Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

p.forel


Bone F

Piet, absoluut! Maar je kunt dit ongemak wel zo beperkt mogelijk houden en daar heeft Sjoerd weer een punt.

p.forel

#1202
En waarom zou een snake erger zijn als gewoon 10 cm streamertje die kunnen vaak ook erg diep zitten
Ook Sjoerd zijn streamer kan in de kiewbogen blijven hangen met de haak
En we kunnen overal wel over zeiken !!
1 enkele haak is nog geen drie dreggen zoals op veel kunstaas

Maar ja als je vis vriendelijk wil vissen dan bind je op tube en vis zonder haak 😇

ps kijk eens op pagina 1 hier. Erg vis vriendelijk.
Of die geweldige weerhaakloze haken met punten zolang dat de voorntjes er oog piersing door krijgen

MarcelN

Ik denk dat als je een soort van stukje pantykous in je streamer verwerkt, dat een forel of klein snoekje er ook mee op de kant komt hoor, niks geen gaatje ;)
Ik heb wel vaker snoekjes gevangen die helemaal niet aan de haak hingen, maar puur verstrikt waren met de tandjes in dat pruiken haar :P

Zweden1963

Yes gentlemen........else we get the fish with our bare hands ,so we do not have the hasssle about the hook  ;D

sjoerd

Quote from: sjoerd on April 27, 2015, 20:18:47
Vandaag Koningsdag, dus voor velen even het oranjegevoel.
Wat is er dan passender om ook je visserij aan te passen aan deze dag!
Na een middagje op de brasem met wisselend succes, op de terugweg langs een water fietsend, zag ik een mooie Koikarper, die ik al meerdere keren geprobeerd had te vangen . Twee jaar terug heb ik de vis gehaakt maar door lijnbreuk verspeeld.
Er wordt veel op gevist want ja je valt wel op met zo'n oranjekleurig schubbenkleed. Dat maakt de vis schuw.
Wel leuk dat uitgerekend op deze Oranjedag, ik de niet zo actieve karper toch wist te verleiden met de karpervlieg aan mijn viertje!.
Een mooi slot van de vismiddag.



/quote]

vanmiddag 4 dec deze vis weer zien zwemmen. Ziet er nog steeds goed uit . Had nu echter alleen de streamerstok mee en daar gaat het niet mee lukken.


wouter veuger

Vanmorgen paar leuke snoeken kunnen vangen:





Gerrit59

Nou...
dat zijn inderdaad een paar leuke snoeken Wouter!

Gerrit

FSCHAMP

Yep  ::agree::

Shit ik ben weer van wacht dit weekend en het weer is schitterend om door de polder te trekken met de vliegenlat. Hopelijk volgende week beter.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Scaramouche

Mooie vissen Wouter. Ik vond het wat te hard waaien en ben ouderwets gaan blinkeren, ook twee snoeken geland. Maar jij hebt wel wat grotere vissen weten te vangen, nice!
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

sjoerd

Mooie tekening heeft die eerste snoek Wouter. Nice

Caslambalk

Laatst heb ik een zwaardere vliegenhengel gekocht bij Handyfish.
Na een aantal sessies niets vangen begon het toch een beetje vervelend te worden( helemaal als je andere vismaat wel de ene naar de andere der uit vangt.
Toen ik gister na school nog een uurtje ging gooien liep het al beter.
Een paar worpen klapt er een snoek op me blauw zilvere flash streamer, hij hangt er een paar seconden aan en valt er daarna af.
Toen ik nog een worp maakte klapte hij der weer op en weer mis >:( .
Daarna pakte hij hem niet meer, dus ik loop verder.
Ik werp heb precies onder een struik en ik denk bij mezelf: hij zit hier dus ik moet me goed concentreren.
Een harde dreun en ik maak een keiharde stripstrike.
... HANGEN, ik denk dit kan me pr nog wel eens zijn.
Na een paar keer lijn uit me handen rukken en een paar sprongen weet ik hem te landen.
Ik slaak een oerkreet en meet de vis.
YES mijn pr, een puntgave snoek van 88cm. ;D
Verder werd het al gauw donker dus was ik maar gestopt.
als ze me missen ben ik vissen ;)

