Middagje Platbekken

Started by Rossie69, February 01, 2014, 22:09:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rossie69

Hoe en waar het om begon.

BUCKTAIL.

was al een paar jaar bijna visloos op de snoek,nou was ik er helemaal flauw van,zal wel aan me zelf liggen,maar heb geen vertrouwen meer in ep en congo en al dat rare haar.
Dus had nog een tas met bucktail,die van mn dochter is,maar die heb het ergens anders druk mee ;)
Dus pa zal het maar gebruiken.
na verschillende filmpies en svs gekeken te hebben,kreeg ik nog een idee die me is bij gebleven.met dank aan Sieger.




dus deze maar es gemaakt. afgelopen week,foto,s geplaatst op fb en dan komt het,wordt je voor je gevoel in de zeik genomen(kan ik hebben)
en he netjes gezegd,wacht maar af seizoen duurd lang,we zullen zien.
Nou bij deze,jullie hoeven dus niet lang te wachten het is al gelukt :)

oude pr gesneufd,en een blije Rossie.

Maar toen kwam het de zaterdag middag zou er gevist gaan worden.....................................................

Middag Snoeken                                                                                 zaterdag 01-02-2014

Hendri en ikke hadden begin vd week een middagje afgesproken,om de streamers nat te maken.
Maar hadden begin van de week een hard hoofd in,ivm naderende vorst.

Hebben het maar even afgewacht,maar ou weer gaan regenen en geen vorst meer vrijdag.
Dat was goed nieuws,dus geen aflasting voor ons middagje vissen.
Maar weer een stormfrontje kwam zich melden regen en harde wind,was vrijdag middag  aan land gekomen.
Nou dat wordt wat,zaterdag ochtend,waaide het nog behoorlijk regen kwam met bakken uit de lucht.
Maar we gingen,waadpak aan en gaan(waadpak niet voor mij bleek later).
Smiddags was het weer toch rustiger geworden ,en aangenaam,met het zonnetje.
Toch maar de tour route gedaan.
Boven de stuw verloor Hendri z,n streamer,zn crosslockwartel was het onderlijntje doorheen geknald.
Had ik ook last van met deze dingen.
Maar H3 vondt z,n gay streamer terug.en ging mij voorbij op weg naar de brug waar hij 2 jaar terug nog een mooie ving.
Ik wilde nog even een rietpol aan werpen,en mn streamer lande voor de rietpol,en stripte de streamer,met lange langzaame halen naar me toe,in het midden werdt deze bruut gestopt.
Strip en Strike,even tegen werken en daar kwam een snoek boven in het water,H3 kwam weer terug rennen,en pakte het schepnet en riep gelijk,die heb ja een shad boven op de kop.
Na het landen,wat een beetje klote ging,schepnet zat niet goed vast en die snoek draaide rond een zo ook het schepnet.maar het lukte wel.
Snoek was dus eerder gehaakt,alleen deze had dus een groote shad met een rvs dreg in zn kop vast zitten.
De boel maar kapot geknipt,enzo van dat onding afgeholpen.streamer zat al los in het net dus geluk gehad mischien.
Snoek is trouwens op een bucktail streamer gevangen ;)




Was ook mn nieuwe pr op de streamer,20 cm er overheen.helaas kan ik het nog niet vermelden denk ik wat de lengte was 
Op naar het boven stuk eindstuk met bruggen.eerst de duikers afgevist,niks thuis.
Toen een worp voorbij een duiker ,tweede strip en bam,hangen schreeuw ik,was voor korte duur,los.
Was weer te mooi dus,H3 kennende,die gooit een paar keer,nog over de geloste plaats,en roept volger,toch maar de hengel neer gelegd,en met schepnet naar hem toe lopen,was er net,en bam fish on.
Mooie snoek die even kort en fel vecht en ook zo het net in glijd.heerlijk 2 snoeken nu,en van formaat,wat willen we nog meer.goed gedaan jochie.




