Jouw laatste vliegvisaankoop revisited

Started by Gert, December 14, 2012, 23:10:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

merijn1982

Ik had m vorig jaar al besteld bij dyckers maar helaas was ie al op. Nu kwam ik m nieuw tegen op marktplaats. Een pet met mijn levensmotto er op:
Tight lines!!

FSCHAMP

Eet slapende vis is dat je motto  ;)

Just kidding, fraaie pet Merijn.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

hvbuel

Mijn tweede vliegvishengel !  ;D ;D ;D
Ik zit nog volop in het leer traject, maar heb gisteren toch alvast mijn 2e hengel gekocht...
Het is de TFFR van A&M geworden, met hun eigen budget DC reel erop.
Gekocht als aanvulling op mijn #7 zodat ik ook achter de wat kleinere vissen aan kan. (en toch wat sport heb)
Ben helemaal niet gecharmeerd van de kou buiten, maar kan toch ook bijna niet wachten om hem uit te proberen   :-\

Verder natuurlijk lijn, backing, en nog wat kleine losse dingetjes uit hun webshop, clippertje met nail-knot-hulpje, enzo.

En stripfingers, van die kousjes voor om je vingers, maar ben niet zeker of ik de juiste heb.
Ik kreeg namelijk het advies om ze te gebruiken omdat ze de lijn wat soepeler door de vingers zouden laten glijden en zo een zware dril makkelijker moeten maken,
maar ik lees in de omschrijving alleen iets over het voorkomen van kloofjes in je vinger.
Nou ja, ik probeer het gewoon  ::)

wouter veuger

Stripvingers zijn meer voor op zout water,dan krijg je op den duur kloven in je vinger,en dat zout erin doet auw.

Maar misschien maken ze die zware dril op je nieuwe #3 ook wel draaglijker ;D ::goodjob::


Merijn: mooie pet!

hvbuel

#1029
De stripfingers zijn natuurlijk voor als ik met mijn #7 vis.
Ik heb er al eens een karper aan gehad en verschillende forellen op de Ronde Bleek, dat zijn voor een beginner als ik best zware drills.
Met name bij die karper had ik moeite de lijn soepel door mijn vingers te laten glijden toen de karper zijn run maakte.

wouter veuger

Weet ik,was een geintje ;D ::goodjob::

merijn1982

Kleine tip hvbuel: als je grote vis haakt zoals de ronde bleek forellen maar zeker karpers. Spoel je lijn op de reel en vecht het met de reel uit. Voorkomt hoop pijnlijke vingers en voorkomt lossers als je lijn blijft steken achter iets of een knoop in je lijn of als je op je lijn staat ( ik heb al wel karper verspeeld door zo'n geintje )
Tight lines!!

gijsie20

Vandaag een paar mooie spulletjes binnengekregen vanuit Zweden:


Agathe stripoog

Reelhouder met slidebands. Dit was een van de lichtere die ik kon vinden m.u.z. van kurken varianten uiteraard.


Daarnaast highbuild epoxy en kurk binnengehad. Nu nog even wachten op de Recoil ogen, en dan kan ik beginnen.

quaden

vliegticket naar Zweeds lapland  ;D 8)

maurice

Nieuwe super sterke en dun bindraad van A&M eigenmerk binnen gekregen.
Geweldig spul 100mtr voor 3,95€.

En nog een lekker ding tegen de wind,
http://www.amfishingtackle.nl/headwear/am-seamless-headwear-buff--12

Ook heerlijk bij hitte, gewoon ff dompelen en lekker fris in de nek of onder de pet.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Autumnfly

gisteren een mooie Grizzly American Hackle  skin van Whiting op de kop getikt bij exclusive fishing , waren net weer binnen , echt mooie skins


Marco B

Gekregen van mijn dochter, de (ook hier) besproken strike indicator. Lijkt mij enorm handig. Vind het voor wat het is wel behoorlijk aan de prijs maar goede ideeën moet je blijkbaar goed betalen. Wat ik erger vond is dat de webshop voor de zgn handlingkosten er nog eens zo'n 35% bij optelt wat ik persoonlijk redelijk schandalig vind. Zakje in een envelop stoppen, een adres erop schrijven en een postzegel plakken. Is dus een webshop waar ik nooit meer iets zal bestellen. Volgende keer ga ik wel naar de winkel... is uiteindelijk dus niets duurder maar wel veel leuker.

Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

JB

En welke webshop was dat? Dan zijn wij ook gewaarschuwd voor deze praktijken  ;)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Hidde

Quote from: quaden on January 06, 2015, 07:53:26
vliegticket naar Zweeds lapland  ;D 8)

Een vd beste kopen die je kunt doen imho

HappyFisherman

Een pockethandwarmer op koolstofstaafjes. Heerlijk zo met dat koude weer!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

merijn1982

Ja die zijn lekker he bram? Ken ze nog van vroeger toen ik nog wedstrijden viste ( met de vaste stok ) 

zelf vanmiddag maar ff ander waadpak bestellen. Andere is lek. Ga deze wel plakken voor reserve. Maar mijn vrouw was zo goed geweest om een pokertournooitje te winnen dus mag een nieuwe uitzoeken! :-D:-D:-D
Tight lines!!

Steelhead



Mijn Speyco 3 3/4 River Switch reel. Handgemaakt door Tim Pantzlaff in de USA en opgestuurd als 'repair' zodat ik geen belachelijke belastingen en invoerrechten hoefde te betalen.
De ratel op deze reel is echt geweldig! 20 minuten screaming bij een steelhead! Ik vis hem op een Vision GT Four Speyrod, 13ft #8
my best memories are not that old!

Gert

Quote from: Steelhead on January 22, 2015, 11:57:17
opgestuurd als 'repair'

Mooi reel Steelhead!
Hopelijk blijft het bij die ene keer  ;D

Groet,
Gert

Twan

Gekocht, een weinig gebruikte 2dehandse SAGE 4540 4/5 WT reel voor mijn Custom Dave Lewis Sage ZXL 590-4

Gert

Ik heb al jaren een Daiwa Hexagon Whisker hengel (2 zelfs 8)), en dit vind ik een heerlijke hengel. Ziet er uit als splitcane, maar is carbon en waren in de jaren 80 populair, maar duur. Redelijke collectors items inmiddels.
Nadeel voor mij: is 2-delig.
(Hier zie je zo'n hengel: http://www.flyfishing.co.uk/682386-post1.html)

Maar nu heb ik een 4-delige kunnen scoren. Staat dan geen Daiwa op, maar is op eenzelfde blank gebouwd in Frankrijk.

Hopelijk kan ik er morgen even met vissen; net als de splitcane die ik van Weerwolf heb overgenomen op de forumdag - is er ook nog niet van gekomen om serieus uit te proberen.

Groet,
Gert

PS
Binnenkort maar zo'n 2-delige te koop zetten o eBay. Mocht hier iemand interesse hebben, stuur dan ff een PB'tje.


GJ

Wat nieuwe leaders en wat vet om die nieuwe leaders te laten drijven...

Scaramouche

Net een A&M pakketje ontvangen: CDC super select, het UV setje, tapered 4X leadertje om de kwaliteit eens te testen en wat nieuwe copper beads. Vanavond staan er F-flies en buzzers op het programma :-)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

maurice

Alle 15ft leaders van A&M ingepikt.[emoji322] [emoji323] [emoji322] [emoji2] [emoji2] [emoji2] [emoji2] [emoji2]
Volgende maand komen er weer nieuwe.[emoji13]
::bbq:: ::proost:: ::proost::

merijn1982

Vanmiddag een mooie ruil gemaakt met hilco! Hij had een dam 9'6 #7/8 werkloos en was op zoek naar een penhengel voor de karper van 1,75 lbs.. deze had ik dan weer werkloos:-) en zo was er snel een goede ruil!
Tight lines!!

bartkoper85

Loop booster #9 incl een loop multi met bijbehorende backing en lijn.
Vandeweek van A&M al een doos bindmateriaal binnengekregen. Heerlijk om weer verder te kunnen leren in het binden!