Is er interesse in een zeeforel swap?(inschrijving Closed)

Started by Ochi, February 06, 2019, 22:34:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Scaramouche

Ben benieuwd naar dat patroon Ochi, het ziet er in het water uit als een soort mysis denk ik?

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Th vd Poll

Komend weekend tijd om wat zeeforel vliegjes te maken.
Als het goed is kunnen ze dan komende maandag op de bus.

Ochi

Gents,

2 setjes binnen, 3e vandaag op de post lees ik en de 4e aankomend weekend.
Dan nog 1 en ik kan ze verdelen na een paar foto's :)

Scaramouche mijn patroontje komt van Sepp Fuchs en zit tussen een myses en een heel klein visje in afhankelijk hoeveel dubbing je gebruikt. Ik heb er al van alles op gevangen en de vlieg is relatief simpel te binden. Niet te netjes, lekker ruig dubben, werkt het beste is mijn ervaring. Sepp zijn vliegen zijn altijd relatief makkelijk maar heel efficient. Mijn eerste kennismaking hem was lang geleden toen het nog rustig was op de Waterweg. Hij had een wit pluisje op een rode haak gebonden en stond heel de dag met een kromme hengel van de Fint.
Ik hou daar wel van. De zogenaamde vangvliegen die er soms niet uit zien maar.........

Ik zal ff het linkje van zijn filmpje opzoeken en hieronder plakken.
Er staan nog meer vangvliegen van hem op zijn youtube kanaal.

https://youtu.be/hrDnENwGNzI

Greetz Ochi

sjo

Let the fly be with you....

Scaramouche

Sepp heeft idd veel no-nonsense vliegen die er niet uitzien maar wel altijd vis vangen. Ik heb een paar keer met hem in Oostenrijk en Slovenie gevist, hij heeft er eigenlijk alleen maar een caddis aan hangen als hij droog vist, en een minizonkertje als hij gaat streameren. Daar sta je dan met je 20 uitgekiende 'momentvliegen' altijd minder naast te vangen  ;D
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Ochi

Touchdone Sjo, pb gelezen ::goodjob::

Scara ik ken het gevoel, soms om gek van te worden, maar door dat gevoel te kennen heb ik zoveel geleerd qua werpen, vissen en no nonsens  ;D

Greetz Ochi

Th vd Poll

Heeft iets langer geduurd, maar morgen gaan de vliegen op de bus.

Ochi

Broeders in de misdaad,

Alle vliegen zijn binnen.
Wat een mooie exemplaren als ik dat met mijn ruwe manier van binden vergelijk.
Ik ben er zeker van dat ze allemaal vangen ;D, zo ruiken ze gewoon

Ik zal proberen voor het weekend foto's te maken, ze hier te plaatsen en ze dan retour te sturen.
Het resultaat is wat mij betreft geslaagd en ik hoop jullie dat ook vinden.

Greetz Ochi

PdH

grtn, Peter.

Ochi

Zeeforel jagers,

Hierbij alvast de foto's.
Ik heb ze zonder licht gefotografeerd en ik hoop dat ze duidelijk zijn ik heb namelijk niet zo'n mooi macrolens camera. Zal nog deze week de vliegen op de post doen.

greetz Ochi

Rode Sok van Sjo


Garnaal van Menno


Koberbassen door PdH



Garnaaltjes door TvdP



Copper magnus door Scaramouche


SF fly en Copper magnus door Ochi




Menno_siemensma

Is een leuke set om achter de naar zee migrerende atlantische forel te gaan.  ;D
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Ochi

Gents,

Vandaag de enveloppen op de post gedaan.
Ik had er natuurlijk van iedereen 6x gehad en nu krijgt iedereen er dus ook zijn eigen creatie bij terug.
Heb je een compleet swapsetje.

Bedankt voor jullie deelname en ik heb nog een paar weken om er een paar bij te binden en ze in het zoute te gaan dopen.

Greetz Ochi

PdH

Ik heb een hele mooie collectie binnen gekregen. Ziet er netjes uit.
Bedankt allemaal. Vooral Ochi voor het meisteren.
Nog 4 weken, dan kan ik ze uitproberen. Op de Atlantische forel.

Moet wel erg wennen aan die naam. Niet echt een vooruitgang. Maar nu dwaal ik af.
::blabla::
grtn, Peter.

Menno_siemensma

Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

jo flyfishing

#39
Te laat voor de swap, maar ondertussen hebben ze gevangen :-)
Dus post ik de fotos hier maar bij...
Deze ging aan de dropper als er niet te veel wind was. Gebonden op F314 #10

Op de punt of als enigste vlieg ging één van deze 2 (gebonden op Ahrex ns156 #6) :




Andere vliegen had ik wel bij, maar had niet veel zin het winnende team te wijzigen...
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Ochi

Jo goed bezig geweest zo te lezen en mooi foto's!
Nog anderhalve week en ik hoop je na te doen.

Hoe was bij jou de watertemperatuur en het leven in het water, zag je al iets of was het daar nog te koud voor?

Greetz Ochi

jo flyfishing

Water temp ong 7°, niet te veel leven gezien, zeenaaldje gezien, nog wat klein grut. garnalen in de fuiken gezien, en stekelbaarsjes (of -achtigen).
Vooral veel meters maken om de vis te vinden. Nergens constante vangsten gehad. altijd max 3 vissen en dan terug zoeken. 2 dagen van de 7 geblankt.
1 maal zijn de medevissers naar Langeland geweest om daar toch op 1 stek wat meer vis te vinden, maar dan zat ik in Faaborg ook met een 5 aanbeten op 4 uur waarvan 3 gevangen, en natuurlijk de mooiste gelost na de 4e sprong.
Meestal boven de wierbedden, maar ook met local gesproken die we een mooie zagen vangen (en wat, zei hij, zijn 8e vis was op die plaats) op het zand voorbij het wierbed.

Quote from: Ochi on April 09, 2019, 21:31:52
Jo goed bezig geweest zo te lezen en mooi foto's!
Nog anderhalve week en ik hoop je na te doen.

Hoe was bij jou de watertemperatuur en het leven in het water, zag je al iets of was het daar nog te koud voor?

Greetz Ochi
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Jan

Met deze watertemperaturen heeft het op zich weinig zin om de open kusten te proberen, maar is het vaak heel goed, vooral als het zonnetje er even bijkomt om ergens in een inham of fjord ondiepere plekken te zoeken met een donkere slikbodem.
Daar warmt het water bij een beetje zon snel op in maart en april en heb je de meeste kans want daar is het eerste leven in het water en gaan ook snel de wadpieren paren, de eerste grote voeselbron voor die forellen. ( Bürstelwurm)

jo flyfishing

Leuke app trouwens, met info over wind, watertemp, waterstand en nog wat zaken gelinkt aan kaarten is

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.havoerred.com
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Ochi

Jo ,

dank, die app had ik nog niet en nu wel.
Mijn Deens is niet zo goed maar ik kom er wel uit denk ik.

Wij gaan naar Als, voor mij nu de 4e keer.
Iets minder lang rijden en makkelijker van stekken wisselen bij harde wind.

Greetz Ochi

jo flyfishing

#45
Hehe, is aan de overkant waar wij zaten in Horne, bij FaaBorg.
Quote from: Ochi on April 09, 2019, 22:55:39
Wij gaan naar Als, voor mij nu de 4e keer.
Iets minder lang rijden en makkelijker van stekken wisselen bij harde wind.

Greetz Ochi
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Th vd Poll


Scaramouche

Hier ook binnen, mooie set vliegen idd. Komen waarschijnlijk in de herfst goed van pas.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10