Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

j.klopper

ok,maar die lui weten toch wanneer ze gaan spuien?Dat kunnen ze toch makkelijk op een of andere manier aangeven?

sjoerd

#926
Quote from: j.klopper on August 11, 2015, 17:06:08
ok,maar die lui weten toch wanneer ze gaan spuien?Dat kunnen ze toch makkelijk op een of andere manier aangeven?

Precies wat ik dacht Klopper. Je mag wel een dure vergunning kopen om er te mogen vissen en vervolgens mag je een grote kans lopen om te verdrinken omdat er onaangekondigd een vloedgolf water op je afkomt. Daar moet toch een waarschuwingssysteem voor te bedenken zijn lijkt mij. :'( :'( :'(

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

goswit

Ik heb nog een video ,als ik het kan vinden zal ik het plaatsen. Wat er na een regenbui een a anderhalve uur later kan gebeuren , on voorstelbaar . 1 maal zelf meegemaakt en 3 maal de ravage gezien , alles in frankrijk.  Als ik  mij niet vergis is vorigjaar in het voorjaar in Bissen dit ook gebeurd zonder kennis geving stuw open gezet en camping onderwater, dit is nu opgelost.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Gerrit59


Nootjez

Laten we vooral niet te veel speculeren over de omstandigheden.
Na een ongeval is het altijd makkelijk praten...

Alleszins veel sterkte Gino.

sjoerd

Quote from: Nootjez on August 11, 2015, 20:30:28
Laten we vooral niet te veel speculeren over de omstandigheden.
Na een ongeval is het altijd makkelijk praten...

Alleszins veel sterkte Gino.

Dit heeft niks met speculeren te maken maar.... laten we lering trekken uit dit noodlottige ongeval!
Er zullen nog steeds vissers naar rivieren gaan waar ook dergelijke borden staan.
Door er hier over te "praten" gaan mensen misschien nog meer nadenken en hopelijk beter de eventuele risico's inschatten van wadend vliegvissen in snelstromende rivieren of zoals gisteren op de Maasvlakte en omgeving, op strekdammen met soms aanzienlijke golven door passerende schepen!!

MarcelN

aha Sjoerd, je bent dus weer in de buurt? Gezellig, eerdaags een dagje vissen maar weer....

Gino sterkte met het verlies, wat een ellende zeg :'(

sjoerd

Quote from: MarcelN on August 11, 2015, 23:09:18
aha Sjoerd, je bent dus weer in de buurt? Gezellig, eerdaags een dagje vissen maar weer....


Ik was in de buurt Marcel. Het was maar 3 daagjes (helaas). Dus weinig kans om te vissen. Wel een karper gevangen en een dikke zeebaars verspeeld, die de vlieg vanaf de oppervlakte griste. Bleef maar kort hangen en weer los.  Daarna werd de vlieg nog enkele keren door kleinere vis gevolgd en soms aangevallen(vermoedelijk gezien de bruinige kleur zeeforel.)Ook nog even geprobeerd om één van de ongeveer 20 grote harders te verleiden maar die hadden er geen zin in maar ja dat blijven heel lastige vissen om te vangen. Ze vertoonden meer paaigedrag i.p.v. aasgedrag.
Anderhalf uurtje gevist op het OVM. Plantengroei viel mij mee. drie keer een flinke kolk pal naast mij :(. Dat terwijl ik lekker naar het diepe stond te werpen. Ze zwemmen dus lekker toch nog tussen de waterplanten. :)
Het blijft leuk daar in Oostvoorne en omstreken. 8)

Herman

Quote from: sjoerd on August 11, 2015, 17:51:57
Precies wat ik dacht Klopper. Je mag wel een dure vergunning kopen om er te mogen vissen en vervolgens mag je e7aen grote kans lopen om te verdrinken omdat er onaangekondigd een vloedgolf water op je afkomt. Daar moet toch een waarschuwingssysteem voor te bedenken zijn lijkt mij. :'( :'( :'(

Alleereerst het medeleven naar de famlieleden, vismaten, vrienden en overige bekenden.

Ik weet niet precies waar in de Gerlosbach het is geweest, maar dat doet er niet toe (denk ik).
Toen wij er afgelopen juni waren hebben we gelogeerd in hotel Platzer te Gerlos. (moeten we nog steeds een verslag van maken bedenk ik me nu).
Daar werd ons meerdere malen per dag gewaarschuwd voor een eventuele zeer snel opkende vloed door het openstellen van de electriciteitswinning. Hoe terecht blijken deze waarschuwingen te zijn!
Het openstellen van de stuw daar gaat op electriciteitsvraag vanuit Italië, dus schijnt niet te voorspellen te zijn. Goede afspraken kunnen ze niet maken geeft men aan.
Wat me wel opgevallen is, is dat er een half uurtje voordat de stuw werd opengezet een autootje naar het terrein reed (we stonden er 100 m of zo vandaan). Die ochtend is na het ontbijt ook aangegeven dat ze kenbaar hadden gemaakt dat ergens die dag wel eens 2 of 3 openingen plaats zouden kunnen vinden.

