Balend als een stekker...

Started by Willem, September 25, 2012, 20:05:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Willem

Vanavond liep niet helemaal zoals gepland. De volglijn zat telkens in de knoop omdat hij gedraaid zat ofzo, na 3 worpen en drie keer uit de knoop halen ongeveer was ik het een beetje zat. Toen ik ook nog eens vast zat op de bodem en mijn streamer parkeerde, omdat de leader loop langs een steen kapot schuurde was ik een beetje gefrustreerd. En toen daarna ook nog eens de hengeltop doorbrak omdat de lijn om de top zat gedraaid... was de ramp compleet :-\  :'(



Kan wel huilen. Niet omdat het een dure hengel was ofzo (integendeel) maar gewoon omdat ik geen alternatief of geld heb om een nieuwe te kopen. Dus wie er heel toevallig een topdeel van een tweedelige Shakespearw Odyssey fly #6/7 2.70m of een soortgelijke hengel voor een zacht prijsje heeft staan zou mij heel blij kunnen maken!

Oja, op het tweede filmpje zullen jullie dus even moeten wachten...

Willem

BV

Heb je beide stukken nog?
ja: herstellen!!
Zie filmpjes op internet.

Willem

Nope, topje is in de struiken beland omdat die van de lijn af schoof...

A{b}r{a}xa{s}

met recht een pechdag, balen man ! :(
kan je helaas niet helpen aan een hengel in 6/7 klasse

Christof van den Berge

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Gerrit72


Da's echt shit >:(, heb wel een 6/7 Odyssee staan (maar die kan ik helaas niet missen, ondanks dat ie low-budget is, is het een heerlijke hengel voor het streameren :)). Hoop dat iemand je kan helpen!

::hulp::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

maurice

k.t man

ik zou stoppen met vliegvissen
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Willem

Quote from: maurice on September 25, 2012, 20:53:19
k.t man

ik zou stoppen met vliegvissen

Haha zou der bijna aan gaan denken... is hengeltje nummer 4 alweer haha.

Troutbuster

Ehhh wat denken we van een V V.nl actie, "help Willem de winter door" ??

Zo'n Odessy kost niet bar veel en als we met een groep een paar Eurootje minder aan vliegvis of vliegbindspullen uitgeven kunnen we wat geld bijeen sprokkelen om een nieuwe Shakespeare Odessy #6/7 te kopen voor Willem.

Ik doneer in ieder geval € 5,- en ik roep Bas op om als penningmeester op te treden

Wie volgt!!??

Gr.

Jan
"Petri Heil"


Willem

Pff ik ga me nou al heel schuldig voelen  ;D

Maar zou wel top zijn! Weet iemand een adresje waar die dingen nog te koop zijn? Kan ze nergens vinden.

Troutbuster

We gaan op zoek Willem, we komen er wel uit!
In de UK hebben de gerennomeerde shops er tenminste zoveel dat ze, ze verkopen ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

"Petri Heil"


Willem

Thanks! Ga ik die #7/8 maar eens bestellen daar, kost ook niks nee.

Hoe zit dat met verzendkosten en betalen vanuit NL?

Willem

Pff kost me meteen wee 22,50 aan verzendkosten  :( Nog even verder zoeken dus.

BV


Willem

Thanks! Ga daar dan maar die #7/8 Odyssey kopen eind van de maand, volgens mijn berekeningen houd ik rond de 50 euro over deze maand dus moet precies lukken!

Troutbuster

Willem uit de brand en de winter door dus!!

Veel succes Willem

Gr

Jan
"Petri Heil"


Team

Handy Fish had ze ook te koop voor weinig, moet je even bellen.

Ton Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

Arno

He Willem ik heb hier nog een Pflueger Supreme 2 delig # 6/7 staan.
als je interesse heb ik woon in Zwolle  dan hoor ik het wel.

Gr Arno

Emre

Op marktplaats staat een serie hengels van dam voor 30 euries.
Als je goedkoop wilt vissen zou ik hiervoor gaan, want erg ver werpen hoeft niet
voor de snoek.
Mocht deze ook een keer kapot gaan koop je er nog een en ben je nog steeds goedkoper
dan je huidige.

Hendrik

Raven/Vlemmix heeft de odessey stokjes in de collectie voor weinig, niet te vinden op internet, dus even langs gaan.
Scheelt een hoop verzend kosten.

groeten Hendrik

Willem

Ah ok, thanks voor de tip. Hopelijk hebben ze in almelo die stokjes staan, is nog wel te doen met de trein. Even bellen dus.

Cornico

Het is natuurlijk hevig balen, maar je gaat dus door met investeren in "goedkoop"?
Na mijn eerste mislukking (toevallig ook met shakespeare) heb ik ooit voor kwaliteit gekozen.
Nooit spijt van gehad, al moest je vanwege de portemonnee vaak wat langer wachten.
Gelukkig heb ik achteraf nooit mezelf voor de kop hoeven slaan omdat ik vanwege meerdere mislukte investeringen in "goedkoop" hetzelfde was kwijt geweest voor in één keer kwaliteit inclusief geen stress en geen gedoe.
Hoop dat je daar ook nooit last van zal krijgen want dat zou je lol in het vliegvissen best eens kunnen vergallen.

Gerrit72


Uitproberen met goedkoop vind ik juist een goed middel om te bepalen welk type # en wat voor actie het best bij je past.
Tegen de tijd dat ik daar uit ben, is er vast wel geld voor een kwaliteit stok.
Tot die tijd vermaak ik me prima met goedkoop. Ik vind het verrassend hoe leuk/goed goedkope stokkies kunnen zijn.
(misschien komt het verlangen een duurdere kwaliteitsstok te kopen er wel nooit ;D)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Willem

Ik ben het meer met Gerrit eens. Die hengel heeft me nu meer dan 3 jaar erg veel plezier bezorgd, nooit problemen mee gehad. Heb er de dikste vissen mee gevangen (snoek van 113cm en een tachtiger karper onder andere) met een reeltje zonder slip. En hij werpt voor mij naar behoren, ik heb me wel verbaasd in deze hengel van shakespeare. Ik heb andere hengels gehad die duurder waren en minder lekker visten. Dus wat mij betreft een blijvertje, ook al is ie goedkoop. Ik kan net zo goed 5 van die stokken kopen, breekt er eentje? Niet erg. Voor dat geld zou ik 1 echt kwalitatief goede hengel kunnen kopen. Die kan natuurlijk ook breken door een stom foutje.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alle goedkope stokken mij bevallen, in tegendeel, maar deze hengel beviel mij top!