Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

p.forel





Vroeger was er ook goed kurk  het is maar wat er wordt gebruikt .

MarcelN

Piet, wanneer ga je weer eens vissen? Wil wel eens zo'n hengel van dichtbij zien/voelen, kunnen we zaken doen ;) én een leuke voor de zeebaars wil ik ook wel.

p.forel

Je krijgt PB als ik ooit weer eens naar het ovm geraak.

MarcelN

Aha een Piet Bericht dus ::goodjob::

johan1965

Vandaag 2 uurtjes met natte vlieg geweest en een 15tal mooie ruisvoorn gevangen,zie foto's. Tijdens een dril waarbij de ruisvoorn heftg uit water sprong werd deze onder mijn hengeltop door een snoek gegrepen. Toen ik de leader vast pakte liet de snoek los. Ruiser miste een paar schubben maar heeft het, na even op adem gekomen, zonder veel schade overleeft. Enige drills later weer veel tumult, maar deze had meer geluk. Even later de snoek nog een keer zien liggen, maar de vis bleef bijten.

[attachment deleted by admin]

sjoerd

Leuk Johan, lekker gevist en ook nog eens in mooi helder water!

johan1965

Ja Sjoerd, kraakhelder en veel (paaiende?) ruisvoorn, allemaal blakend van gezondheid. Water word hier in de zomer wel erg groen troebel. Hier word ook mooie zeelt op de vlieg gevangen, is mij nog niet gelukt. Afgelopen vrijdag (erg warm) eigenlijk voor het eerst gevangen dit seizoen, wel kleinere dan vandaag maar wel +-30 stuks. Maar vandaag bijna allemaal grote. Zaterdag nog eens proberen.

Dick


FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Bert J.

Mooi filmpje! Lekker gevangen! ::goodjob::
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

jo flyfishing

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Dick


iMarco


Quote from: FSCHAMP on April 18, 2015, 00:11:09
Hier een filmpje van de uitstap

https://youtu.be/qYBI-osd_Ps

Mooi hoor... Ik ga zelf eind mei/begin juni voor het eerst naar Noorwegen in de glomma vissen. Net sinds vorig jaar begonnen met vliegvissen dus misschien had ik het nog even dichter bij huis moeten/kunnen zoeken... Als ik hetzelfde resultaat heb ga ik heel blij zijn....

Met zo'n mooi filmpje begint het goed te kriebelen om mooie vissen te gaan vangen....

Marco

FSCHAMP

Ik zal hier proberen rekening mee te houden.

Echter deze action camera filmt alleen maar in groothoek en de kromme muren zijn wel degelijk kromme muren.  De rivier loopt in bochten en langs weerzijden is de bedding van de rivier afgebakend door stenen muren, dus dit is normaal dat ze krom zijn.
Ik heb enkele foto's gebruikt, maar deze trek ik alleen van de grote exemplaren en deze waren beperkt tot twee stuks.
Verder wou ik ook alleen maar een impressie geven van mijn vangsten en geen documentaire maken, maar ik zal zoals ik al eerder heb aangegeven er proberen rekening mee tehouden in de toekomst als ik nog eens een filmpje maak.

En je bent immers niet verplicht om het hele filmpje uit te kijken als je het niet leuk vind, maar toch bedankt voor de tips.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

p.forel

#515
Volgens mij bedoeld hij dat je wereld op de film een beetje  rond loopt nadeel van extreem groothoek lens.
Ronde muren betekent niet ook rond water ofwel ronde horizon.
En rond staande hengel zonder vis is ook raar om te zien .

Bert J.

Gevist wel, beet nee. Frisse noorden wind vanavond aan de IJssel.
Wel een massa brasem gespot in een sloot op de uiterwaarden.



The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

johan1965

Quote from: FSCHAMP on April 18, 2015, 19:42:13
Ik zal hier proberen rekening mee te houden.

Echter deze action camera filmt alleen maar in groothoek en de kromme muren zijn wel degelijk kromme muren.  De rivier loopt in bochten en langs weerzijden is de bedding van de rivier afgebakend door stenen muren, dus dit is normaal dat ze krom zijn.
Ik heb enkele foto's gebruikt, maar deze trek ik alleen van de grote exemplaren en deze waren beperkt tot twee stuks.
Verder wou ik ook alleen maar een impressie geven van mijn vangsten en geen documentaire maken, maar ik zal zoals ik al eerder heb aangegeven er proberen rekening mee tehouden in de toekomst als ik nog eens een filmpje maak.
En je bent immers niet verplicht om het hele filmpje uit te kijken als je het niet leuk vind, maar toch bedankt voor de tips.

Gino, fijn om je filmpje te bekijken. Kan zijn dat Jan Vlieg gelijk heeft, maar we zijn vissers geen filmproducers. Dus laat maar komen, die opnames!