De grootste les die ik in die week daar (maar ook eerder in Italië) geleerd heb?
Bij het betreden van de beek altijd kijken of er n bordje staat; indien ja gelijk kijken waar je eventueel snel de kant op kunt en bovenal stroomopwaarts vissen.

Nogmaals dit gaat niet over het trieste voorval op zich! Wel over de dior Sjoerd genoemde lessen. Doe er mee wat je wilt.....

Sterkte Gino!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Gert

Ook namens mij gecondoleerd en sterkte gewenst Gino.

De Gerlosbach is inderdaad best verraderlijk en omdat die bijna helemaal gekanaliseerd is met steile betonnen kanten is het best lastig om er heel snel uit te klimmen. En dat is toch echt wel nodig zo gauw de stuw open gaat!
Ik heb er vanaf het begin nooit lekker relaxed kunnen vissen omdat tijdens het kennismakingsrondje, toen we nog gewoon vanaf een parkeerplekje wat aanwijzingen kregen, al meemaakte dat er ineens heel veel water door de rivier kwam aanzetten. Heb het nog gefilmd destijds.
Aanvankelijk dacht ik nog "als het echt zo gevaarlijk zo zijn hadden ze wel iets van een waarschuwingssysteem aangebracht in de vorm van een alarmbel of toeter of zo." Maar niet dus.... en het is echt niet zo dat je het water langzaam ziet of voelt stijgen en er dus maar beter uit kunt: het komt gewoon in 1 keer op je af.

Ik zal eens kijken of ik het filmpje ergens neer kan zetten.
     
Groet,
Gert

Gert

Quote from: Herman on August 12, 2015, 12:59:47
Ik weet niet precies waar in de Gerlosbach het is geweest, maar dat doet er niet toe (denk ik).

Ik had niet meegekregen dat het ook de Gerlosbach was - ik dacht gelezen te hebben dat het ergens anders was in Oostenrijk.
Gino had het dacht ik vermeld in een ander topic (van Maurice, en dat topic is weer verwijderd zoals hij van te voren al had aangekondigd).

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

rein

bah, verschrikkelijk! Jammer blijft het dat zo'n mooie hobby soms ook dit soort nare gevolgen kan hebben.

gecondoleerd in elk geval voor wie het aangaat.

Bone F

Vreselijk wat je maat overkomen is Gino.
Ook met veel ervaring kan je overvallen worden door hoog water. In de Sava Dolinka moest ik een keer door het water "rennen" voor mijn leven omdat het water zonder officiele waarschuwing binnen 5 minuten meer dan een meter steeg omdat er een sluis was opengezet tbv. rafters. Toen ik met hulp de oever op klom stond het water nog 5cm. van de bovenkant van mijn waadpak. De een z'n brood de ander z'n ...... zou je bijna zeggen. Gelukkig zijn er ook rivieren waar een alarm afgaat dat is wel zo veilig.

FSCHAMP

Quote from: Bone F on August 12, 2015, 22:45:45
Ook met veel ervaring kan je overvallen worden door hoog water.

Inderdaad, laat het zeker een les zijn voor de beginnende, maar ook ervaren vliegvissers onderons, dat we steeds en overall voorzichtig moeten zijn. 

En ondanks dit tragisch verlies blijft het vliegvissen mijn enige echte hobby, net als het vliegbinden (mijn enige echte tweede hobby).
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Bert J.

#942
Gisterochtend vroeg op jacht naar zeebaars. Het liep zeer moeizaam en
een beste muiter voor de kant gemist. Gelukkig kwam deze nog voorbij.
Evenals twee kleine volgers en een kleinere zeebaars voor Hein.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Plantje

Dat is een lekkere dikke of niet Bert?

Bert J.

Ja, ze worden zo langzamerhand kogelrond.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Hidde

Pfff rijd net nl binnen, leuk gevist in zweden maar die zeebaarZen zorgden nu al bijna voor ruzie in de bus.....
Sta te trappelen .....

MarcelN

Nou dan heb je vis gemist, zowel Jo als ik vingen vis! Bedankt voor het pintje Jo ;) ::duim::
Hier heb ik er 1 van 48cm


En hier net voor ik weg moest eentje van 40cm en de vis wilde niet weg, vond me lief :)

vliegvisserdorian


jo flyfishing

Mooi mooi. ik heb er ook nog eentje gevangen op dezelfde plaas als de eerste. ook ongeveer even groot als jouw 2de, rond de 30 cm.
Makkelijk: jouw foto's zijn exact mijn baarzen. Moet ik er geen meer maken. 

Leuk je nog eens gezien te hebben.


Quote from: MarcelN on August 16, 2015, 15:18:42
Nou dan heb je vis gemist, zowel Jo als ik vingen vis! Bedankt voor het pintje Jo ;) ::duim::
Hier heb ik er 1 van 48cm


En hier net voor ik weg moest eentje van 40cm en de vis wilde niet weg, vond me lief :)

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain