Foamkevertjes

Started by Heintje Davids, January 07, 2014, 16:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Heintje Davids

Ooit geleerd van een vismaatje. Gebruik deze nog wel eens als beetverklikker de enkele keer dat ik wel eens op zo'n forellenmeer kom. Niet onder te krijgen. Tenminste, als er geen vis aan gaat hangen dan  :).
Misschien ook wel iets voor de visdag op de Wranghe.




Jan Damman

Da´s een goeie Heintje. :D
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

HappyFisherman

Van alle kleurtjes wat, zit je nooit mis ;D

Vliegvissen is bevlogen vissen...

merijn1982

Leuk patroontje! Gaan we er maar eens een paar van maken:-)
Tight lines!!

catchem

Als je ze als beetverklikker gebruikt, hoe zet je ze dan vast? Ik ken wel de beetverklikker-vliegjes waarbij je twee nylon lusjes mee inbind. Zet je deze op een zijlijntje?

FSCHAMP

Heintje,

dit lijkt me een leuke, dat zeker vangt,  is hier een SVS van?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Heintje Davids


FSCHAMP

Bedankt, is trouwens een mooie SVS.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Team

Quote from: Heintje Davids on January 09, 2014, 11:06:49
Heb zelf geen SVS maar wel een link:

http://www.flyfever.com/foam-beetle/

Wat gebruikt hij daar voor een beitels of steekwapens om die foam rondjes uit te steken // 
NUNC  AUT  NUNQUAM

Ron


FSCHAMP

Quote from: Team on January 09, 2014, 11:35:33
Wat gebruikt hij daar voor een beitels of steekwapens om die foam rondjes uit te steken //

Je kan dit met dunne alu pijpjes van een verschillende diameter uitponsen met behulp van een hamer en een houten plankje.  Deze pijpje zijn te vinden in verschillende doe het zelf zaken.  Of je kan ze ook kant en klaar kopen in een hobby winkel.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Jan Damman


Wat gebruikt hij daar voor een beitels of steekwapens om die foam rondjes uit te steken //
[/quote]

Ton,

Dat zijn holpijpjes, bij een goeie gereedschapshandel als setje maar ook los te koop in diverse maten.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Heintje Davids

Ik heb de mijne ooit besteld bij Conrad voor €8,99. Een 9-delige ponsset. Als je daar zoekt op artikel 35086 zie je het. Heb toen meteen ook een soldeerbout(je) op batterijen erbij besteld omdat ik die toch ook nodig had voor het inbranden van gaatjes voor de oogjes van mijn streamers. Op die manier was het verzenden gratis omdat ik dan over de €25 zat. Maar een beetje goed gesorteerde doe-het-zelfwinkel zal ze ook hebben.

Linxis

#13
In deel 3 van the fish and the fly (terrestrials) wordt ook een kever gebonden vanuit een reep foam. Hier wordt verder niet geknipt etc. Alle delen worden gevormd door de manier van inbinden. Ook werden de pootjes gevormd door 3 fibers van een ganseveer (altans dat denk ik)

Hier een link met het voorbeeld


http://www.wicked-flyfishing.com/terrestials_FF3.html

Gerrit72


Linxis, da's een mooie link, met veel leuke patroontjes!

Heintje, vrolijke beetles! en idd ook leuk als indicator  :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Heintje Davids

Quote from: catchem on January 08, 2014, 21:02:48
Als je ze als beetverklikker gebruikt, hoe zet je ze dan vast? Ik ken wel de beetverklikker-vliegjes waarbij je twee nylon lusjes mee inbind. Zet je deze op een zijlijntje?

Sorry, zag je vraag in eerste instantie over het hoofd. Zelf knoop ik de lijn meestal gewoon in de haakbocht van de droge vlieg. Het voordeel is dat het spul vrijwel nooit in de knoop komt; het nadeel is dat de lijn in de haakbocht in de weg kan zitten bij een aanbeet. Aan een zijlijntje knopen kan ook en werkt wat mij betreft ook prima. Maar goed, ik ben geen ervaren 'putvisser' dus er zijn hier vast een heleboel anderen die er iets zinnigs over kunnen vertellen.

catchem

Ik zag in de link naar de svs al staan dat ze hem aan een dropperlijntje binden. Ik denk zelf dat een dropshotknoop ook goed zou kunnen werken (ook gelijk de zekerheid dat hij voor in de bek gehaakt zit).

HappyFisherman

Afgelopen jaar ben ik begonnen met die tippetringetjes. Daaraan kun je naast je tippet ook een korter lijntje bevestigen voor je dropper (of foamvliegje...).
Vliegvissen is bevlogen vissen...