Serie vliegen gebonden

Started by greg, December 18, 2011, 21:58:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

greg

Eindelijk mezelf eens de tijd gegund om wat vliegen te binden.

Het viel niet mee om het dagelijkse ritme weer op te pakken, nieuwe baan en een pup erbij hebben mij tot vorige week nog niet de ruimte gegeven er tijd voor vrij te maken.

Maar...... uiteindelijk is dit is mijn eerste serie vliegen die ik gebonden heb, verdeeld over twee avonden.
Wat is dit leuk om te doen zeg! Wel merk ik op dat nog geen één vlieg hetzelfde gebonden is. ???

Ik heb deze pheasant tails gebonden, omdat ik deze waarschijnlijk het meest ga gebruiken (Eifel).
Wat zouden jullie aanraden om hierna te gaan binden? En waar zijn de materialen voor die vlieg eventueel te bestellen?

In april heb ik mijn eerste trip al gepland en wil daarvoor wel wat verschillende vliegen gebonden hebben haha.....


Inderk

Neem ook nog wat red tag nymphjes mee, bind deze ook in serie, dan zal je merken dat het binden steeds eenvoudiger gaat! Deze pheasant tail nymphjes kunnen zeker vis opleveren!
En bind maar een zooi pipoos nymphen, hebben mij ook al veel vis opgeleverd.
zie hieronder.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Rossie69

oke

gaat in april al de kyll open ?

zou ik  ook redtags goudkop maken

greg

#3
Quote from: Inderk on December 18, 2011, 23:21:39
Neem ook nog wat red tag nymphjes mee, bind deze ook in serie, dan zal je merken dat het binden steeds eenvoudiger gaat! Deze pheasant tail nymphjes kunnen zeker vis opleveren!
En bind maar een zooi pipoos nymphen, hebben mij ook al veel vis opgeleverd.
zie hieronder.


Wat een gaaf exemplaar ! Maar waar is het lijfje van gebonden? Ja, de red tag schijnt ook goed te vangen, hoewel ik er zelf vrij weinig op gevangen heb (zal wel aan mij liggen ;D), maar dit word zeer zeker mijn volgende te binden vlieg !

Weten jullie of er zoiets bestaat als een assortimentsdoos waar je bijvoorbeeld vliegen mee kan binden specifiek voor onder andere de kyll?

greg

Quote from: Rossie69 on December 18, 2011, 23:28:23
oke

gaat in april al de kyll open ?

zou ik  ook redtags goudkop maken

Ik heb wel eens in april op de Kyll staan vissen als ik mij niet vergis. Maar dit keer word het de Amblevé. We hebben een huisje gehuurd van Landel dicht bij de rivier. En hond mag mee ;D!

Troutbuster

Mooi stuk Ambleve Greg!
Ik was reeds diverse keren op Landal Domain Long Pré en altijd leuk gevangen!
Maar.......
Let je wel op!!!???
Je zit daar nog in de "kleine opening" zoals dat daar heet (dacht ik tenminste!)
Betekent dat je niet met (verzwaarde) nymphen aan de slag mag!
Check de regeltjes aldaar want de bekeuringen zijn niet mals!!
Verder veel succes, ennehhh als het een beetje meezit ben ik er ook omstreeks die tijd!

Gr.

Jan.
"Petri Heil"


HappyFisherman

Natte er aan en een loodkorreltje er voor ;)

Mooi setje hoor Greg, het begin is er!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

greg

Quote from: Troutbuster on December 19, 2011, 15:46:53
Mooi stuk Ambleve Greg!
Ik was reeds diverse keren op Landal Domain Long Pré en altijd leuk gevangen!
Maar.......
Let je wel op!!!???
Je zit daar nog in de "kleine opening" zoals dat daar heet (dacht ik tenminste!)
Betekent dat je niet met (verzwaarde) nymphen aan de slag mag!
Check de regeltjes aldaar want de bekeuringen zijn niet mals!!
Verder veel succes, ennehhh als het een beetje meezit ben ik er ook omstreeks die tijd!

Gr.

Jan.

Jan,

Was de kleine opening niet vanaf de derde zaterdag van maart? En had dat niet te maken dat je er tot juni niet mocht waden (grote opening)?

Nu weet je wel als er één staat te vissen en hij vangt niks dan ligt dat natuurlijk niet aan zijn techniek maar aan de zelf gebonden vliegen haha............

Troutbuster

Zo iets Greg!
Maar zoals ik al zei, lees de regels in de vergunning zeer goed want je weet maar nooit!

Maar goed, de Ambleve bij Domain Long Pre is wel een gaaf stukkie
Niet lang(ca 800 meter) maar zeker de moeite waard en zeker na een zachte winter!
De eendagsvliegen zijn daar al vroeg aanwezig dus droog!!

Ik had eens een geweldige week, na een paar mooie maar moeilijke jaren ervoor
Het was in ehhh 2004 dacht ik, ergens achter in mei en ik ving als een malloot op de droge vlieg
Iedere stroomversnelling leverde een 5 tal mooie bruine en ja, ook regenbogen op
Vooral de regenbogen waren van formaat en zeer gretig
Onstuimige aanbeten op een royal Coachman (gekocht in Stavelot want binden ging me toen zeer slecht af) gaven de visdagen glans als nooit tevoren!
Als ik alle riffles had uitgevist, kon ik weer aan het begin van het parcours beginnen om het "" feest"" weer mee te maken opnieuw en opnieuw!!

Super natuurlijk maar het werd me pas echt duidelijk toen ik een local sprak!

Bleek dat er een week voor mijn "" vangorgie"" het NK vliegvissen van Belgie was vervist en dat er een behoorlijke zwik forel in de Ambleve gedropt was!
Dat verklaarde de geweldige vangsten maar desalniettemin was ik er natuurlijk erg mee in mijn sas dat begrijp je!
Het werd een weekje met een gouden randje dat, hoewel ik best wel lekker heb gevangen daar, nooit meer overtroffen!

Wie weet tref jij het eens ook zo daar!

Ik hoop het voor je want vergeten doe je zo'n weekje nooit meer!!

Tight Lines en de groeten!

Jan.
"Petri Heil"


greg

Quote from: Troutbuster on December 19, 2011, 18:38:55
Zo iets Greg!
Maar zoals ik al zei, lees de regels in de vergunning zeer goed want je weet maar nooit!

Maar goed, de Ambleve bij Domain Long Pre is wel een gaaf stukkie
Niet lang(ca 800 meter) maar zeker de moeite waard en zeker na een zachte winter!
De eendagsvliegen zijn daar al vroeg aanwezig dus droog!!

Ik had eens een geweldige week, na een paar mooie maar moeilijke jaren ervoor
Het was in ehhh 2004 dacht ik, ergens achter in mei en ik ving als een malloot op de droge vlieg
Iedere stroomversnelling leverde een 5 tal mooie bruine en ja, ook regenbogen op
Vooral de regenbogen waren van formaat en zeer gretig
Onstuimige aanbeten op een royal Coachman (gekocht in Stavelot want binden ging me toen zeer slecht af) gaven de visdagen glans als nooit tevoren!
Als ik alle riffles had uitgevist, kon ik weer aan het begin van het parcours beginnen om het "" feest"" weer mee te maken opnieuw en opnieuw!!

Super natuurlijk maar het werd me pas echt duidelijk toen ik een local sprak!

Bleek dat er een week voor mijn "" vangorgie"" het NK vliegvissen van Belgie was vervist en dat er een behoorlijke zwik forel in de Ambleve gedropt was!
Dat verklaarde de geweldige vangsten maar desalniettemin was ik er natuurlijk erg mee in mijn sas dat begrijp je!
Het werd een weekje met een gouden randje dat, hoewel ik best wel lekker heb gevangen daar, nooit meer overtroffen!

Wie weet tref jij het eens ook zo daar!

Ik hoop het voor je want vergeten doe je zo'n weekje nooit meer!!

Tight Lines en de groeten!

Jan.


Uitgezet of niet, je hebt er in ieder geval een topweek aan overgehouden!

Ik ga zeker proberen nog een aantal droge vliegen erbij te binden, dit vind ik nog de mooiste manier van vis vangen!

Laten we duimen dat het volgend jaar weer zo is!

groet greg