iMarco

;-) cool!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gerrit59

Mooi Cas!
Gewoon volhouden, het resultaat komt vanzelf.
Anders moet Bert Schouten (of een vliegvisser die als klant in de winkel is) maar een keer met je meelopen. In de onmiddellijke nabijheid van de winkel is water. Kan die persoon je instrueren en/of laten zien wat je fout doet.  Ik heb dat bij bezoeken aan de winkel in het recente verleden ook wel gedaan en ook anderen zien doen. Het is een kleine moeite. De bereidheid onder vliegvissers om elkaar te helpen is groot en het is nog leuk ook.....

Gerrit



jo flyfishing

Toch maar de polders ingetrokken vandaag.
Bizarre dag, weinig actie, maar kort na de middag was er een snoek van met grote honger. 1e maal gelost, de worp erna draaide hij net achter de stream weg.
Andere streamer eraan, hangen. 70 cm mocht poseren.



Verder niks meer gezien, terug gewandeld, de plaatsen waar ik jacht gezien, en een kolk achter de streamer had nog eens afgevist, maar niks.
Dan maar naar de auto, want begint donker te worden. Streamer toch nog even onder een redelijke brug laten meegaan met de stroming, 2 maal strippen, hangen.
Eentje van 80cm kon rood-wit niet weerstaan. Even op de foto, en zien of er nog eentje zit: volgende worp zelfde scenario : nog een 80-er.

Abominabele foto kwaliteit, maar mevrouw Flyfishing is met het fototoestel op stap. slechte gsm kwaliteit dus, verrekt ding stelt niet scherp bij straatlicht...





Laatste kwartier heeft de dag gemaakt...
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Gerrit59

Nou......
Toch maar mooi drie gevangen Jo...

Gerrit

Floor

Abominabele kwaliteit of niet!? Dat ziet er anders goed uit!
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Bone F

Als ze maar scherp op je netvlies staan! ;D

Scaramouche

Mooie vangsten Jo, en inderdaad altijd een stek nog een keer navissen na een vangst kan mooie resultaten opleveren.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

jo flyfishing

#1219
Ik had ze liever wat verspeid over de dag gezien (als ik het mocht kiezen  :P )
Gelukkig is het een beetje een rustige polder zodat er in de tijd zonder actie genoten kan worden.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

wh82

 ::agree:: gisteren een blank maar toch genoten.

sjoerd

vanmiddag even de polder in geweest. Moest op de fiets want vrouwlief had de auto mee.
Ondanks het gekleurde water toch nog twee snoeken kunnen verleiden met een reepje Angorakonijnzonkerstrip. Prachtig uitwaaierend materiaal. Helaas moeilijk te verkrijgen.



Gerrit59

Toch maar weer mooi twee Sjoerd!

Gerrit

gijsie20

Quote from: sjoerd on December 16, 2015, 20:26:08
een reepje Angorakonijnzonkerstrip. Prachtig uitwaaierend materiaal. Helaas moeilijk te verkrijgen.

Tsja, als al die konijnen compleet levend geplukt worden voor h&m truitjes blijft er weinig zonkerstrip over  ::)

markpiet

Ik ben er van de week ook op uit geweest in de polder met de streamer.
Bij de tweede worp haak ik wat. Meteen dacht ik dat mijn snoek pr ging verbreken. wat een gevecht. Wel een beetje rare manier van vechten voor een snoek met zo'n lange run. Maar ja veel kanten kon die niet op.
Na enige tijd krijg ik eindelijk de vis te zien. Blijkt ik een karper in zijn rug gehaakt te hebben. Nou ja een nieuwe karper pr is ook niet verkeerd al was hij dan vals gehaakt. Een nette 72cm.
groeten van Mark
><((((0>