Aso's van een andere planeet..

Started by Mike, May 26, 2020, 00:34:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

Vandaag werden we ff geconfronteerd met wel weer een heel sterk staaltje respectloos en asociaal gedrag.

We troffen deze snoekbaars aan in het gras.
Stelletje debielen hebben hier op wel heel grove wijze 2 filets uit een mooie snoekbaars gesneden.
Ze hebben niet eens de moeite genomen om de ingewanden eruit te halen maar gewoon op grove wijze 2 stukken eruit gesneden en de rest maar ff op de kant gedonderd. Er zat nog zo veel vlees aan dat er nog 2 man van hadden kunnen eten. En dan heb ik t nog niet eens over t feit dat het nog steeds gesloten tijd is.

[attachment id=1 msg=181578]
[attachment id=2 msg=181578]
[attachment id=3 msg=181578]

2 weken geleden vond ik in dezelfde omgeving ook al een enorme brasem waar zelfs maar aan 1 kant een filet was uit gesneden. Hier ook maar gewoon de rest (lees: bijna het hele dier) op de kant laten weg rotten.
Zal wel weer een cultuurverschil zijn ofzo  >:(
Stelletje proleten 😡
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Plantje


vdKaa

Tja, als er brasem gegeten wordt weten we gelijk in welke hoek we deze daders moeten zoeken. Zonde van die mooie vissen >:(
Fouten zijn kansen om iets te leren

henkverhaar

Quote from: vdKaa on May 26, 2020, 14:18:02
Tja, als er brasem gegeten wordt weten we gelijk in welke hoek we deze daders moeten zoeken. Zonde van die mooie vissen >:(
Volgens mij schreef Scheiner nog over brasem in het zuur...

Mike

Brasem in t zuur  ::argh::

Alle gekheid op een stokje, er zijn vast hier en daar nog wel een Henk en Ingrid te vinden die een snoekbaars op zo'n respectloze manier toetakelen en op die manier achter laten maar als ik in de struiken een brasem tegen kom waar een filet is uitgesneden en een berg van die lege 0,5 L blikken Export bier naast een vuurplek, dan weten de meeste precies wat voor soort figuren daar hebben lopen huishouden.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

JEVDE

Quote from: Mike on May 27, 2020, 16:36:06
Brasem in t zuur  ::argh::

Alle gekheid op een stokje, er zijn vast hier en daar nog wel een Henk en Ingrid te vinden die een snoekbaars op zo'n respectloze manier toetakelen en op die manier achter laten maar als ik in de struiken een brasem tegen kom waar een filet is uitgesneden en een berg van die lege 0,5 L blikken Export bier naast een vuurplek, dan weten de meeste precies wat voor soort figuren daar hebben lopen huishouden.

Hey Mike,

"Als jij in de struiken een brasem tegenkomt waar een filet is uitgesneden en een berg van die lege 0,5 L blikken Export bier naast een vuurplek" wat voor soort figuren hebben daar dan lopen huishouden? Want blijkbaar weet jij dat dan. Ook al heb je ze niet gezien. En de meeste anderen ook? Ben wel benieuwd, want je suggereert hier iets, maar je zegt het toch niet helemaal. Misschien moet je dan ook gewoon echt zeggen wat je bedoelt, ipv dat enkel te suggereren. Of eigenlijk, beter niet. Want wat (ik denk dat) je suggereert is wel redelijk generaliserend, discriminerend misschien zelfs wel.

Een beetje zoals wanneer je een individu die iets op marktplaats te koop zet en niet akkoord gaat met je bod of gewenste betaalmethode gaat afzeiken omdat hij niet zulk prachtig Nederlands ;) spreekt als jij. En dan voorstelt om gezamenlijk niet meer met die persoon te handelen. Ook best aso, als je het mij vraagt.

@Mike maar ook @de moderators op dit forum: Moet het hier niet over vissen gaan ipv over bevolkingsgroepen of de afkomst van mensen?




Plantje

Ik had al gereageerd in deze discussie om te zorgen dat ik updates zou krijgen van nieuwe reacties, want dit soort discussies kunnen snel ontsporen.
Prima, dat aangekaart wordt hoe sommige mensen met vissen omgaan. Iedereen mag zich storen aan dit soort gedrag. We weten allemaal niet 100% zeker wie dit gedaan hebben, dus we mogen stoppen met speculeren.

Mike

Oh jeetje, heb ik op je sjw teentjes getrapt Jevde ?
Het spijt me man. Ik hoop dat ik je niet te erg heb gekwetst.
Ik suggereerde idd dat het Poolste arbeids migranten zijn geweest. Sorry dat ik iets suggereerde wat we allemaal wel weten.
Is dat generaliserend of zelfs discriminerend? Ja, misschien wel.. Maakt het dat minder waar ? Nee, natuurlijk niet! Bespaar me je sjw speech aub.
Het feit dat jij precies weet wat ik bedoelde geeft al aan dat jij net zo denkt maar jij gaat hier ineens de moraalridder lopen uithangen. Tikje hypocriet eigenlijk als je er even bij stil staat.

Vwb die mp verkoper. Probeer even beter te lezen aub..
Hij ging wel akkoord met mijn bod maar ik vroeg 2 x of we het via een tikkie of betaalverzoek konden regelen. (Niet zo vreemd lijkt mij)  Blijkbaar begreep hij dat niet en werd ie geïrriteerd en daarom heeft hij mijn bod ineens verwijderd.

De reden dat ik dat hier aan de kaak stelde had niks te maken met zijn belabberde Nederlands of afkomst. Beetje vreemd dat jij dat suggereert en hier ook meteen zo'n kwestie van probeert te maken.
Ik erger mij enkel aan dit soort handelaartjes die spulletjes van ons kopen en ze kort daarna voor een paar tientjes extra weer doorverkopen aan een ander.
Zeker als ze zich ook nog op een dergelijke manier opstellen. Hij had ook kunnen vragen hoe hij een betaalverzoek of tikkie moest sturen. Dan had ik dat uitgelegd.

Kijk zelf maar even hoe het gesprek verliep.

[attachment id=1 msg=181610]

Of hij nu Janwillem of Mukumbé heet, maakt me geen bal uit.
Mijn oproep was enkel bedoeld om mensen ervan bewust te maken dat hij onnodig centjes aan ons verdient en dat ze dus misschien beter geen zaken met hem kunnen doen. Maar voel jij je vooral vrij om met hem naar hartenlust te handelen.
Wel jammer dat je probeert dit in dezelfde context te trekken als dat andere voorval.
Het geeft wel aan hoe erg je met dat soort kwesties bezig bent en in hokjes denkt.

Overigens hadden mijn posts nog met vissen en visspullen te maken.
Jij gaat ineens op je high horse zitten en maakt er een compleet off topic issue van, over bevolkingsgroepen en afkomst waarbij je niet alleen mij aanspreekt maar ook het forum beheer.
Tikje arrogant maat. Maar goed, daar ben je dan ook moraalridder voor.

Stuur me volgende keer alsjeblieft maar een pm als je even wilt uithuilen en bevuil het forum niet met off topic nonsense.

Maar goed, de boodschap is duidelijk. Ik snap dat t forum beheer ingrijpt. Ik zal het hierbij laten en niet meer speculeren.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Plantje

Prima. Jullie hebben nu allebei je zegje kunnen doen. Daar kunnen we het dan bij laten. Ik vertrouw op jullie medewerking.