Waadpak met gaspatroon

Started by Wiel Slovenië, July 26, 2013, 11:25:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wiel Slovenië

Ik las een poosje geleden een artikel over een waadpak met gaspatroon. Kan het echter niet meer terugvinden.
Wie.......................?

BV

Ik heb het zelf nog niet gezien , maar men zegt dat die van het merk G. Olddigger zouden zijn :-)

Heintje Davids

Heb er nog nooit van gehoord Wiel maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet bestaan. Het zou wel een uitvinding zijn als iemand een goed ontwerp voor zoiets kon bedenken, maar blijkbaar is dat nog niet gelukt anders zou het allang op de markt gebracht zijn. Ik ken wel mensen die ik ervan verdenk een gaspatroon in hun pak te hebben; tenminste, als ik zo nu en dan de kwalijk riekende dampen langs hun nek omhoog zie komen, kan het bijna niet meer natuurlijk zijn :).

weerwolf

Moet je eens bij Wilco informeren, volgens mij heeft hij zo'n pak. Volgens mij zit er een biologisch gaspatroon in  ;D


Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

golddigger

Quote from: BV on July 26, 2013, 12:34:17
Ik heb het zelf nog niet gezien , maar men zegt dat die van het merk G. Olddigger zouden zijn :-)
Vriend Bart ;D

jan114

probeer eens de site van brinkhoff die heeft er een van william joseph misschien bedoel je deze http://www.brinkhoff.com/Zubehoer/William-Joseph-Zubehoer/


Wiel Slovenië

@Jan 114,

Inderdaad, dat was hem. 't Ja, als je wat ouder bent en graag alleen vist in snelstromende bergriviertjes geeft zo 'n waadpak misschien een "beter gevoel".

Bedankt voor het opzoeken  ;)

jan114

Veel plezier met het waadpak ik hoop alleen dat je de gaspatroon nooit nodig bent

Heintje Davids

In alle eerlijkheid vraag ik mij af wat zo'n pak bijdraagt Wiel. Zoals ze zelf al aangeven is het geen vervanging voor een zwemvest maar meer om het 'onzekere buikgevoel' weg te nemen. Een zwemvest in combinatie met een waadstok lijkt mij een betere en goedkopere  oplossing. Als dit pak voor jou werkt, prima maar volgens mij biedt het alleen schijnzekerheid en is alleen echt nuttig als aanvulling op een zwemvest.

Heintje Davids

Valt wel mee Marten. Aan de binnenkant van het bovenstuk zit rondom een soort gordijnairbag die zichzelf opblaast (vooropgesteld dat je een 'patroon' er in hebt) en anders moet je 'm zelf opblazen. Hoe je in vredesnaam bij het ventiel moet komen wanneer je het pak draagt vertelt het verhaal niet, maar zo op het oog is het lastig om daar dan nog bij te komen. Wanneer je een vergelijkende test leest (http://www.yellowstoneangler.com/gear-review/2013-wader-shootout-best-waders-simms-g4-simms-g3-patagonia-rio-gallegos-orvis-silver-sonic-dan-bailey-guide-ultra-redington-aquaz-cabelas-bootfoots) blijkt overigens wel dat dit pak het slechtste ademende vermogen had van de geteste pakken en dat de maatvoering (nog) bedroevend slecht is. Als je al zo'n ding wilt hebben is het verstandig (denk ik) om nog te wachten tot William Joseph dit heeft aangepast en het pak zich, voor hetgeen waar je een waadpak in eerste instantie aanschaft, nl comfortabel waden, ook kan meten met andere pakken.

Rene V.

#11
Zie het al voor me,je struikeld in de rivier,patroon gaat af,lekker dobberen in de rivier tot je eruit kan en dan komt die waterval uit de tekenfilm  8).

Rene V.

MarcelN

Haha daar is geen waterval te bekennen hoor, of hij moet bij een centrale gaan vissen....
Maar ik denk dat Wiel spoken begint te zien, beren zijn daar wél ;) eerst de bliksem en dan het wegspoelen, komop Wiel, relax!
Je hebt inmiddels de mooiste spullen, Simms G3 en Loop én je woont er ook nog eens 6 maanden van het jaar in het paradijs, ruilen?

Arno

ik begrijp niet zo goed waarom je dan niet gewoon een reddingsvest om je nek doet.
als je gaat waden druk je al de lucht van onderaf uit je waadpak dus er komt helemaal geen lucht bij je benen dus als je valt pers je de lucht uit het pak en
kun je gewoon zwemmen met waadpak aan(een tijdje geleden stond er een test met waadpakken in een zwembad ergens op het www daarin hebben ze van
alles getest en hieruit blijkt dat een waadpak helemaal niet gevaarlijk is maar juist prima is om in het water je mee te redden).

Gr Arno

Wiel Slovenië

@MarcelN,

Hoi Marcel, nee, ik ben geen bangerik maar gewoon een (optimistische)realist  ;). Ieder jaar vallen er bij het vliegvissen in Europa toch enkele doden maar daar hoor je verder niets van. Ik heb hier bij ieder verblijf toch wel eens een "ongewild bad" genomen, even je aandacht weg of een gladde steen en het is gebeurd. Zo 'n reddingsvest voor rond je nek heb ik trouwens, maar om dat ook nog eens aan te doen bij temperaturen van boven de 30°, nee daar bedank ik voor.
En voor wat mijn 6 maanden Slovenië betreft, NEEEEE, die wil ik niet ruilen............. ;D 8)
Wanneer kom jij terug deze kant op ?