Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jo flyfishing

#1125
Vandaag ook een paar baarsjes geprikt. op de #8 dan :-)



"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

FSCHAMP

Good Job Jo

En ze zijn er dus nog steeds.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

tb

Quote from: Scaramouche on October 24, 2015, 21:30:13
Vandaag wat baarsjes lastig gevallen. Blijven leuke visjes op je #3.


Ja is plezant! Welke vliegjes gebruik je?

sjoerd

Goeie vraag!?Hmmm,het gebruikte  vliegje staat immers duidelijk afgebeeld op de foto!!!!

sorry kon het niet laten. Een beetje humor mag toch? Maar even serieus. Baarsjes zijn meestal niet erg selectief. De manier van binnenvissen kan nog wel eens bepalend zijn voor het vangen . Korte snelle rukjes en dan meestal in de korte pauze tussen de stripjes door wordt de vlieg gepakt.

Sjoerd

Scaramouche

haha, ja net wat Sjoerd zegt: lijkt me dat ie duidelijk in beeld is  :). Het was een 'onefly' sessie. Ik had zelfs geen andere vliegen bij me. Verspeel ik die ene, dan is het jammerdepammer. Het was nog even spannend want een baarsje dat ik had gehaakt werd opeens gevolgd door een lange schim met kwade bedoelingen. Gelukkig kon ik het visje voor zijn neus wegtrekken. Hieronder nog een keer datzelfde ministreamertje. Baarsjes zijn inderdaad niet heel selectief maar iets wat op speldaas lijkt, doet het sowieso. Ze komen er vaak met zijn tienen tegelijk achteraan, mooi gezicht is dat.

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

tb

Ja had uiteraard al de vlieg gezien.  Maar ik wissel vaak af, daarmee.  Maar heb laatste tijd veel last van volgers. Ze volgen met een dozijn maar geen die toehapt.

Scaramouche

Versnellen wil ze dan nog wel eens over de streep trekken. Maar een groep van die stalkers heb ik er ook wel eens achteraan zitten. Dan verkas ik meestal snel.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

sjoerd

Quote from: tb on October 25, 2015, 19:08:55
Ja had uiteraard al de vlieg gezien.  Maar ik wissel vaak af, daarmee.  Maar heb laatste tijd veel last van volgers. Ze volgen met een dozijn maar geen die toehapt.

Je moet vertrouwen hebben inje vliegje. Steeds maar wisselen heeft meestal geen zin. De manier van binnenvissen is vaker beslissend.
Een versnellinkje, dan even de vlieg laten "hangen". Soms heel snel binnenvissen, Dat zijn vaak de momenten dat ze toehappen.
Succes

Plantje

Quote from: Scaramouche on October 25, 2015, 18:15:52
haha, ja net wat Sjoerd zegt: lijkt me dat ie duidelijk in beeld is  :). Het was een 'onefly' sessie. Ik had zelfs geen andere vliegen bij me. Verspeel ik die ene, dan is het jammerdepammer. Het was nog even spannend want een baarsje dat ik had gehaakt werd opeens gevolgd door een lange schim met kwade bedoelingen. Gelukkig kon ik het visje voor zijn neus wegtrekken. Hieronder nog een keer datzelfde ministreamertje. Baarsjes zijn inderdaad niet heel selectief maar iets wat op speldaas lijkt, doet het sowieso. Ze komen er vaak met zijn tienen tegelijk achteraan, mooi gezicht is dat.


Dat is het Klootoogje toch?

FrancoisCKX

Deze lijkt nog een epoxy ruggetje te hebben (?), dat heeft het Klootoogje niet als ik de SVS goed lees.

FrancoisCKX

Oh nee, hij is gewoon nat, nou zie ik ut...

Scaramouche

hahaha, grappig, dat klootoogje kende ik niet maar het is inderdaad hetzelfde streamertje. Heb ik zomaar opnieuw het wiel uitgevonden  :)

Kleurtjes zijn iets anders maar dat kijkt allemaal niet zo nauw. Eigenlijk wilde ik hem zelf ook met rode staartfibers maken maar die had ik niet bij me toen ik hem bond.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

tb

Inderdaad mooi streamertje... Ik ga  zelf ook eens deel binden naar aard van het klootoogje.   topvanger lijkt me

Scaramouche

Vangen doet ie zeker; gisteren had ik er weer 10 in een uurtje op dat ding, en nog eens zoveel missers (ze pakken hem van achter, zwemmen dan nog een paar centimeter door waardoor je even het contact verliest. Kan net lang genoeg zijn voor ze om de vlieg weer uit te spugen).
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

tb

Zijn het eerder de kleinere riddertjes die toeslaan, of zitten er ook wel grotere tussen?

Scaramouche

mijn ervaring: eerst de kleintjes. als die 'op' zijn, dan komen de grote broers langs.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Beertje

#1143
Vandaag m'n eerst snoek van dit seizoen gevangen, een 60-er.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gerrit59

Ik neem aan dat je bedoeld 'de eerste van dit seizoen'.

Beertje

 ;D, ik heb het aangepast Gerrit. ;)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gerrit59

Ik moet m'n eerste (van dit seizoen) ook nog vangen Jan.

FSCHAMP

Vandaag nog eens gaan proberen op de zeebaars, ik had er twee en ik miste er twee.
De twee, die ik kon verzilveren, waren 48 en 46 cm groot.
Dit is de eerste.


[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Dit is de tweede


[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

gijsie20

Good job Gino! Mooie vissen!

Gewoon nieuwschierig vraagje; Zijn deze jongens ook aan de Belgische kust te vangen? Of wordt er daar weinig op gevist?