Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Timvanp

::new::

FSCHAMP

Vandaag naar Europoort geweests, 3 zeebaarsjes en een snoekbaars gevangen. Je kan het lezen in Dicentrarchus Labrax of Sander Lucioperca.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sjoerd



Het was vandaag wisselend weer. Soms zon maar nog vaker veel wolken. En dat laatste heb ik liever niet bij het karpervliegvissen.
Toch lukte het uiteindelijk nog om deze spiegel te verleiden. Hij of zij zwom met nog enkele schubkarpers tussen de waterlelies. De worp lukte wonderwel en de vlieg werd zonder schroom gepakt. Met een wegspurtende vis aan de lijn moest ik eerst nog een metertje of 10 teruglopen naar de fiets om het net te pakken :-[ :-[ :-[.
Maar uiteindelijk kwam alles nog goed! Enne zonder voercampagnes of vlieg insmeren met lokstoffen zoals sommigen hier wel doen. ;D ;D

Peter68

Weer een supervis .
Kan er niks aan doen maar ben gek op spiegels. ;D

Gerrit59

Prachtige vangst weer Sjoerd!

Gerrit

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gert

Quote from: sjoerd on July 22, 2015, 20:24:36


Enne zonder voercampagnes (.........) zoals sommigen hier wel doen. ;D ;D

Mooie vangst Sjoerd. Jij werpt de karpers (altijd?) op zicht aan.
En ik heb het al vaker gezegd en ik schaam me er niet voor: ik lok ze wel eens met brood of kattenbrokjes. Maar hier zijn sommige polderslootjes zo ontzettend troebel dat je geen vis ziet zwemmen. Dus op zicht aanwerpen zit er voor mij niet in, tenzij ik weet waar ze zitten - en daar kom ik dus achter als ze iets van de oppervlakte pakken. Een stukje brood of een kattenbrokje bijvoorbeeld  ;D

Groet,
Gert

Bert J.

Vandaag was een dagje zeebaars gepland. Het was hakken tegen de wind in met Hein Redder,
maar we hebben lekker gevist en samen mochten we zeven zeebaarzen weer laten zwemmen.



The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

FSCHAMP

Goed gevist Bert en het zijn toch mooie vissen hé, die zeebaarzen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sjoerd

Mooi Bert! augustus zitten we weer enkele dagen in Oostvoorne, Kan ik ook weer een poging wagen ;D

HappyFisherman

Niks meer aan zo Bert als je elke keer weer vangt. Wat wordt de nieuwe uitdaging? :P
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bert J.

Haha, dit verveeld nooit. Zo mooi werk. Het valt mij wel op dat er nu weinig groteren worden gevangen.
80% is veertig plus en kleiner. Maar de aanbeten blijven gaaf. Hein kreeg een aanbeet vlak voor de kant. Hij zag de zeebaars zijn streamer pakken.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

jo flyfishing

Toch een paar uren taai vissen. Dan de aanbeet waar je wind en regen trotseert.
Een mooie 65cm mocht terug gaan zwemmen.


Even later op een andere stek kon ik deze 42 cm ook terug laten zwemmen, na er een gemist te hebben die na het aanslagen gewoon de 0,40 FC gewoon over trok.



j.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

sjoerd

#864
Mooi Jo! prachtige vissen , volhouden is beloond. Je viste met een drijvende lijn zo te zien?

jo flyfishing

Bedankt Sjoerd.  De lijn is een Airflo Di3 sniper  Belly van 8,5m. ideaal als je onderaan het talud staat.
http://pro-flyshop.com/products/airflo-40+-sniper
j.

Quote from: sjoerd on July 27, 2015, 10:52:19
Mooi Jo! prachtige vissen , volhouden is beloond.Viste met een drijvende lijn zo te zien?
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Bert J.

Dat zijn ze. Beste zeebaars! Gefeliciteerd.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

jo flyfishing

Inderdaad mooie vis die weerwerk kan leveren. Dit was de grootste die ik tot nu toe mocht vangen vorige was van verleden jaar 58cm.
Mijn eerste gedacht was dat ik in de bodem vasthing, tot de lijn begon te bewegen.

En het gevoel bij 'the one that got away' is er eentje van : wanneer kan ik terug?


Quote from: Bert J. on July 27, 2015, 13:15:47
Dat zijn ze. Beste zeebaars! Gefeliciteerd.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Dick


pepertje

Net terug uit Kyllburg.
Te warm om te vissen dus heerlijk de meeste tijd bij het zwembad doorgebracht.
Zaterdag 2 X 3 uur gevist in de vroege ochtend 43 bruine op de nimpf haakje 16 en kleiner.
In de avond 36 bruine op droog vooral op kleine gele en grijs achtige tinten.
Ook hier gelde haakje 16 en kleiner.
Mooie rustige stukken bevist waar redelijk water stond, stukken waar bijna niemand komt.
Ja ja ook die zijn er nog daar.
vliegvissen is mooi en leuk iedereen doet het op zijn manier.
vissen is leuk maar moet geen verplichting worden ;)

Bert J.

Tussen de buien door roofbleitje gevangen.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

BV

Net terug van twee weken Aberfeldy/Schotland.
Gezinsvakantie , dus tussendoor effe vissen op de Tay om te merken dat ze toch wat moeilijker te vangen zijn dan op de Kyll.
Vrij vlakke en brede rivier met zeer weinig wisselende bodemstructuur maar veel keerstromen tegen de oever.
Niet het makkelijkste vissen, maar goed vermaakt.










HappyFisherman

Moest je dan ook met links werpen Bart? :P
Vliegvissen is bevlogen vissen...

BV

Vooral het links aanknopen viel tegen   ;)

Bert J.

Prachtige regenboog, ijsvogeltje, roofbleitje en een aantal baarsjes gisteravond.



The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift