Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

sjoerd

Ja Peter,
een beetje winde kan een behoorlijke vlieg aan. Zelf gebruik ik graag grote Red Tags of palmers  op haakje.... 8 en zelfs 6!
Zie je niks meer van terug in die enorme bekken.

Peter68

Klopt Sjoerd het is niet gauw te groot.
Zelfde als Ruisvoorn de grotere exemplaren lusten ook wel een forse hap.
Red tags en Palmers vis ik eigenlijk nooit mee komt denk omdat ik nogal liefhebber
van wat ruiger gebonden vliegen.
Niet alleen met droge vliegen hoor ook met nimfen,zien er ook wat rommelig uit.
Ik heb het idee dat dit wat meer leeft in het water maar ja wie ben ik,ieder zijn eigen mening toch!

Gr Peter

sjoerd

Raar middagje. Vissend in een slootje waar ik vorig jaar mooie karpers ving, was geen vis meer te bespeuren.
Vreemd, wel enkele brasems en een roofblei die vol op mijn zalmeitje dook maar helaas na kort gehaakt te zijn , loste,
Dan een grote winde in een andere sloot die helemaal niks wilde en dan tenslotte toch nog twee karpers gespot waarvan er eentje vol op de vlieg "dook" , Mooie dril , gezien het formaat van de vis en....uiteindelijk  toch niet met een "blank" retour. :) :) :)




tb


Bert J.

Netjes hoor. Vanavond een vijftal baarsjes en een snoekje aan een baars-streamertje op de IJssel.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Gerrit59

Je blijft ons verrassen Sjoerd!

Gerrit

wouter veuger


Gerrit59

Leuk zo'n snoekje Bert als je dat totaal niet verwacht.
Heb je hem ook nog kunnen landen?

Gerrit

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

sjoerd

Quote from: wouter veuger on August 07, 2015, 21:33:56
Mooi sjoerd! En 2 stuks nog wel ;)

Ha ha Wouter, ;) ja de tweede die ik zag was een stuk groter maar helaas wat trager zodat zijn kleinere vriend(in) de vlieg eerder kon pakken.

MarcelN

Vanmiddag kwam deze boven water :) mooie vijftiger en sterk :o beest hing vol in de stroming 8)

sjoerd

Mooie baars  Marcel ::goodjob::
Weet je toevallig of de finten er ook nog een beetje zijn? Of is de tijd daarvoor al afgelopen?

MarcelN

De finten zijn er nog volop, maandag avond staat de lokale vliegvis vereniging er weer te BBQ'en thv laatste dam landtong Rozenburg ;)
Maar ik zag ze vorig weekend ook bij de stenen glooiing om een kayak heen spetteren hele scholen, die man had een lol met zijn spinhengel :P

jo flyfishing

Mooi Marcel, ben zelf niet voorbij de 45cm geraakt vandaag.


Quote from: MarcelN on August 08, 2015, 18:25:41
Vanmiddag kwam deze boven water :) mooie vijftiger en sterk :o beest hing vol in de stroming 8)

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

jo flyfishing

Zoals gezegd, 4 van dit kaliber.
Best zwoegen, zo tegen de N wind in.



"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

Mooie vissen Jo ::goodjob:: ik was er maar kort, eerst begon ik op een plek waar ik met Hidde veel succes had, maar geen stroming.....en verloor weer streamers.
Toen kwam er iemand een 100m links van mij (bij de boei) en had gelijk prijs en een worp later weer, dus ik ernaast :) en met de harde stroming aldaar bleef de di3 ook hoger.
Ik had de wind dus in de rug en stond tegenover de stek waar jij met Arjan stond eerder ;)
Ik zag wel iemand daar vandaag aan de andere kant van de brug, jij?

Bert J.

Ik heb jullie niet gezien mannen.
Hein en ik zijn gisteren ook nog geweest. Inderdaad buffelen met die noorden wind.
Klimmen, klauteren, glibberen.... Het hoort er allemaal bij. Nu spierpijn en veel last
van een gekneusde rib, die ik woensdagavond op het werk heb opgelopen. ;D
Eerste anderhalf uur geen tikje en veel streamers verspeeld. Dan toch een half uurtje
wat actie. Hein pakte een 41-er en ik een 35-er en een nóg kleinere. Stek twee was
naadje dus inmiddels met opkomend water nog een andere plek gezocht.
Na een uurtje toch de beloning in een mooie 56-er. Wat een power, heerlijk!
Ze worden dikker en sterker.
Hein ving nog een 46-er, ik pakte nog een 41-er.






The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Dick


FSCHAMP

Schitterende baarzen mannen.

Ik ben net terug van vakantie en heb 4 dagen gevist in Kroatië, Slovenië en het Zwarte Woud, spijtig genoeg heb in zogoed als geen beelden daar ik mijn Contour +2 verloren ben tijdens een val op de Kinzig met al mijn filmpjes op (de camera is losgekomen van het voetstuk, wat ik nog steeds niet begrijp). Ik heb wel schitterende vlagzalmen (40+); mooie beekforellen en regenbogen gevangen op de Kupica, Curak, Radovna en Kinzig.

Ik heb ondertussen al een nieuwe camera besteld en hoop binnenkort hier ook zo'n foto's/filmpjes te plaatsen.

Mijn vakantie was ook wat minder leuk, want ik vernam dat een zeer goede vliegvisvriend en clubgenoot verdronken is tijdens het vissen in Oostenrijk.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sjoerd



Fschamp schreef:
Mijn vakantie was ook wat minder leuk, want ik vernam dat een zeer goede vliegvisvriend en clubgenoot verdronken is tijdens het vissen in Oostenrijk.

Erg triest, zo'n bericht.
Het  is goed om te bedenken dat je geen onnodige risico's moet nemen tijdens het waden in snelstromende rivieren of om dichter bij huis te blijven, op bijv strekdammen in zee.
Nu weet ik niet waardoor de visvriend van Fschamp is verdronken. Misschien is hij onwel geworden of een hartaanval gehad.
Ik wil dit gewoon even ter algemene "waarschuwing" meegeven aan de onverschrokkenen onder ons. Een ongeluk zit soms in een klein hoekje.  :-[ :-[






Re: dit stukje even om gelul en lulverhalen uit de wereld halen!! 

FSCHAMP

Sjoerd,

hij is verrast geworden door een vloedgolf van water, die er kwam doordat ze plots hogerop een stuwdam opende.  Hij was nochtans een zeer ervaren vliegvisser (wij hebben samen in Europa (Engeland, Ierland, Frankrijk, Duitsland, Kroatië, Oostenrijk, ...) en US (Yellowstone, Montana) gevliegvist) en mijn ander maat, die bij hem was, ook een ervaren vliegvisser, snapt nog steeds niet wat er gebeurt is en waarom hij niet op tijd uit het water was. 

Ik kan alleen maar zeggen dat het een zeer tragisch ongeluk is en we nooit zullen weten wat er juist gebeurt is en laat het inderdaad een waarschuwing zijn voor de beginners hier op het forum.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Bert J.

Dat is een enorme domper op je visvakantie. Verschrikkelijk.
Gecondoleerd.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

j.klopper

wordt er niet van te voren gewaarschuwd dan,voordat ze zo'n dam open zetten?????

p.forel


maurice

Woorden schieten te kort Gino.

Sterkte met het verwerken van dit verlies.
::bbq:: ::proost:: ::proost::