GJ

Ik heb een zeldzaam weekend voor mijzelf. Dus lekker vissen dit weekend! Gisteren was het mooi weer maar wel wat koude wind. Ondanks de wind wel wat plekjes kunnen vinden waar het goed toeven was.
Tegen beter weten in ben ik mijn winterstekken af gaan vissen. Daar zat helemaal niets meer. Dus het kwam er op neer dat ik vooral op zoek ben geweest naar een mooie lente stek. De hele middag onderweg geweest maar niets gevangen.
Vandaag een nieuwe poging. Ik kan mij herinneren dat ik de winter ook zo begonnen ben. Ik ving helemaal niets tot ik een paar leuke stekken had gevonden.
Het moet er nog wel goed inslijten dat dit echt anders vissen is dan ik voorheen deed.
Ik zag gisteren wel weer wat vissers met de vaste hengel op een voor mij nogal verrassende stek. Daar ga ik het straks ook maar eens proberen. Gewoon de vaste stok vissers volgen :)

vliegvisserdorian

Ik was van plan vanmiddag ook maar weer eens achter de voorntjes aan gegaan maar ik kon ze nog niet echt vinden op m'n zomer stekken. Daar is het nog wat te vroeg voor denk. Maar wel zag ik een aantal karpers van aardig formaat in de zon liggen. Dus toen ben ik maar naar huis gefietst om m'n karperspullen onder het stof vandaan te halen. Toen ik weer terug kwam op m'n stek bleken de karpers niet veel trek te hebben in m'n carpbol. Maar ik zag ook nog een paar zeelten tussen liggen tussen wat lelie bladeren. Dus vorzichtig m'n bolletje voor z'n neus laten zakken en jahoor hij zoog hem meteen naar binnen. Maar waarschijnlijk spugte hij hem met de zelfde snelheid weer uit want toen ik aansloeg voelde ik totaal geen weerstand of ik moet precies pech gehad hebben en dat ik hem uit z'n bek heb geslagen :(, heeft iemand toevallig wel eens zeelt gevangen aan de vlieg? Verder wist ik aan het eind van de middag toch nog een karper van redelijk formaat (pond of 15-18 schat ik zo) maar helaas schoot die na een paar minuutjes los.

Gelukkig heb ik morgen geen college en schijnt het nog een paar graadjes warmer te worden dus ik hoop dat ik er morgen wel de eerste van het seizoen te pakken krijg :)

sjoerd

#520
Bert@ mooi plaatje van die brasems, die moeten te vangen zijn. Ben nu weer terug van een weekje Oostvoorne. Van de week maar eens kijken of de brasems hier ook al los zijn. Felkleurige nimf, snel  boven de school langs binnenstrippen. Zo heb je a/ geen vals gehaakte vissen en b. het is een ontzettend spannende manier om ze te verleiden. En het werkt echt!
Vliegvisdorian: Ik heb wel gericht met de vlieg op zeelt gevist en ze gevangen. Ondiep water, op zicht vissen en dan met een fazantestaartnimfje voor de bek langs trekken. Heel spannend. sluipwerk en precisie worpen.

Sjoerd

vliegvisserdorian

Bedankt voor de tip Sjoerd, dan ga ik dat van de zomer maar eens proberen, in een water hier in de buurt hebben ze een paar jaar geleden een hele bak zeelt uitgezet tegen blauwalg (heeft uiteindelijk helemaal niets geholpen) maar ik heb er eigenlijk nog nooit gericht op gevist.

sjoerd

Ik zou niet wachten tot hartje zomer omdat dan het water waarschijnlijk helemaal dichtgegroeid is en dan kun je ze niet aanwerpen. Meimaand is m.i. beter. Succes.

wouter veuger

Prachtvissen die zeelten,hier in de buurt zwemmen ze ook wel op een bepaald water,vorig jaar een paar keer geprobeerd,maar kreeg ze niet gevangen...

Afgelopen week is erg taai hier,voorns liggen verspreider en zijn wat lastiger te traceren,karpers willen nog niet erg.

Komende week moet het een beetje los komen hoop ik

Bert J.

Quote from: sjoerd on April 19, 2015, 20:46:39
Bert@ mooi plaatje van die brasems, die moeten te vangen zijn. Ben nu weer terug van een weekje Oostvoorne. Van de week maar eens kijken of de brasems hier ook al los zijn. Felkleurige nimf, snel  boven de school langs binnenstrippen. Zo heb je a/ geen vals gehaakte vissen en b. het is een ontzettend spannende manier om ze te verleiden. En het werkt echt!


Sjoerd

Meestal zwemmen er in deze sloot ook karpers tussen. Deze zocht ik eigenlijk. Gisteren heb ik ze niet gezien. Maar ik zal het eens proberen Sjoerd.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift