A&M TheFirstFlyRod #3

Started by Bekeerling, December 16, 2012, 17:23:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bekeerling

Net even staan zwiepen met deze hengel in combinatie met hun Gunsmoke-red/R7 reel #2/3 met op hun aanraden een wf4f lijn erop. Normaal oefen ik op de parkeerplaats maar ben die iritante opmerkingen van voorbijgangers BEU dus maar geoefend bij een klein vijvertje in de buurt, ook om te zien hoe de rolworp gaat met deze hengel.
Ging erg lekker, heerlijke combinatie en zowel hengel als reel zijn ook nog eens mooi om te zien.
Nu vraag ik mij af, is de slip wel van belang op een reel voor een 3tje? Ik ga hem hier in Nederland vooral gebruiken voor voorn en baarsjes etc maar kan hij ook gebruikt worden voor bijvoorbeeld forel in Noorwegen? In dat geval lijkt een goeie slip me wel belangrijk namelijk.

Morgen hoop ik een andere hengel van A&M te proberen maar die is nog geen 7 voet lang en lijkt me derhalve ook minder praktisch voor rolworpen vanaf de kant?

De TFFR is me heel goed bevallen moet ik zeggen  :)

R.S.N Flyfisher

Fijne hengel is dat he, heb hem ook de TFFR #3 met gunsmoke reel #3/4 van A&M.
Ga hem gebruiken voor forel op putten, (heb hem eens mogen testen van een maatje van me en moest hem hebben)
Heb ook de A&M SL #3 ( is #3, maar voelt als een #1/2) met gunsmoke #2/3 reel, kort slap hengeltje (6,6"ft) bedoeld voor de voorntjes ed.
Leuke betaalbare hengeltjes/reels bij A&M!

Useless

Ach, in Nederland zal die reel geen probleem zijn en in Noorwegen in 9 van de 10 gevallen ook niet. Ligt er een beetje aan in hoeverre je het niet erg vindt om zo nu en dan eens een grote vis te verspelen agv het falen van een slip. Als het toevallig die once in a lifetime vis zou zijn zou ik balen als een stekker maar gelukkig is niet iedereen hetzelfde. Snap alleen die hengel niet. Je wilt een #3 maar men raadt een #4 lijn aan. Is dus eigenlijk een #4-hengel en gewoon het zoveelste hengeltje dat eigenlijk niet is wat het belooft. Waarom niet een stickertje TheFirstFlyrod #4 erop geplakt vraag ik me af? Maar als jij een viertje zoekt is het toch prima?

Bekeerling

Quote from: R.S.N Flyfisher on December 16, 2012, 17:40:21
Fijne hengel is dat he, heb hem ook de TFFR #3 met gunsmoke reel #3/4 van A&M.
Ga hem gebruiken voor forel op putten, (heb hem eens mogen testen van een maatje van me en moest hem hebben)
Heb ook de A&M SL #3 ( is #3, maar voelt als een #1/2) met gunsmoke #2/3 reel, kort slap hengeltje (6,6"ft) bedoeld voor de voorntjes ed.
Leuke betaalbare hengeltjes/reels bij A&M!

Inderdaad erg aangename hengel ja  :) Gaat ie ook een beetje krom bij voorntjes?
De reels zijn allebei voorzien van een prima slip maar die van de wat minder goedkope reel lijkt net wat soepeler dus vandaar dat ik me afvroeg of een goede reel op een drietje belangrijk is. Aangezien je die blijkbaar ook voor forel kan gebruiken betaal ik gewoon maar een paar tientjes meer voor die betere reel zodat ik er ook mee op forel kan vissen in de toekomst ;D

R.S.N Flyfisher

Quote from: Bekeerling on December 16, 2012, 19:12:14
Inderdaad erg aangename hengel ja  :) Gaat ie ook een beetje krom bij voorntjes?
De reels zijn allebei voorzien van een prima slip maar die van de wat minder goedkope reel lijkt net wat soepeler dus vandaar dat ik me afvroeg of een goede reel op een drietje belangrijk is. Aangezien je die blijkbaar ook voor forel kan gebruiken betaal ik gewoon maar een paar tientjes meer voor die betere reel zodat ik er ook mee op forel kan vissen in de toekomst ;D

