OVM (Nieuw seizoen 2016-'17)

Started by Franky Boy, January 09, 2016, 14:53:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dedada

Maurice, je hebt gelijk, hoewel je m.i. best de context zou kunnen begrijpen van waaruit 'een twijfeltje' uitgesproken wordt. Info delen over OVM is m.i. altijd goed. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het gevoel van Frans wel snap. Had ik zelf ook wel een beetje. 15 vangsten in twee uren is natuurlijk buitengewoon veel/goed. En juist omdat dat zo'n goede score is, zou je m.i. wat meer info van je plaatsgenoot mogen verwachten. Vergeet niet, dat er van alles gedaan wordt (lees eerdere berichten), om de vangsten weer wat toe te laten nemen. Je zou bijna gaan twijfelen over wat men over het OVM schrijft....Maar zo'n vangst is natuurlijk mogelijk! Juist voor de mensen die veel uren doorbrengen aan het OVM, en die niet bekend zijn met zulke aantallen ;) in dergelijke tijdsbestekken, kan het enigszins wat ongeloofwaardig overkomen. Bottom line: Ik ben eigenlijk best blij met jouw bericht over de vangst van je plaatsgenoot: biedt perspectief!

Fijne zondag.

wh82

#201
@Maurice, van mij mag je t zeggen hoor. Sommige mensen zijn er bang voor dat zulke berichten massa's mensen lokken maar de timing voor Bibio's moet zo precies zijn dat die massa's waarschijnlijk 1 keer komen, te laat, en dan gedesilussioneerd niet meer. Je hebt een hatch nodig (juiste tijd, juiste temperatuur enz. bij weeromslag zijn die dingen pleitte) en daarnaast moet de wind een beetje meewerken om ze het meer in te blazen.

Eerlijk gezegd lijkt t me een pittige visserij geweest te zijn gisteren. Bij windkracht 5+ moet je wel heel dicht onder de kant vissen, direct naast de loswal heb je bijvoorbeeld nauwelijks iets aan de beschutting, die wind beukt daar dwars door de begroeiing heen. Desalniettemin moet het een fantastische ervaring zijn geweest zoveel vis op droog.

Zou het zelf ook heerlijk vinden om ze zo te vangen daar, zou de 1e keer zijn sinds ik weer ben begonnen met vliegvissen. Komt vast wel een keer ;)
Gelukkig heb ik zelf ook heerlijk gevist, alleen niet op t OVM.

Bone F

Kom op Maurice niet door een geintje meteen je oortjes laten hangen hoor, zo bruut ben ik nou ook weer niet..............hoop ik :)
grtn Frans

sjoerd

Quote from: Bone F on April 17, 2016, 18:15:39
Kom op Maurice niet door een geintje meteen je oortjes laten hangen hoor, zo bruut ben ik nou ook weer niet..............hoop ik :)
grtn Frans

"Waar is de humor gebleven?, dat vraag ik U meneer Sonnenberg. "......haha aldus een oudje van Wim Sonneveld.

Franky Boy

Mooie video van de Vistechnische dienst!
Het zijn geen watjes met die hoge golven...
Ennuh... Die botten zijn best leuk aan de hengel!
https://www.youtube.com/watch?v=nHXfBCwFBEw

Koen

Ik heb toch liever een forel hoor. Maar ze hebben zich prima vermaakt zo te zien :)

gijsie20

Iemand nog recent geweest/ervaring?
Ben maandag morgen a.s. in rotterdam voor een sollicitatie, dus wil er evt daarna wat uurtjes gaan vissen.

sjoerd

Quote from: gijsie20 on May 05, 2016, 11:10:41
Iemand nog recent geweest/ervaring?
Ben maandag morgen a.s. in rotterdam voor een sollicitatie, dus wil er evt daarna wat uurtjes gaan vissen.

Gewoon gaan. De ene dag is immers de andere niet!

Koen

Perry en ik gaan vanochtend ff kijken. Bruin worden gaat iig lukken, wat vangen is onbelangrijk :)

Floor

Quote from: Koen on May 07, 2016, 08:17:51
Perry en ik gaan vanochtend ff kijken. Bruin worden gaat iig lukken, wat vangen is onbelangrijk :)

Als je alleen gaat kijken zal je zeker niets vangen 😉
Ik denk dat met een paar dagen van dit weer het wier en dergelijke ook wel flink van start zal gaan.
Ik hoop volgende week weer een keer te gaan.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Koen

Hehe, der gaat zeker wel een vlieg te water, maar het is het OVM he, je weet maar nooit.

Ik ben ook zeer benieuwd naar de planten groei inderdaad. Die binnen bakken zijn toch altijd wel leuk om in te vissen, maar als je er over heen kunt lopen is dat toch wel lastig :P

Marco B

Quote from: Koen on May 07, 2016, 08:17:51
Perry en ik gaan vanochtend ff kijken. Bruin worden gaat iig lukken, wat vangen is onbelangrijk :)

Bruin worden is bij Perry jaren geleden al gelukt :)
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Koen

Twas niks, de harde ZO wind hielp niet mee. ik heb ook niemand iets zien vangen. De binnenbakken vullen zich langzaam met die groene snot, maar de loswal helaas ook.

wh82

Hoe is t met "de snot" op dit moment?

gijsie20

Ben maandag nog even 2uurtjes max geweest. Het waaide mij te hard.
Heel veel bruine ellende in het water  >:(  hele wolken op het open water, maar ook al wel in de binnenbakken.
Waren nog een paar vliegvissers, maar niemand ving wat volgens mij.

MarcelN

Gisteren heb ik toch 4 lekkere dames kunnen pakken tegen het fietspad langs de struiken :P
Ik zag ze cruisen en een zagertje deed hun hebberige mossel erover schuiven ::) leuke ouderwetse sport weer 8)
Langs de dammen veel troep en water was groen. :'(
Waar de sterntjes op grondels doken, zag je bruine uitzetters langs de dam hangen.

2 bekende Haagse poentjes hadden eerder deze week ook redelijk gevangen hoorde ik van een Goutvink :)

wh82

Goed bezig! Kleur van t zagertje? Zwart? Bruin?

gijsie20

Nee die van Marcel is blank  ;D

Gebeuren rare dingen daar op het ovm  :P

Franky Boy

Daniël van der Post heeft al een paar keer filmpjes van zijn onderwatercamera op Internet gezet.
Daarin was te volgen hoe roofvissen (snoek en snoekbaars) zijn kunstaas op het Volkerak volgden en... aanvielen!
Daniël is met zijn kano ook een regelmatige bezoeker van het Oostvoornsemeer, dus je kon erop wachten dat er ook een soortgelijk filmpje van de forellen van het OVM zou komen.
Dat filmpje is er nu!
Interessant om te zien hoe de forellen soms gedurende lange tijd het kunstaas volgen zonder toe te slaan en hoe ze - als ze toeslaan - het aas proberen te grijpen.
Interessant ook dat het merendeel van de volgers en aanvallers uit grote (> 60 cm) bruine forellen bestaat.
Aan het einde van het filmpje duiken ook groepjes - wat kleinere - regenboogforellen op.
Drietandige haken op het kunstaas zijn door enkele haken vervangen. Wanneer het kunstaas meerdere dreggen of fleuren bevatte, zijn daarvan (om de balans van het kunstaas te behouden) de haakpunten afgeknipt.
https://www.youtube.com/watch?v=5UsbrPFKccc

Koen

Volgens mij was hij er vorige week ook. Misschien niet zo handig om met 3 opgetuigde hengels rond te gaan dobberen gezien je maar met 1 hengel mag toch?

Wel leuk om te zien!

j.klopper

Leuk om te zien,toch laten de meesten zich niet makkelijk foppen.
Toch ook hier geen zalm te zien.Wat is daar mee gebeurd?
Ze zijn niet gevangen zover ik weet. Maar ook niet dood drijvend aan de oppervlakte of dood op de bodem aangetroffen ?

Mike

Ik denk dat die zalmpjes binnen 2 of 3 dagen allemaal zijn opgepeuzeld.
Het grootste gedeelte door aalscholvers. Verder hebben fuuten en dikke forellen de rest buitgemaakt.

Ik was er toevallig de dag dat ze werden uitgezet.
Ze waren heel erg bleek omdat ze de kleur van de vervoer bakken hadden aangenomen. Ze vielen verschrikkelijk op tov de bodem.
Daarbij kon je ze ook nog eens zo met je handen oppakken omdat ze helemaal versuft en gedesorienteerd waren.
Project was een mooi inititaief maar ze hadden beter vissen van een cm of 40 uit kunnen zetten want ik geloof niet dat er ook maar 1 is ontkomen aan de vraatzucht van onze luftwaffe.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

PdH

grtn, Peter.

Gerrit59

Mooi filmpje.
Het merendeel van de vis heeft in de gaten dat ze gefopt worden.
Weten we ook waarom we met regelmaat zo weinig of niets vangen.... :) :)

Gerrit

wh82

De grote vraag is wie er gefopt wordt ;)
Als t een beetje mee zit ga ik het morgenavond nog ff proberen daar.