Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vliegvisserdorian

Ik ben vanmiddag eventjes achter de karper aan gegaan. Helaas was het water super troebel, max een cm of 10-20 zicht, wat niet echt prettig is voor het vissen met een carpbol, dus uiteindelijk ben ik met een hondebrokvlieg gaan vissen. Uiteindelijk een aardige vis (20+pond geschat) gelost nadat hij dwars door het riet aan de overkant heen ploegde.  Wat later op de middag heb ik toch (eindelijk) m'n eerste karpertje van het seizoen gevangen.
  (Helaas geen geweldige foto)

wouter veuger


Koen

Quote from: MarcelN on May 13, 2015, 18:09:33
Da's lekker dan daar in de Eifel Louis :'(Koen, kom hier eens kijken dan, ik zie bij dat gemaal de hele tijd karpers struinen in die kleine slootjes.

kunnen we een keertje proberen he :) moet alleen nog wel ff een onthaakmatje regelen.

JB

Quote from: Koen on May 14, 2015, 10:17:55
kunnen we een keertje proberen he :) moet alleen nog wel ff een onthaakmatje regelen.
En een tent, rodpod en piepers?? Hahahaha
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

HappyFisherman

30 kilo gekookte ballen en om te voeren 60 zakken partikels ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Koen

nee, maar ik werd door mede karperaars er vriendelijk op gewezen dat een matje wel een goed idee is. zo'n ding kost 20 euro ofzo. en is ook wel handig voor het snoeken :)

JB

Quote from: Koen on May 14, 2015, 10:51:50
nee, maar ik werd door mede karperaars er vriendelijk op gewezen dat een matje wel een goed idee is. zo'n ding kost 20 euro ofzo. en is ook wel handig voor het snoeken :)
Is deze wat http://doodaaskopen.nl/Onthaakmateriaal/spro-sezzion-unhooking-base-mat-/product/2861

Nu nog een plekje in je vest :D
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Koen

ik rij wel ff langs Wout van Leeuwen, die heeft ze ook wel en is vlak bij mijn werk.

JB

Algemeen.

Wat is er mis met het onthaken van de vis wanneer deze nog op het natte net ligt?
Kan me nog een tijd herinneren dat deze matten er nog niet waren, deden we toen wat verkeerd?
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

sjoerd

Quote from: JB on May 14, 2015, 12:03:10
Algemeen.

Wat is er mis met het onthaken van de vis wanneer deze nog op het natte net ligt?
Kan me nog een tijd herinneren dat deze matten er nog niet waren, deden we toen wat verkeerd?

Precies wat ik ook vind. Gewoon een groot net, dan gebeurt er niks met die vis . je kunt niet ook nog eens een onthaakmat meeslepen. Je maakt vaak toch al de nodige kilometers bij het karpervliegvissen. Less is more.
Maar ja ieder moet doen wat hij zelf wil toch?

gr Sjoerd

Koen

is wat voor te zeggen, maar als ik het zo lees is het normaal bij de karper vissers en wordt je er op aangesproken als je het niet hebt. let wel dat in frankrijk dit verplicht is als je op karper gaat vissen schijnt en als ik het zo lees wil men dat hier ook.

kennelijk is de onthaakmat voor hun wat weerhaakloos vissen voor ons is. heb al een beetje rond gekeken, ik wil idd niet zo'n enorm ding, maar je hebt ze ook oprolbaar en het is ook wel handig voor snoeken in de stad waar je geen gras hebt maar alleen stenen.

Koen

Dorian, dat ding van jou lijkt ook oprolbaar, wat voor 1 is het?

vliegvisserdorian

#612
Ron thompson, ik doe hem gewoon onder m'n snelbinders dus het meeslepeen valt nogal mee. Zeker als je op plekken vist waar er geen gras oid is is het toch wel prettiger om de vis op een matje te leggen als je bijvoorbeeld een zand, grind of steen ondergrond hebt.  Wel iets om op te letten als je er eentje koopt is dat de bandjes om hem vast te maken al  hij opgerold is zegmaar aan de mat vast zitten, anders ben je ze natuurlijk na 2 keer vissen kwijt. ;D

Scaramouche

Hehe, eindelijk eens karper op de kant na heel veel mislukte pogingen. eentje op een broodvlieg en eentje op een roze carpbol. De grootste was zo'n 5 kilo. En een nog veel dikkere ontsnapte door een blokkerende reel. 30/100 frrt-pats alsof het niks was  :(

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Scaramouche

Hehe, eindelijk eens karper op de kant na heel veel mislukte pogingen. eentje op een broodvlieg en eentje op een roze carpbol. De grootste was zo'n 5 kilo. En een nog veel dikkere ontsnapte door een blokkerende reel. 30/100 frrt-pats alsof het niks was  :(

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

JB

Quote from: Scaramouche on May 14, 2015, 15:40:20
En een nog veel dikkere ontsnapte door een blokkerende reel. 30/100 frrt-pats alsof het niks was
En brak die 30/00 op de lijn of op de knoop?
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

iMarco

#616
Wat worden er mooie en veel karpers gevangen zeg. Echt mooi lijkt me dat. Iets voor volgend jaar denk ik.... Goed bezig mannen.

Scaramouche

Quote from: JB on May 14, 2015, 17:25:15
En brak die 30/00 op de lijn of op de knoop?

Ik denk op de knoop. Probleem was de reel, de losse lijn was daar omheen geslagen en dan geeft niks meer mee.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Scaramouche

Quote from: iMarco on May 14, 2015, 17:28:12
Wat worden er mooie en veel kappers gevangen zeg.

Kwestie van lokken met haarspray  ;) ;D
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

iMarco


HappyFisherman

Kwestie van iets lekker op de hair prikken en dan vang je ze wel ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

MarcelN

Quote from: JB on May 14, 2015, 12:03:10
Algemeen.

Wat is er mis met het onthaken van de vis wanneer deze nog op het natte net ligt?
Kan me nog een tijd herinneren dat deze matten er nog niet waren, deden we toen wat verkeerd?
Vroegâh hadden we nog stalen leefnetten met zo'n kleppie erop weet je nog :) Heb je wel eens een vis na de paai bekeken?
Maar inderdaad, wegwezen met die matjes, ik zit niet in de stad en anders onthaak ik ze wel in het water, fuck die selfie foto's :P

W3stland

Heb zelf de fox compact mat voor in mn rugzak..
Ik vraag me af of een polderschub een keertje gras laten aantikken echt zo erg vind maar daar zijn de karperforums al vol mee geschreven. Iedereen moet lekker doen wat ie wil. Denk dat weinig echte vissers moedwillig een karper op de stenen gooien en voor de overige vissers is toch geen discussie waardig.
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

Nootjez

Vandaag tijd gevonden in de namiddag om nog eens naar Kluizen te gaan. Een strakke wind in combinatie met een mooie zon maakte het al bij al nog aangenaam.
Vrij veel oppervlakte activiteit, dus al vrij snel de droge vlieg eraan. Enkele missers later nam de activiteit af. Ook andere kantvissers misten veel aanbeten, ik zag alleen Johan Crooymans een visje droog vangen.
Dan maar overgeschakeld op de bung met 2 rode buzzers en een zwart goudkopnimfje eronder. Kon er zo toch nog 3 vangen. Het was vooral de eerste vis die mijn mond deed openvallen van verbazing. 68 cm pure Kluizenpower en een nieuw PB op Kluizen. Het blijft toch straf dat ze zo groot en sterk worden zonder te voederen!

Volgende keer toch maar een groter netje meenemen :)


jo flyfishing

Mooie vis.
Moet ik toch eens geraken,op kluizen.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain