Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

MarcelN

Leuk die finten Frans, ik zag ze gisteren ook volop jagen in de haven toen ik van het OVM kwam, de zeebaars boys klaagden erover, da's te min he..... ???
Géén weerhaak voor de finten gebruiken he, ik zie ze vaak dood weg drijven als ze erop vissen met een groep flyers...

Bone F

Ja ik kwam ook zo'n visser tegen....alleen maar FINTEN! Het kwam eruit alsof het een vies woord was ;D Ik hoop dat die mannen wel netjes omgaan met die vis. Ze gebruiken wel iets heftiger aas dan wij om over weerhaken maar te zwijgen :-\

MarcelN

Ach die vis ziet het water toch nooit meer :'( broodvissers >:( en nog 1 voor de buurman en....en..en

Bone F

Ik heb begrepen dat ze niet te (vr)eten zijn. Een pak graten gelijk een Bonefish.

MarcelN

Ik bedoel de vele ondermaatse zeebaars die ze wél vangen

Bone F

Quote from: MarcelN on June 05, 2015, 23:32:54
Ik bedoel de vele ondermaatse zeebaars die ze wél vangen
Ja en ik hoorde dat afgelopen woensdag ondermaatse zeebaars gevangen alsof ze in een school voorntjes stonden te vissen.........

MarcelN

Ik geloof dat Cornuco ook weer terug is ::zucht::

Bone F


MarcelN

Laat maar, een voorspelbaar iemand die je achtervolgt noem ik Cornuco ;) ik kan niet filmen, maar dat weet ik al lang 8) vissen ook niet :P

Hidde

verafschuwen.. net niet , hij hield me wel van de blank af , maar voor zijn maat op een #5 vond ik het tegenvallen..
had juist de strakke 5 meegenomen voor nog een snoekbaars.. die knokte wel redelijk , en is een stuk mooier..

wouter veuger

Vanmorgen met bart gaan vissen,de eerste vroege uurtjes hebben we gesnoekt,bart ving er 3 en ik 1.

Later toen de zon doorkwam zijn we op de karper gegaan,eerst 3 aanbeten gemist maar gelukkig kwam er toch nog eentje op de kant.


Leuk snoekie


Goeie sport op de #7!



Lekker gevist weer ::agree::

MarcelN

Mooie karpert Wouter, ja ik zag je ermee staan vanuit de tuin, maar lag heerlijk in de jacuzzi 8)
Alleen dat snoeken snap ik niet zo vóór 1 Oktober, maar ik zal wel ouderwets zijn :-X

wouter veuger

#712
Hehehe gedroomd tijdens je middagdutje zeker marcel ;)

Enne,er zijn vast nog meer dingen die je niet snapt :)

Bone F


Troutbuster

Broeders!

Vanmorgen naar ons clubwater de Wranghe gereden maar door troebel (alg) water vanaf de kant weinig tot niks te vangen (de BB'ers Hansie, JOLP en Christof, vingen wel.)

Om 9:30 vertrokken om mijn geluk in Tholen te beproeven

De "beruchte" "Flats" lag er prachtig bij, en het drinkwaterheldere water was een schril contrast met de Erwtensoep op de Wranghe helaas.

Afgelopen donderdagavond al lekker wat mooie windes gevangen op een Black Gnat #14, dus deze er weer maar aangeknoopt

Normaal gezien zit er op de ondieptes vlak aan de kant altijd wel wat vis, maar door de stralende zon en het super heldere water was er in de ondieptes geen vis te bespeuren.

Verderop wel wat kringetjes te zien, klein spul wellicht??

Hup het water in en schuifelend richting het weid

Black Gnat lag nog maar net en de eerste take was al een feit, mis.... grrrr

rechts een mooie kolk, dus hup de Gnat erop en het was gelijk whammes....

Ik voelde gelijk dat dit niet de doorsnee formaat winde was die we hier normaliter vangen, deze zijn gemiddeld zo'n 25 à 30 cm, dit was ff andere koek en het #3'tje stond lekker in een kromming!!

Mooie vis dat bleek!!



Mijn grootste winde hier op de flats en ik ben er erg happy mee. 8) 8) 8)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Jan Damman

Mooi formaat winde Jan, Proficiat. ::klappen::

Kom binnenkort die kant weer eens op.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

sjoerd

Voor dit formaat windes gebruik ik met gemak droge of natte vliegen op haakje (!) 8 of 6.
Daar hebben die 50érs geen enkele moeite mee. Hert blijft zo mooi om die bakken van vissen te zien stijgen naar je vlieg.
Soms denk je dat er weer één van de vele brasems zwemmen maar als zo'n vermeende brasem naar de droge vlieg stijgt dan weet ik genoeg ;D ;D ;D

gr Sjoerd

Troutbuster

Sjoerd,

Normaliter vangen we daar windes van een kleiner formaat (tussen de 20 en 30 cm)

Deze pakken een grote vlieg minder makkelijk, vandaar de keus op #14, want deze maat wordt meestal zonder argwaan genomen

Dat er zulke bakken rondzwommen had ik alleen durven dromen!

Vanaf nu wat gerichter op die kneiters en ja, met grotere vliegen!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Bert J.

Arno, Bert R. en ik zijn gisteren op stekeljacht geweest. Met prachtig weer
en een lastige NW-wind vielen de vangsten toch wat tegen. Toch zeebaars
voor ons alle drie en nog een paar finten voor mij! Geen groten, maar een
heerlijke dag.



The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

jo flyfishing

Mooi.
Bij mij was het gisteren de keuze tussen dit of de ardennen.
Ardennen verslagje maakt de keuze duidelijk.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Bert

Bert ondanks dat het slecht was toch heerlijk gevist.
Spier pijn dikke knie en pijn in mijn schouder ha ha.

Bert J.

Ja Bert, ik heb ook spierpijn van al dat geklauter. Je moet wat over hebben voor een zeebaars :) :)
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Arno

Stelletje oude kerels zijn jullie aan het worden ;D ;D ;D

Bert


Gerrit59

Niet klagen maar als MANNEN dragen...

Gerrit