Laat maar komen....

Started by A{b}r{a}xa{s}, May 23, 2011, 17:46:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Laat maar komen alle 'geheime tips & trucs'.....

'k heb me net ingeschreven en betaald en ga vlg seizoen een poging doen het Tight Lines wedstrijd team te vertegenwoordigen bij de VNV wedstrijden.
Let wel..ik zei expres vertegenwoordigen, niet versterken :-) .... daarvoor moet ik eerst nog de nodige tips&trucs verzamelen.
Dus kom maar op....alle info is welkom !!

Sieger

Weet het team het zelf al... :o  :-X


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

 ::geweld::

'k heb gewoon stiekum aangevinkt dat ik daarbij ingeschreven wilde worden :)

Sieger

Zou dan zeker beginnen met een paar nieuwe hengels (heb er nog te koop...), reels, lijnen, leaders en tippet te kopen... vooral veeeeeeeeeeeeeel vliegen binden en dan de mooiste weer weg geven....  ;D ;D

(ik zou het voor de wedstrijdvisserij echt niet weten en kom niet verder dan deze onzin... ben benieuwd of er serieuze antwoorden komen...)


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

kan/kon het altijd proberen :)

weerwolf


Bas, gewoon de olympische gedachte vasthouden: meedoen is belangrijker dan winnen!.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

HappyFisherman

Tot mijn grote spijt zal mijn bijdrage aan dit topic ook van geen enkel nut zijn Bassie ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: HappyFisherman on May 23, 2011, 18:12:55
Tot mijn grote spijt zal mijn bijdrage aan dit topic ook van geen enkel nut zijn Bassie ;D

...dat had ik al enigszins ingecalculeerd :)

HappyFisherman

Ik moet wel zeggen dat de Tips van Sieger me wel heel goed lijken. Paar hengels er bij aanschaffen waar uiteraard ook nieuwe reeltjes en lijn op moeten, extra dozen vol vliegen strikken en een groot schepnet kopen :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

vis vangen bas, vis vangen
::bbq:: ::proost:: ::proost::

René van Dam

vraag het Eric en Rob wat je nodig hebt. Zij vissen al langer.

A{b}r{a}xa{s}

dat ga ik zeker ook doen René :)

Rossie69

oke ,goe luisteren vragen aan je clubleden en welke droge of nimfen ze inzetten.
als ze dat prijs willen geven.

Bas zal je nog wel ff wat in verluisteren zondag ;)

als ik er nog aan toe kom,wat spul toe stoppen vliegies dan he ;)

vliegen nimf droge vlieg streamertjes(baars) of snoek (cmters maken).
of aantal vissen(kleine vis) peuteren.
en tegen kantjes aan vissen inplaats gelijk het hele kanaal overwerpen .

als je op forel moet vissen,pb me maar es :)


A{b}r{a}xa{s}

'k zorg wel dat ik zondag bij jou in de buurt blijf vissen :)

Rossie69

 ??? nou mag jij naast Danny staan  ;D

hoef ik niet bang te wezen,voor die vliege he ;)

A{b}r{a}xa{s}


Rossie69

nota bene je eigen vliegen hahahahaha

A{b}r{a}xa{s}

:) ben ik weer lekker mee dan ;p

Rossie69

oke en een vliegje van mij dr bij gestopt.

Bas jonge kijke en lullu kan altijd,net zo als vissen en lulle.
dus je lult maar raak maar wel blijven opletten ;)
das ook een tip voor zondag.

geef je 4 vliegies en moet je maar es kijken of het vangen wil.

A{b}r{a}xa{s}


Arno

Beste Bas,
Ik kan je 1 truc prijsgeven om je op de erelijst te krijgen
Vang altijd 1 grotere vis dan de rest dat werkt bij mij altijd maar,
wat je ook kunt doen is altijd 1 vis meer vangen dan de rest(ligt er aan hoe het klassement word bijgehouden)
en je staat altijd boven aan en gaat er dus vandoor met de mooiste prijzen.

Doe er je voordeel mee.

Gr Arno

Henkie

Dikke sokken aan trekken.

Troutbuster

#22
Beste Bas,
Welkom bij het team Tight Lines
Ik hoop dat we de gedane ervaringen van dit seizoen door kunnen trekken voor het volgende in de meest positieve zin van het woord
Het "team" hinkt nog op verschillende gedachtes, ik ben er in ieder geval bij
Ik hoop Rob "the Purist" van Halteren en Perry "the Golddigger" de Jong er ook weer bij zijn.
John "the Poolman" Breur, wist het nog niet zeker dus wat ik al zei, het "team" is nog niet 100% kompleet.

Tips and Tricks??

Krijg je altijd joh!!
Is het niet van je clubleden dan toch wel van de overige wedstrijdvissers
Geheimen?? ben je gek, die bestaan niet!! Uiteindelijk sta je zelf achter je vliegenlat en zal je zelf de vissen moeten verschalken.

Toch ff wat tips, al was het alleen maar om in de tussenliggende tijd tot de eerste wedstrijd wat voor te vissen (trainen klinkt zo "sportief")

Merwede, Woudrichem de eerste voorronde;

Een #3 of #4 met 12/100 tippet met 3 nymphen
de zwaarste aan de punt op haak 16, daarboven 2 st op haak 18 of 20
Patronen? FuzzyBugjes kleuren rood, groen en bruin, red tagjes,hares eartjes, pheasanttailtjes etc
Klein dus!!
Maak ook een #5 of #6 gereed met een glaslijn en een vette Peacock&Black Spider! (of 2) altijd goed voor jagende windes en roofblei in de wat verder gelegen stekken en in de stroomnaad (als deze bereikbaar is natuurlijk!!
Vissen;
Met de 3 nymphen set up eerst in het (nog warme) kantwater peuteren op kleine roofbleitjes en ander klein grut. (ze verraden zich altijd op hun aanwezigheid)
Daarna verder uit de kant, let wel op de wierbedden, a pain in the ass, maar wel altijd visrijk (let ook op de kringetjes en kolkjes die de vis verraden!!)
Vis in een waaier, zover je stek (vak) het toelaat! en verleng je worpen telkens een metertje, zo vis je effectief je stek uit.
Loot je een stek met basaltkeien, dan evenwijdig langs deze keien vissen op kleine windes,roofbleitjes en rivierdonderpadjes!!
Raak je geen nymphen kwijt dan vis je niet diep genoeg en vang je weinig of niks.
Tricky visserij maar het is niet anders.

Voor de Bosdijk (de 2e voorronde) krijg je verbaal wel tips als we daar gaan voorvissen, maar ik kan je nu al zeggen dat de 3 nymphjes set up van de Merwede ook op de Bosdijk goed werkt!!

Je bent een fervent Merwede ganger vanwege je roots, dus ga maar lekker aan de slag op de boven omschreven manieren.
Ik hoor graag van je bevindingen en je eventuele aanvullingen op de vistactiek want wie heeft alle wijsheid in pacht?? juist niemand.

Succes Bassie.

Jan.
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

:) ik ga zeker goed opletten (minder kletsen :) )

Rossie69

 8) zo is het maar net Bas.

Tip van Hendri niet lulle maar visse kreng.
en minder foto,s maken meer vissen.