Nou hmmm, eerlijk gezegd heb ik nog niet met de TFFR op voorntjes gevist..
Maar volgens Gbrinks (vismaatje) die wel een aantal keer met de hengel op voorn heeft gevist is het leuke sport, ook al is het een voorntje aan de TFFR #3.
Had als eerste de SL #3 gekocht, die bleek tijdens uittesten op een forellenput toch iets te kort en te licht te zijn.
Vooral met streamertjes werpt ie niet fijn en is echt bedoeld voor kleine/lichte vliegjes volgens mij, omdat deze SL niet zo heel duur was ( 7 tientjes) heb ik de TFFR er bij gehaald en die werpt verder en beter ook met streamertjes.
Ik kan je niet vertellen over ervaring van slip op de 2/3 zowel de 3/4 reel, heb hem namelijk nog niet kunnen testen

gbrinks

heb ook de zelfde hengel. + de reel.
idd erg fijn stokkie. gaat mooi krom bij redelijke voorns.
heb er ook paar forellen op gevangen. de slip niet nodig gehad gehhe

succes ermee

Bekeerling


vliegvisgek

Quote from: gbrinks on December 16, 2012, 20:14:30
heb ook de zelfde hengel. + de reel.
idd erg fijn stokkie. gaat mooi krom bij redelijke voorns.
heb er ook paar forellen op gevangen. de slip niet nodig gehad gehhe

succes ermee

mooi man dat ie krom gaat maar denk dat je op je 3tje je slip ook niet gebruikt  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ja of bij marinus forel van 5 kilo met 12/00  ;) ;)

gbrinks

Waarschijnlijk gebruik je die nooit nee ghehhe
Binnenkirt x na marinus heen onni!?.

Vandaag wast da ook weer niks

Bekeerling

Iemand trouwens ervaring met TSFR #6? Die 3 staat me enorm aan dus denk erover m'n Shimano Biocraft #5 te verkopen en die TSFR #6 te kopen voor karper etc  ;D

Nigel

Ik niet bekeerling. Maar ik wou graag wat weten over de TS 10-voeter.. als iemand die al eens geprobeerd heeft of in bezit heeft. Graag ff zegge wat je ervaring ermee is ::goodjob::

thomas250

Heb het 3-tje van AM nu een maand in bezit. Nadat ik hem in Oldenzaal getest heb is ie nog niet weer uit de koker geweest, binnenkort de haven van Almelo maar is in :D Met de TSFR #6 heb ik geen ervaring.

Ron-O

Dat drietje is perfect makeerd helemaal niets aan, voor die prijs een werkelijke klasse hengel, waar veel bekende merken een puntje aan kunnen zuigen. ::goodjob::

Ron-O 8)

Bekeerling

#13
 ::agree:: Inderdaad een puike hengel, bevalt me het best van de hengels die ik geprobeerd heb  :)
Heb net fooien rondje gelopen in de eerste vam m'n twee krantenwijken en kan me nu al bijna dat setje veroorloven  ;D
Dan te bedenken dat ik nog zo'n 80 adressen te gaan heb  ;D Kan ik ook nog wel wat vliegen erbij bestellen  ::goodjob::

maurice

maar goed dat je hier geen kranten loopt Bekerling, heb een grote nee en nee stikker op de bus maar blijkbaar kunnen ze niet lezen.
heb dus zelf maar een briefje van €10 getekend en als dankje gegeven voor al het oud papier van afgelopen jaar.

hij krijgen ze geen hengel bij elkaar wat dat betreft
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Bekeerling

Quote from: Rob van H. on December 18, 2012, 20:46:10
ik verbaas me toch steeds weer dat de nieuwe garde vliegvissers met dingen vissen die ik nog niet ken!!

::lach:: Vliegen bedoelde ik uiteraard  ;)

Quote from: maurice on December 18, 2012, 21:08:10
maar goed dat je hier geen kranten loopt Bekerling, heb een grote nee en nee stikker op de bus maar blijkbaar kunnen ze niet lezen.
heb dus zelf maar een briefje van €10 getekend en als dankje gegeven voor al het oud papier van afgelopen jaar.

hij krijgen ze geen hengel bij elkaar wat dat betreft

Creatief Maurice!!
Ik bezorg De Gelderlander en De Telegraaf dus geen huis aan huis  ;D

Freek

Iemand inmiddels al ervaring met de TSFR #6? Wil waarschijnlijk binnenkort een #6 erbij kopen omdat mijn startersetje ABU #5-6 altijd ergens bij mn vriendin ligt voor als ik daar toevallig besluit om een lijntje te strekken... Ik hoor het wel :)

R.S.N Flyfisher

Quote from: Rob van H. on February 03, 2013, 20:16:03
je kan hem hier altijd uitproberen Freek, ik heb meerdere producten van A&M in huis voor de mensen aan deze kant van het land!!

Hoorde het van Manfred gister, goed bezig!  ::goodjob::

Gister ff bij ze langs geweest samen met Gbrinks, 2 hengels rijker gheghe  ;)

R.S.N Flyfisher

Quote from: Rob van H. on February 03, 2013, 20:24:03
Familie moet je altijd een beetje helpen he Jan, zeker als ze dezelfde hobby hebben!!! En ik vind het nog leuk ook om te doen!!


Top man, welke stokkies heb je gescoord???

Familie van Manfred??  :D

Heb deze http://www.amfishingtackle.nl/vliegvishengels/am-64-ft--2-3244 en deze http://www.amfishingtackle.nl/vliegvishengels/inspire--gw--97--7-2723 icm deze http://www.amfishingtackle.nl/vliegvisreels/am-r7--7/8-gunsmoke-/red

De Inspire #7 is net een kanonnetje  ;D

Henkie

Quote from: Freek on February 03, 2013, 19:27:44
Iemand inmiddels al ervaring met de TSFR #6?
Een jaar geleden heb ik een A&M #6 gekocht. Er staat niets op de hengel, maar op een label staat NAON.
Maakt allemaal niet uit want het ding vist als een speer.Lekkere actie waardoor je heel releaxed (flinke) streamers kunt werpen.
En een dermate lichte stok dat je er gerust de hele dag door de polder mee kunt lopen sjouwen.
Kortom, een heerlijke hengel!

Gerrit72


Mooi ding zeg dat kanonnetje (Inspire 7#), ziet er geweldig uit  ;D

Die 7 delige 6 is vermoedelijk de 'travel'.
Die bevalt mij erg goed, delen sluiten mooi aan, zodat je niet voelt dat je met een meerdelig hengel vist.



Wel even 'zweten' met zo'n vis  ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Freek

die 7-delige is de A&M Travel, is inderdaad ook een #6je alleen heb ik liever iets minder delen want mn gevoel zegt dat dat iets steviger is (jullie meningen?) en dan raak je ook minder snel een deel kwijt :p Maar die ik bedoel is wel een echte A&M. Dit is de hengel die ik bedoel: http://www.amfishingtackle.nl/vliegvishengels/am--9-tsfr-6-2954 TheSecondFlyRod dus ;)

Freek

Gerrit, jij bent nog nooit een deel verloren ofzo? Want de Travel zit natuurlijk wel tussen mijn top 3 lijst. En mijn laatste voorkeur gaat uit naar de Inspire GL 8'5", ook een #6 en ik heb al een Inspire #3 en die bevalt me heeel erg goed.

Gerrit72

Quote from: Freek on February 03, 2013, 21:04:24
Gerrit, jij bent nog nooit een deel verloren ofzo? Want de Travel zit natuurlijk wel tussen mijn top 3 lijst. En mijn laatste voorkeur gaat uit naar de Inspire GL 8'5", ook een #6 en ik heb al een Inspire #3 en die bevalt me heeel erg goed.

Freek, ik heb nog nooit een deel verloren. Ook ik was wat huiverig voor al die delen. Onterecht bleek achteraf. Ze sluiten over een behoorlijke lengte
naadloos over elkaar en als je ermee vist, vergeet je al snel 'al die delen'. Het lijkt wel een hengel uit 1 stuk. Enig puntje aan de hengel is de reelhouder.
Het ziet er mooi en subtiel uit, maar voor de wat grovere visser is het misschien kwetsbaar (voor mij echter geen probleem :)). 

Op zich heb ik hem voor de vakanties, of wandelen (hengel in de rugzak). Als je niet een kort opbergbare hengel nodig hebt, zou ik denk ik toch voor de Inspire gaan.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Freek

Quote from: Gerrit72 on February 03, 2013, 21:22:25
Enig puntje aan de hengel is de reelhouder.
Het ziet er mooi en subtiel uit, maar voor de wat grovere visser is het misschien kwetsbaar (voor mij echter geen probleem :)). 

Wat vind jij de wat grovere vissen? Want ik verwacht geen metersnoeken te vangen maar poldersnoekjes mogelijk wel, de reel die ik er graag bij zou willen heb ik wel al gekozen, namelijk de A&M R7 Silver /Red Edition # 5-6