Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merijn1982

Ik kom hier niet zo vaak meer maar deze wilde ik jullie niet onthouden:

Afgelopen zondag was ik om zes uur vertrokken richting maasvlakte voor een dagje zeebaarzen. Weer werd goed. Niet te veel wind en het tij ( in mijn beperkte kennis ) was wel redelijk ( geloof ik ) vorige week al flink streamers gebonden dus het moest maar gaan gebeuren. Dit is pas de tweede keer dat ik op zeebaars ging vissen en met alle geluk van de wereld wist ik de eerste keer al een zeebaarsje te vangen ( 30 cm )
Nou weet ik dat het geen makkelijke visserij is en blanken er zeker bij hoort. Daar had ik ook rekening mee gehouden.maar toch is er die stille hoop...
inmiddels al een uur onderweg besef ik dat ik me jas nog aan de kapstok heb hangen. word het zo'n dag??? Pff...

eenmaal aangekomen geniet ik van het grootste en het grove van het water. Het is er niet mooi in de zin van natuur. Maar wel door het massale en ruwheid. Gaaf!! Snel hengels optuigen en aan de gang. Ik begin met een di3 lijn en begin voorzichtig de eerste stek af te vissen. Het water is wat gekleurd en twijvel of ik een andere streamer moet gaan gebruiken. Toch nog maar even deze blijven vissen. Ik haak geregeld wat wier en zit een paar keer vast. Dat hoort erbij! Tot ik weer vastzit? Ohh nee er beweegt wat aan de andere kant van de lijn!! Ik haakte de vis redelijk dichtbij en had zeker 15 meter lijn in me mandje. 2 krachtige runs later was het mandje leeg. Ik moest vol aan de bak al glibberend op de stenen. Wat een power! Ik zag de vis in de verte omhoog komen maar kon er niks uit opmaken en was verder te druk op 'm uit de stenen te houden. Langzaam komt de vis dan dichterbij en zie ik een knijter van een baars door het oppervlakte komen... ik sta nu te trillen op me benen en denk alleen maar aan niet verspelen! Gelykkig ligt de schoonheid snel in me net. Yess!!! Wat een vis. Die grote bek. Die kleur woww!! Ik heb geen meetlint bij de hand dus na een foto besluit ik de vis langs de hengel te houden en zo mbv een referentiepunt te kijken wat overeenkomt met de vis. Snel glibber ik de stenen af naar het water om de vis terug te zetten. Zodra hij het water raakt is hij met een slag van de staart weg, en dan denk je had ik je nog maar ff om beter te bekijken. Maar het is goed zo. Snel glibber en glij ik als een dol kind naar de auto voor een meetlint. Zo.. 62 cm!! Vangst van het jaar! Wat super! Snel bel ik me vrouw en begin ik vrienden te appen. Super!! Ik vis daarna nog velen uren zonder een stootje, maar dat maakt niet uit. Mijn dag kon al niet meer stuk!

Tight lines!!

jo flyfishing

Na 2 zeebarzen (40 en 47 cm)



diende een grotere vis van 60 cm zich aan om op de foto te komen.



Mooie dag aan het water met Arie en Arjan.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

gijsie20

diende een grotere vis van 60 cm zich aan om op de foto te komen.



Mooie dag aan het water met Arie en Arjan.


Gaaf man! Wat een vangst!  8)

Hidde

Is eigenlijk geen bijvangst meer te noemen..

Bert J.

Gefeliciteerd Merijn en jo! Schitterende zeebaars, en dat voor je tweede pas!
Prachtige zeeforel, blijft bijzonder zo in ons kikkerlandje.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

merijn1982

Mooi jo!! Gevangen aan een zeebaarsstreamer?
Tight lines!!

jo flyfishing

Inderdaad. 7 cm ep. Zelfs mooi laten afzinken aan de di3 lijn
Je voelt het verschil met zeebaars direct al na de aanbeet.

Quote from: merijn1982 on September 29, 2015, 07:19:33
Mooi jo!! Gevangen aan een zeebaarsstreamer?
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

merijn1982

Ok!! Ja aanbeet zal idd wel anders zijn. Zeebaars is heftig!
Tight lines!!

wh82

Mooi verhaal Merijn! En een schitterende vis! Zal een flinke adrenalineboost geven.

@Jo schitterende forel, zou ik je graag nadoen.

Jan Damman

Mooie vissen Jo  ::duim:: TOP dag zo.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Jever

Onwijs gaaf die zeeforel!  ::goodjob::


Net m'n eerste stap gezet afgelopen zondag om ook zo'n beauty te vangen. Nog 950 worpen te gaan....

Peter68

#1061
Super die zeeforel vroeger wel eens een week vrijgenomen en op naar de Maasvlakte en heel de
week werpen en hopen op een aanbeet.
Soms lukt het en heb je er drie in de week.
Maar meestal was het niks maar gefeliciteerd met deze supervis misschien hoeven we binnenkort
niet meer dat hele end te rijden naar Denemarken :D

wh82

Vandaag een uurtje aan de Lek staan zwiepen maar meer dan zwiepen was t helaas niet.
Probeerde voorn, winde of baars te pakken te krijgen maar niks :(
Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.

Nootjez

#1063
Vandaag de perfecte visdag gehad op De Ronde Bleek.
Om 8u30 begonnen met de grote gele streamer. Een 45 minuten gevist zonder iets te voelen, deze streamer heeft mij nog nooit in de steek gelaten op DRB. Vandaag dus wel.
Overgeschakeld op een daddy longlegs en zo tegen de middag toch 7 vissen gevangen. Allemaal tussen de 1 en 3 kg.

Hoe later op de dag, hoe minder oppervlakteactiviteit. Ik zag wel al enkele vissen die de verzopen daddy bleven volgen.
Na de middag daarom met 2 blobs aan een drijflijn, één op 3 meter en één op 6 meter.
Snel gestript en rolly polly ving ik er zo nog 12 bij. Heerlijk toch die boeggolven, elke keer klopt je hart tot in je keel  ;D

Om 17u30 terug naar huis, nu nog aan het nagenieten met een biertje :)






hansie

Lekker gevist Tom
Ik hoop dat ik ook nog eens een keer lekker vang daar, want die paar keer dat ik geweest ben was niet zo geslaagd op de kreken na dan.
Miss een keer wat afspreken met wat leden van lure and emerger.

FrancoisCKX

Ik heb gisteren mijn eerste snoek kunnen loggen. Op een 2tje nog wel, met een 0.10 tippet en een nimfje. Ik had geen meelat bij me, maar ik schat dat het een monster van toch zeker wel 20cm was, dus de dril was overzichtelijk en het beestje mocht zo weer naar moeders :-)
Niettemin was het mijn eerste snoek, en de vroege kroon op een prachtige visdag in de polders rond Haarlemmerliede.  Het was regelmatig uitwerpen en vangen, voorn en baars, de een na de ander, met een voorn van ca. 25cm als topper. Na 19:00 werd het ineens minder maar toen werd het ook kouder en snel donker. Was een heerlijke dag.

wh82

Dat zijn aantallen zeg Nootjez.. jaloersmakend ;)

jo flyfishing

Zeebaars, wat een verslaving en het wordt er niet beter op.
Maar 2 aanbeten vandaag, 1 geland, 2 was een duikboot denk ik. En net als in het begin van het seizoen, niet kunnen landen.
Direct na de aanbeet was de lijn in de stripmand direct weg, was 5 meter in de backing toen ik de slip 2 klikjes extra gaf.
Dan ging de lijn slap.... leaderbreuk op 5 cm van de knoop van delus waarmee deze aan de lijn hing.
Half uur staan vloeken langs het water.
Nog wat doorgevist, en dan toch ff naar Marcel die ovm zat.



"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

wh82

@Jo Flyfishing: hoe dik en lang is je tippet?
Denk je dat ie doorgeschuurd is of gewoon breuk door teveel rek?

jo flyfishing

#1069
Nieuw stuk fluorocarbon 0,40 van 1,5 meter lang max 1 uur oud... voor ik op de stek kwam gecontroleerd, alles ok, nergens opgeruwd, geen windknopen.
Aanbeet was 2de worp, denk niet dat er ondertussen een windknoop in was gekomen, als ik zie dat ik mogelijk een knoopje zou geworpen hebben, controleer ik dat...
Het blijft frustrerend, maar ook motiverend. Ze zitten er.

Quote from: wh82 on October 11, 2015, 14:31:07
@Jo Flyfishing: hoe dik en lang is je tippet?
Denk je dat ie doorgeschuurd is of gewoon breuk door teveel rek?
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

j.klopper

evengoed een mooie gevangen,wat voor lijn heb je op de reel zitten?Lijkt me geen airflo di3 of di5?

MarcelN

#1071
Da's een Airflo 40+ sniper wf8s3.
Maar ik gebruik als tippet Trilene 0.45mm van 15,6kg, dat is toch onvoorstelbaar dat ze dat kapot trekken, dat kan je hengel never nooit niet aan die trekkracht! Ik denk dat dat beest gewoon de weg weet en een voor hem bekende steen met schelp heeft gebruikt, het zal wel zo'n monster zijn vol met streamers en piercings ;D

wh82

Dat denk ik ook Marcel, zo'n vis gaat loodrecht omlaag en een beetje scherp iets gaat dwars door je lijn heen... het record zeebaars is iig een stuk minder zwaar dan 15 kg.

jo flyfishing

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

Quote from: jo flyfishing on October 11, 2015, 20:33:54
Ik vis meestal met http://pro-flyshop.com/products/airflo-40+-sniper
Marcel weet ik niet.
Ja dat zeg ik toch die lijn hierboven...
Maar ik denk dat je dat beest gewoon teveel ruimte hebt gegeven van zo.....die gaat ervandoor....bakkie leeg...hé mijn backing zie ik, laat ik de slip een klikje geven ;D dat kan niet he, die beesten zijn niet gek.
Nu baal je als een stekker, had dan die slip bijna dicht gezet na aanbeet en pompen met die stok op 90graden, blijft tie dan gaan heb je je best gedaan toch ??? nu ben je gefopt!
Een dichte slip blijft ook met 0.40mm lijn geven hoor ;)