim! Doet me weer terugdenken aan mijn vliegvis vakantie jaren geleden in Oostenrijk.  :D

Woenos


wh82

Ja was zeker genieten, zijn natuurlijk wel de mooiste foto's hè dus t is niet alleen maar mooi en ook hard werken ;)

Gert

Ja, mooi!
En inderdaad hard werken, vooral dat bergop lopen.