Na nog een sloot uit gekamt te hebben,waar toch nog waterplanten zijn,niks gevangen of gevoeld,mooie grote zilver reiger en wat roofvogels gezien.
In de auto en naar het volgende stuk,daar ook niks,dan maar terug langs het kantje,Ik voor op H3 achter me aan trollend,en omdat er een klein struikje in de weg stond hupst H3 zijn streamer door het water,en een kolk op z,n streamer,tot  twee keer aan toe,mis.en verder niks,dan toch ik ook nog even de streamer plaatsen,niks dan worp in het midden,en daar weer die rem,Strip en Strike.Deze snoek vecht wel een beetje,en land ook zo in het net.
Mooie snoek,slank en mooie tekening.snel op de plaat en weer terug,kieuwgreep gaat me nu goed af.



Werd ook al laat en voor je het weet is het tijd om weer naar huis en haard te gaan.Was een heerlijke middag.

Mooie vissen, goeie vismoat, heerlijk weer, en de kop weer leeg.

Bedankt Moat.



maurice

Het is dat Hendri een klein mannetje is anders had ik gezegd mooie grote vis. :-X  :-X  ;D
Lekker mannen..
















Hendri, klein van stuk maar een groot visser





::bbq:: ::proost:: ::proost::

FSCHAMP

 ::goodjob::  Schitterend verslag en mooie platbekken.  Goed gedaan mannen, moet heerlijke dag geweest zijn.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Beertje

Zooooo, dat is een mooi middagje geweest. ::goodjob::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

peter

Mooi Henkie voor je Moat tis je ook gegund ut Purmerreutel
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Sieger

Mooi mannen... heerlijke dag weg geweest en heel mooie vis geland... Top!


Sieger

harlin

Toch ook nog maar eens een keertje die kant op.  ::denken::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Gert

Bucktail rules ;)

Of vist H3 nog wel met EP?

Goed gedaan mannen!

Groet,
Gert

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

hendri

Dat heb je mooi verwoord Henk, top!
Was een leuke middag met veel actie. En weer lekker bij gekletst. ;-)

Maurice dank je voor het compliment. ;-)

Henk alsnog van harte me je pr


Oja Gert, ik heb een doos met ep streamers en een doos bucktail/bontstreamers bij me.
Maar gister had ik alle actie op een hele ouwe gele ep.

Patrick(WF)

Mooie vissen mannuh. Jullie hebben een goeie middag gehad.
Groet Patrick

Jan_Smeijers

Mooi verslag en nogmaals gefeliciteerd kerls!
Gr. Jan


merijn1982

Erg mooi verslag en mooie vissen henk en hendri!!
Tight lines!!

Gerrit59

Mannen,

Mooi verslag en even zo mooie vis!
Leuk zo'n vissessie samen.

Willem

Fijn verslag en mooie vissen!!  ::goodjob::

Nol78


Gerrit72



Goed bezig Henk en Hendri!
Mooie formaten gevangen.
Lekkere ruige streamers Henk.

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

BV

Blije mannenblikken!

Bram is de Gouden Streamer kwijt hoor!

wouter veuger

Lekker gevist hoor!,mooie snoeken ::agree::

ErickW

Ja, het zijn de snoektoppers. Super mooie vissen heren.

pepertje

ze zaten er dus nog wel.
beter weer dan de vorige keer.
mooie vissen heren pas maar op ik kom er aan ;D ;)
vliegvissen is mooi en leuk iedereen doet het op zijn manier.
vissen is leuk maar moet geen verplichting worden ;)

Marksman


marc

heel mooi verslag van een super dag, schone snoeken gevangen dus best voor herhaling vatbaar.
hier is het meestal heel taai, als je al eens een aanbeet krijgt is het meestal een formaat stropdas.
eergisteren echter liep het even anders ,polderwater waar je zelden actie krijgt leverde deze keer een verrassing op .
schrok me kapot toen deze boven kwam


grt kleine belg


Hilco de Visser

grote snoek !!!!!!!!
::agree::

Gerrit72


Kleine Belg, maar een grote snoek  :)

Machtig mooi beest!

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.