Reishengel

Started by Fin, June 30, 2013, 15:40:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fin

Hallo allemaal,

Dit jaar ga ik weer naar Denemarken, ook om te vliegvissen. Nu ben ik op zoek compacte reishengel voor forel vissen zodat ik deze mee kan nemen in de auto.

Mijn budget is 300-400 euro voor een complete set.

Graag ontvang ik advies

Arno

ik zou zeggen dat je voor dat geld naar een nieuwe set kunt gaan kijken
guideline heeft hier goed materiaal voor in die prijsklasse.

Gr Arno

Fin

bedankt Arno.

weet jij ook een webshop die het verkoopt?

weerwolf

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

sietzedevisser

Moet het een echte reishengel zijn voldoet een 4delige? Voor dat budget kan je een heel mooi setje kopen. Als het een echte reishengel moet zijn kan je kijken bij de orvis frequent flyer

Fin

#5
ik denk dat ik daarna toch liever een 7 delige zou hebben. verder vind ik belangrijkdat alles afgesteld is op forel en dat het van kwaliteit is. ik betaal liever wat extra's waarmee ik een paar jaar vooruit kan.

Team

A&M   travel      7 delig      een #6    zeer goed       80 euro  rell erbij , en je hebt de vakantie naar denemarken gratis
NUNC  AUT  NUNQUAM

Fin

Dat is inderdaad erg voordelig. Alleen wel jammer dat er geen aluminum transportkoker bij zit, ook niet bij de orvis  :-\

Team

Moet je nou een hengel of een koker??  koop een losse koker  bij Peeters of Muddler, en als je A&M beld hebben die er wel een liggen misschien??
NUNC  AUT  NUNQUAM

Team

Er zit een koker bij die hengel van A&M,  geen aluminium, maar je hoeft er toch niet mee te vliegen,
NUNC  AUT  NUNQUAM

weerwolf

Ik hoor zelfs verhalen van mensen met dure hengels die ze gewoon in een rioolbuis stoppen omdat de aluminium kokers met de nodige reclame erop vaker verdwijnen op de vliegvelden dan de goedkope kokers.

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hilco

ik hoor ook mensen die locaal een goedkoop hengeltje kopen .............. 8)

Gerrit72



De A&M travel is echt een leuk hengeltje voor dat geld.
Er zit een zwart kunststof kokertje bij, die prima voldoet
(past prima in je koffer/tas).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gert

Als je 300-400 Euro te besteden hebt kan ik je de Frequent Flyer van Orvis aanbevelen. Ben je ca. 200,- kwijt en heb je nog genoeg over voor een kwaliteitsreel. Bijvoorbeeld een Shimano Biocraft XT.

Groet,
Gert

Rena

Koop een goede 4 delige hengel, in de meeste gevallen is dit voldoende (kort genoeg).
Zo een hengel past makkelijk in een auto of rugzak.
Zelf heb ik twee 4 delige hengels mee als ik op wandeltocht ga in de bergen, geen enkel probleem.

Vind een hengel die past bij je werpstijl en gebruik, de rest is bijzaak.

Hans-oet-remunj

#15
Wow wat een budget... Ik doe het al jaren met een eenvoudige ron thompson telescoop vliegenhengel van ~50 euri. Werp je zo 20 a 25 m mee, is 9 voet, #6... Vis ik het meest mee, die andere tig hengels (inc orvis) staan meestal netjes in de kast te r(u)( oe)sten ...

Voorganger was een telescopische shakespeare  :o (wat..iets goeds van shakespeare ??) Jazeker u hoort het goed SJEEKPSPIER....... Kosste ~ 220 goeldens en is 20 jaar meegegaan...

Waarom een telescoop ?

Die kan opgetuigd en al snel worden in/uitgeschoven, ideaal voor op een mountainbike en rugzak... Een hit & run taktiek op zoek naar een goede stek kan zo zeer effectief en snel worden uitgevoerd. Vervoer in een aangepast pvc buisje van ~ 50 cm, dia 4 cm waar een uitsparing inzit zodat de reel gewoon kan blijven zitten. Dop losschroeven, hengel eruit, telescopisch uittrekken en vissen maar... 15 seconden ?

En de actie ? Iets trager / softer dan je gewend bent, maar dat heeft best wel voordelen als je dun wil vissen.. en na gewenning werk je er prima mee. En ja daar kun je prima mooie forel mee vangen, ook van het formaat waarwee je het record op deze site kunt verbeteren...

Minpunten :
-Alleen bij windkracht 8 gaat het wat minder ivm de iets dikkere diameter  8) 
-Bij materiaal en blingbling fetisjisten maak je natuurlijk niet de blits

Pluspunten
- Ideaal om materiaal en blingbling fetisjist snobs te herkennen   8)

Mijn '5 cents':  een zwaar onderschat vliegviswerkpaard. gewoon omdat ie niet sexy is....  ::)

tukkerrutger

Klinkt aantrekkelijk zon telescoop hengel :) aangezien ik ook mtb, hebt u misschien een adresje waar ik zon hengel kan halen?

Hans-oet-remunj

Quote from: tukkerrutger on July 03, 2013, 14:20:05
Klinkt aantrekkelijk zon telescoop hengel :) aangezien ik ook mtb, hebt u misschien een adresje waar ik zon hengel kan halen?

Ha een tukker met een mountainbike, dat zal wel over de kleine beekjes gaan lijkt me zo :)


Een telescopic flyrod  is altijd wel even zoeken, maar via internet kom je er wel uit ( Ebay, google)

Mijn ervaring is dat er wel wat verschillen qua kwaliteit zijn tav telescopic flyrods. er zijn juweeltjes bij maar er is ook veel troep.

Een vergelijkend warenonderzoek kan ik je niet bieden, maar na breuk van mijn eerste telescopic flyrod ben ik op zoek gegaan naar een vervanger.

Dit is uiteindelijk een ron thompson telescopic flyrod geworden, een paar jaar geleden bij eurotackle in Venlo gekocht. Of ze die nog hebben ? ( Ik kan me voorstellen dat je die tegwenwoordig ergens uit een magazijn uit het buitenland moet halen.)

Alternatief (mijn reserve) was het 'nieuwe' model Shakepeare (4 jaar geleden aangeschaft): heeft ook een goede actie, maar is wel iets kwetsbaarder qua oogjes en dunne topdeel. Na vervanging van het topdeel door een grafiet wedstrijd topje (5 euri) is ook dit een prima hengel voor rugzak en mountainbike. Deze hengel heb ik  via internet uit engeland laten overkomen.

En ja ik had als kind al de pest aan Shakespeare materiaal want het ging altijd al kapot als je er naar keek. Maar met name die eerste telescopic flyrod was toch echt wel geniaal  (en robust!.)




tukkerrutger

Oke, bedankt! Als ik van vakantie terug kom zal ik eens verder kijken, maar ik zal deze site zeker in mijn achterhoofd houden!