Bellyboat voor lange mensen

Started by ben64, September 19, 2021, 21:32:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ben64

Ik wil graag een bellyboat aanschaffen en ben me aan het oriënteren, onder andere door de VNV special over bellyboten door te nemen. Nu zag ik daarin, bij de Outcast fish cat 5, een opmerking dat het zitvlak 5 centimeter langer is en ook langere mensen voldoende ruimte biedt. Ik weet niet hoe het zit met andere merken maar ben wel benieuwd naar ervaringen, ik ben 1,96 m lang, en een beetje comfortabel zitten lijkt me wel een must als je de hele dag op het water bent. Zijn er andere merken die ook voldoende ruimte bieden?

Mvg,
Ben

Koen

check ook ff het drijfvermogen van de bellyboat.  ik weet niet of er ook wat kilo's met die 1.96 mee komen, maar mocht dat zo zijn moet je daar wel ff rekening mee houden  ;D

ben64

Ik ben 86 kg, dus dat valt nog mee  :) :). Ik vond op het internet wel de Savage Gear High Rider V2 Bellyboat 170. Op een YouTube filmpje zag ik dat de stoel, die met klittenband vast zit, naar achter zou kunnen worden geschoven. Dat lijkt mij een oplossing voor mijn lange benen. Misschien heeft iemand hier ervaring mee? Het lijkt me een hele degelijke bellyboat.

RvdRee

Ik ben zelf 1.94 en gebruik een Zeck Belly cat waarmee ik prima uit de voeten kan. Ik ervaar in ieder geval geen beperkingen vanwege mijn lengte of gewicht (toch wel paar kilootjes meer dan jou ;-)
mijn maatje heeft de savage gear V2 en die voldoet ook prima. Voor mij ging de keus vooral over de grote van de boot en ik wilde graag iets wat stevig op het water lag. Er is keus zat en ik bleef toen steken op de Zeck, savage gear en de heart. maar nogmaals er is keus zat. Kijk of je bij iemand kan testen en even kan voelen. Succes
gr René

ben64

#4
René, bedankt voor de tips. Testen gaat wat moeilijker omdat ik voor een paar jaartjes in Estland woon, heb hier nog geen uitgebreide hengelsportzaak kunnen vinden die ook bellyboten verkoopt. Ik ga eens kijken bij de Zeck Belly cat, is die groter van een Savage V2? Dat lijkt me namelijk al een grote boot.
Mvg Ben


NB Ik zag net een video van de Zeck Belly cat, mooie boot! Is de zitting met 43 x 43 cm wel lang genoeg? Mijn ervaring met veel zittingen (in auto's)  is dat die vaak aan de korte kant zijn wat op den duur niet zo fijn zit.