Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dick

Bert, Arno en Bert er is natuurlijk maar 1 oude kerel hé ha ha

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

iMarco

VET.... Mijn eerste vis op droge vlieg (zelf gebonden :-) op de rivier...


Plantje

En dat er nog veel mogen volgen! Mooi is dat hè? Hoe enthousiast en blij je dan kunt zijn met een visje waar je met ander visgerei de neus voor op zou halen :D

iMarco

Ja daar sla je de spijker op zijn kop. Ik heb veel hengelsport gedaan in mijn leven en vooral veel met de vaste hengel en wedstrijd vissen. Netten zo vol met vis dat je hem er niet uit kan tillen. Dat was natuurlijk ook mooi toen maar de vlieg visserij is echt veel uitdagender. Dichter bij de natuur,actiever en het mooie is inderdaad dat je zo blij als een kind kan zijn als je de eerste vis aan je eigen vlieg vangt....

En waar ik zelf erg van hou : prutsen, klooien, Hengels breken, tot bloedens toe op mijn bek gaan, op de kribben, naar koppang reizen voor drie visjes, niet kunnen wachten tot de eerste vis te vangen in met je koude klauwen in februari aan de rivier staan ............ Net zolang tot het eindelijk lukt. [emoji123][emoji123][emoji123][emoji123]

Hell, wat verslavend....

Bone F

Vandaag 's ff mijn geluk getest in een niet nader te noemen scheepvaart snelweg bij Hoek van Holland :D
De grootste spelbreker was de wind je moest echt je truukendoos raadplegen om te werpen waar je de lijn wilde hebben. Kortom voor daar kwam ie uit de beroerste hoek de je kunt voorstellen. Maar met al dat gedoe toch een mooi daggie gehad. 1 zeebaars van 48cm. (voor mij een pr want ik heb er nog niet zoveel op gevist) en 3 finten van een mooi formaat. Ik werd wel bijna weggespoeld door de boeggolf van nota bene een politieboot!
vrgrtn. Frans

Dick

gisteren voor het eerst zins 8 maand weer eens een paar uurtjes met Arno op een vlotje gevist bij de Berekuil, was taai maar toch had Arno er 5 en ik zij de gek 3 maar wass heerlijk om weer op of aan het water te zijn, Arno nogmaals bedankt voor de uitnodiging.

Bert

Dick dat geloof ik dat het een heerlijk gevoel was dat je weer kan vissen, dat het nog vaker gaat gebeuren.

maurice

8  maanden niet vissen, pfffff.
fijn dat het weer gaat, dat het nog veel vaker mag gebeuren. ::goodjob::
::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Gisteren op uitnodiging gevist bij de nieuwe forellenvijver H2O vlak bij Zwolle. Alles moet nog een beetje aangroeien, maar de vijvers zijn keurig, het water erg helder en de vis is echt sterk.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bert J.

Mooi Dick! Het gaat eindelijk weer de goede kant op.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

sjo

Drie dagen in de Kyll gevist bij Birresborn, op de laatste honderd meter. Mijn vrouw ving dertien forellen, allemaal aan de Ballonkopsedge, zoals Roman Moser die maakte. Ik mag haar voorraadje weer aanvullen in de kleuren geel, groen, zwart, rood en oranje. Zelf heb ik wat lopen klooien met een splitcanehengeltje en een zijden lijn, die een voorkeur had voor bomen en struiken, ik heb heel wat zitten knopen. Ook nog met een Tenkarahengeltje geprobeerd, maar dat was het ook niet zo. De laatste dag gevist met een beetverklikker in de lijn en twee meter leader met drie vliegen: topnimf was een 18er Baetisnimfje, de eerste dropper was een goudkop op en de tweede dropper een sulfurea-emerger. We zagen kleine gelige steenvliegjes (yellow Sally), grote witgele Danica's, die werden nauwelijks genomen, en kleinere gele Sulfurea's. Daar heb ik tenslotte nog twee forellen mee gevangen. Een op de goudkop en een op de topnimf.
Mijn twee vrienden visten met grote hertenharen patronen, en hebben ieder twee vissen gevangen. De mannen samen zes en mijn vrouw dus twee keer zo veel plus een. Ze werpt de Ballonkopsedge tegen de overkant, houdt aan het eind van de drift de lijn strak waardoor de vlieg over het water schaatst tot hij aan haar kant hangt en dan trekt ze hem onder water een centimeter of tien naar zich toe, waarop de vlieg onder water duikt en laat hem dan weer los waardoor hij weer boven water komt en dan krijgt ze me toch beten, snoeihard en heel spectaculair.
Let the fly be with you....

markpiet

Dat zijn nog eens tips Sjo. Ga ik in Luxemburg ook proberen.
groeten van Mark
><((((0>

Bone F

Leuk he vistactiek waar menige visser zijn schouders voor zou ophalen. In Engeland/Schotland was/is het een feit dat vrouwen meer vis (zalm) vingen vangen dan mannen. :D

PdH

Kan me de laatste Tour de OV nog goed voor de geest halen. Ook daar waren de Dames (ja wel met een hoofdletter) veel beter dan de heren.

Had vorige week vrijdag avond nog wel 2 visjes bij ons in de sloot, heb daarom nog wel het idee dat ik iets kan vangen.

grtn, Peter.

Rossie69

sjo hoe ziet dat patroon eruit dan die van Roman Moser

jo flyfishing

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Bert J.

Gisteravond leverde een met felle rukjes binnen geviste zwarte palmer
met een rood staartje, mij drie mooie ruisvoorns op en een kleine winde.





The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

wouter veuger

weer eens wat anders dan zeebaars bert :)  mooie vissen hoor!

Bone F

Dan heb je bijna echt goud in je hand!

Ballo

Vanmorgen even naar de Regge geweest. Ik had m'n lat eigenlijk klaar gemaakt om te vissen op ruisvoorn of baars, maar toen ik aankwam zag ik de brasem uit z'n dak gaan! Ik snel een zwaardere leader, fluorocarbon en een natte vlieg eraan en gaan met die banaan! In anderhalf uur tijd drie brasems gevangen. Ondanks dat ze aan het afpaaien waren wilden ze toch nog wel bijten. Wat laat eigenlijk nog zo half juni.

[attachment deleted by admin]

looland

Gisteravond voor het eerst in mijn vakantie de hengel opgetuigd. Mooie plek , lekker weer, en zes van deze kleine forellen hapten in mijn Palmertje . Mijn eerste forellen op de vlieg zijn gevangen. Nu nog even de wat grotere exemplaren opzoeken.


Gewoon een leuk stroompje ergens in Noorwegen.

Bone F

Wat een super mooi gekleurde "brownie", ga zo door ;D

looland

Inderdaad , prachtige kleuren en stippen . We blijven ons best doen ! Wordt vervolgd ....hopelijk ....