Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Roel

Deze week kans gezien om mijn nieuwe 5-je te testen: Loop Opti Syream. Wat een heerlijke hengel zeg!
De bedoeling was om met streamertjes op baars te gaan. De sessie begon al vrij snel met een losser en een misser. Toen bleef het een hele tijd stil, totdat er opeens een flinke beuk op de hengel kwam!
Dit voelde toch niet als een baars en was ook zeker een sterke vis. Lange tijd bleef de vis diep, maar toen ik hem zag werd ik toch wel erg blij! Een flinke roofblei had het zonkerstreamertje te grazen genomen.
Toen ik hem aan de kant had was ik dubbel blij: De hengel ingewijd én een nieuw PR roofblei (53cm), mijn eerste op de vlieghengel.



De foto had nogal wat voeten in de aarde, want mijn nieuwe zelfontspannerApp bleek een beetje hardhorend.... Zit je daar langs de waterkant met een vis in je hand te schreeuwen: "TAKE PICTURE!"
Door steeds dichter bij de telefoon te roepen zit ik nu met wat close-ups van mijzelf opgescheept. Uiteindelijk was deze foto eindelijk gemaakt.

jo flyfishing

grootste deel van afgaand tij tot net over hoogwater gevist op de maasvlakte.
3 visjes waarvan deze als mooiste

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Bert J.

Gefeliciteerd met je pr, Roel! Mooie Aspius Aspius.
Wel komisch, zo'n schreeuw app, haha. Heb je geen zelfontspanner op je foon?
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Bert J.

Toch drie stuks Jo! Verschillende vliegvissers hebben vanmorgen minder gevangen.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

jo flyfishing

Geen andere vliegvissers gezien, wel leuke babbel gedaan met ome agent, die al wist dat de minimum maat 42cm geworden is voor de zeebaars.
Ze waren een beetje verbaasd toen ik mijn fotooestel boven haalde als reaktie op hun vraag of ze mijn gevangen vissen mochten zien  8) .
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

Mooie vis Jo, ziet er uit als richting een 50'er ofnie?
Ben even druk met privé klus, maar ik probeer het zsm weer, ben flink aan het binden ook al verlies ik weinig, misschien is dat het >:(
Haha die agent, ga zo door ::goodjob::

jo flyfishing

yup, net erover, 52

Quote from: MarcelN on September 11, 2015, 23:07:20
Mooie vis Jo, ziet er uit als richting een 50'er ofnie?
Ben even druk met privé klus, maar ik probeer het zsm weer, ben flink aan het binden ook al verlies ik weinig, misschien is dat het >:(
Haha die agent, ga zo door ::goodjob::
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

Hihi timmermansoog 8)
Maar je had geen betere timing kunnen maken vandaag, heerlijk weer en schoon water.....
dat is volgend weekend wel anders, maatje van me werkt bij de BAM en ze waren al aan het proefboren bij het muizengaatje van de week,
maar volgend weekend gaat zowel Caland als Hartelkanaal  kruising beer op de schop, zware baggerwerkzaamheden! :(
Jammer dan had ik nét wat tijd om de nieuwe creaties te laten zwemmen :'(

jo flyfishing

Perfecte timing met het dyckers w-e   ???
Heb je meer info, wat waar wanneer???

Quote from: MarcelN on September 11, 2015, 23:32:04
Hihi timmermansoog 8)
Maar je had geen betere timing kunnen maken vandaag, heerlijk weer en schoon water.....
dat is volgend weekend wel anders, maatje van me werkt bij de BAM en ze waren al aan het proefboren bij het muizengaatje van de week,
maar volgend weekend gaat zowel Caland als Hartelkanaal  kruising beer op de schop, zware baggerwerkzaamheden! :(
Jammer dan had ik nét wat tijd om de nieuwe creaties te laten zwemmen :'(
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Roel


Quote from: Bert J. on September 11, 2015, 22:56:26
Gefeliciteerd met je pr, Roel! Mooie Aspius Aspius.
Wel komisch, zo'n schreeuw app, haha. Heb je geen zelfontspanner op je foon?

Jawel, maar dan moet ik nog steeds op een knopje drukken en dat is altijd zo'n gedoe met een vis in de hand

Bert J.

Dus je hoeft nu de app niet aan te tikken? Hoe heet die app?
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Roel

Quote from: Bert J. on September 12, 2015, 12:48:17
Dus je hoeft nu de app niet aan te tikken? Hoe heet die app?

Klopt: Voice Command Camera (gratis)

Caslambalk

Vandaag heb ik nog even 2 uurtjes gevist met de #5 6 op voorntjes met nimpfen.
Ik begon met inwerpen op de grote sloot, dat doe ik omdat ik veel bij rietkragen vis en ik het presiese werpen weer een beetje onder knie moet krijgen.
Na 2 aanbeten die ik miste ben ik door gegaan naar de volgende stek.
Dat was een plas die stikt van de ruisvoorn en grote snoeken, daar had ik meer succes: ik had 1 mooie voorn op een disconimpf met een dekschildje van denk witte pheasant tail.
Na een kwartiertje geen aanbeten ben ik weer doorgegaan naar de volgende stek, een ondiepe sloot waar ik er op dezelfde vlieg toch nog een stuk of 8 ving.
Daarna ben ik gegaan naar een slootje waar ik er nog een stuk of 5 ving.

Naar mijn doen toch een geslaagde avond( helemaal voor een beginner ) .
als ze me missen ben ik vissen ;)

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Bert J.

Altijd lekker als je wat vangt Cas. Hoeft niet altijd groot te zijn.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Plantje

Inderdaad. Zo krijg en hou je er plezier in Cas!

henkverhaar

Quote from: Roel on September 12, 2015, 17:26:34
Klopt: Voice Command Camera (gratis)

Probeer anders TriggerTrap eens. Gratis voor samenwerking met de camerafoon; kan ook échte' camera's aansturen, maar dan moet je een hardwarekastje en kabeltje aanschaffen. Ik gebruik m als draadontspanner en remote ontspanner op mijn reflexen. Hij kan daarnaast nog veel meer, waaronder voice-activated, time-lapse, trilling-activated (stampen, aardbeving), etc.

wh82

Vandaag naar de Maasvlakte geweest.
Heb mijn eerste Fint gevangen, cm of 40-45, was erg leuk. Nooit geweten dat die zo'n harde, bijna scherpe buik heben. Hij was ook zo glibberig dat ie zo uit m'n handen weer t water in sprong, geen foto dus. (Alleen de stank phoe) Het was bijvangst van de zeebaars die ik niet ving.
Nog twee aanbeten waarvan 1 fint die ik verspeelde en 1 dacht ik een geep, maar niet zeker, ook los.
Heb wel vals gespeeld, kunstaas, teveel wind toen ik aankwam en ik was bang dat mijn 5je hoe dan ook al aan de te lichte kant was

jo flyfishing

#1018
Yup maasvlakte vandaag.
Het nieuwe vest ( Geoff Anderson Raptor jas) heeft zijn eerste test met glans doorstaan.
Dramatisch wolkendek, dubbele regenbogen, mooie dag geweest.

Verder nog een baarsje en nog zo eentje verspeeld na 10 seconden of zo.

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

wh82

#1019
Inderdaad behoorlijk heftig weer. Ik ben vertrokken toen het helemaal los ging.



Ik zou eigenlijk willen vragen naar jullie stekken in die omgeving maar realiseer me tegelijkertijd dat het "not done" is. Overigens vond ik het resultaat niet gek na op goed geluk ergens gaan staan (uiteraard wel plekken opgezocht waarvan ik dacht dat t zou werken met obstakels, stroomnaden en blokken)). Ik heb er in totaal een uurtje gestaan denk ik en 3 keer beet waarvan 1 verzilverd kan slechter.

jo flyfishing

Daar heb ik gister ochend gestaan. die stek komt dus al overeen.
Die wolken was wat later op de dag, dan stond ik in de buurt van de suurhoffbrug.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

wh82

Ah, dat's ook geen gek idee. Ook weer een kwartiertje dichterbij.
Mooie baars trouwens. Ik had nog getwijfeld om naar t strand te gaan maar vraag me af of je daar met branding (en dat is wanneer de zeebaars daar zit) wat te zoeken hebt anders dan met een flink stuk lood..

Peter68

Kan je gerust proberen ik vis ook wel eens van af het strand al moet ik zeggen het
meeste in de waterweg of aangelegen haven.
Maar het gaat wel vanaf het strand maar zoek dan de geultjes op (muien) en soms lukt het dan.
Al moet ik zeggen dat het in de Waterweg op een goeie Steenstort met een hoop stroom wel beter gaat.
Maar ja het is wel weer een uitdaging toch :)

Caslambalk

Afgelopen zondag een zeer vervelende ervaring ondervonden met leaderloops> >:(
Ik ging met mijn vismaat mee streameren op snoek, dus ik me set-up van voorn naar snoek vervangen.
Aangezien ik laatst leaderloops heb gekocht wou ik die er toch maar even opzetten.
Helaas geen lijm mee dus dat begon al lekker.
Nadat ik de leaderloop had bevestigd en de leader met streamer aan had geknoopt begon ik te werpen.
Tot mijn verbazing ging het werpen steeds beter ;D totdat opeens me hele onderlijn er af klapt en ik zo me streamer weg zie vliegen  :-[ .
Dus weer opnieuw een leaderloop er op gezet op een andere manier die mij veel beter en sterker leek.
Zie ik 4 worpen later me leader der weer afvliegen >:( .
Daarna maar gestopt en thuis de leaderloop met een hele hoop secondenlijm vastgezet.
Hopelijk gebeurt dit me niet vaker want dit kost me natuurlijk weer een hoop geld.

Verder toch lekker gevist( en heel veel geleerd, wat natuurlijk ook heel belangrijk is )
als ze me missen ben ik vissen ;)

Plantje

Ik heb geen idee wat je gedaan hebt, want als het goed is zit een leaderloop steeds strakker naarmate er harder aan getrokken wordt.