Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nootjez

Na een dagje DRB gisteren had ik de smaak te pakken, dus vandaag een namiddag naar Kluizen!
Het water was nog zeer koud (8°) dus het beloofde moeilijk te worden.

Aangekomen aan het water zag ik al snel enkele kleine baarsjes (5 a 7 cm) zwemmen aan de watertoren. Dit gaf goeie moed! Wees maar zeker dat de kluizenforellen deze zonder probleem binnenschrokken.

Ik kon er uiteindelijk 3 vangen. Vermoedelijk op een diepte tussen de 2 en 4 meter met een di 3 lijn en snel gestript. Sunburst kleurige blobs en boobys konden ze blijkbaar niet weerstaan.



Deze vis heeft duidelijk geen eten te kort gehad in de winter !


FSCHAMP

 ::goodjob:: , dit is niet slecht voor in het begin van het jaar.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Raymond

Komende week wordt het mooi weer, dus komend weekend de Ardennen in... :D
::wtf::

merijn1982

Aan het eind van de middag had ik nog ff een uurtje tijd tussen alle familie verplichtingen. Dus snel nog ff naar de haven. Had een paar dikke voorns en met een zonnetje erbij was een uurtje veel te kort!!
Tight lines!!

Scaramouche

Vandaag weinig tijd gehad, maar in het prutslootje naast mijn huis zag ik wat beweging. Een nimfje erdoor getrokken, die wilden ze niet hebben. Een Griffith's Gnat maatje 18 ging beter. Veel aanbeten van visjes die zelfs dat vliegje niet konden behappen, en 7 grotere die dat net wel konden. Geen visjes die mijn drietje krom kregen maar toch erg leuk om weer met droog te vangen. Hoera, het wordt lente! ;D
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

wouter veuger

lekker gevangen heren! ik ook behoorlijk kunnen vissen afgelopen paasdagen, enkele keren met de #3 op pad geweest,en alle keren goed gevangen.

nog geen grote voorns erbij, maar met 50/60 stuks op een paar uurtjes in de namiddag,waarvan behoorlijk wat op droog hoor je mij niet klagen :)

komende week ook lekker weer!

Timvanp

Gisteren de eerste 3 karpertjes van het seizoen gevangen op een zalmeitje. Leuk vissen zo op zicht.  8)
::new::

Ciniq

Het seizoen op de geul is weer open... zonder uitzet dit jaar, dus dat wordt interessant.
Deze mocht mijn nieuwe #2 ontmaagden :)

[attachment deleted by admin]

Scaramouche

Ziet er uit als een lekker dik forelletje, die heeft geen honger gehad deze winter  ::goodjob::
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Satch

Quote from: Ciniq on April 07, 2015, 13:49:15
Het seizoen op de geul is weer open... zonder uitzet dit jaar, dus dat wordt interessant.
Deze mocht mijn nieuwe #2 ontmaagden :)

Mooie Hollansche forel hoor!! Hoop er dit jaar ook nog eens te mogen vissen via een local. Ken jij toevallig Joop Herwarts?

Ciniq

Nee, zegt me niets zo.
Je kan op het stuk van Wijlre en Mechelen sowieso dagkaarten krijgen.
10eu per stuk geloof ik met een max van 5 pax. per dag. (no-kill natuurlijk)
Wel even van te voren reserveren  :)

hvbuel

Zonder mezelf metteen te willen uitnodigen zou ik een dergelijke sessie toch wel eens mee willen maken...
Als beginner voel ik me erg onzeker aan de waterkant en dan valt het niet mee om met volle overtuiging te gaan staan vissen ergens.
Een sessie met 50 stuks moet een enorme boost geven aan je zelf vertrouwen, niet ?
Zonder meteen de beste stekken prijs te geven, zou er iemand me misschien wel een goede stek willen prijs geven in de regio Eindhoven waar ik mijn nieuwe TFFR kan uittesten ?
(alle info word vertrouwlijk behandeld)

Quote from: wouter veuger on April 07, 2015, 06:58:50
lekker gevangen heren! ik ook behoorlijk kunnen vissen afgelopen paasdagen, enkele keren met de #3 op pad geweest,en alle keren goed gevangen.

nog geen grote voorns erbij, maar met 50/60 stuks op een paar uurtjes in de namiddag,waarvan behoorlijk wat op droog hoor je mij niet klagen :)

komende week ook lekker weer!

Scaramouche

Ik vis in dezelfde watertjes als Wouter maar zulke aantallen haal ik ook nog niet hoor.

Ik zeg 'nog' omdat ik weet dat Wouter veel tijd heeft geinvesteerd in het vinden van de goede stekken en het uitvinden welke vliegjes het goed doen. Als je eenmaal weet waar de vissen heen trekken (ze hebben verrassend vaste patronen), kun je gericht vissen in troebel water waar ogenschijnlijk niks beweegt maar waar ze echt op de vierkante meter opgestapeld liggen. als het warmer wordt dan verspreiden ze zich weer over grotere oppervlaktes maar wordt het ook weer makkelijker om ze te spotten.

Over Eindhoven kan ik verder weinig zeggen, alleen dat het niet ver van de Ronde Bleek is  ;)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

wouter veuger

Quote from: hvbuel on April 07, 2015, 15:43:32
Zonder mezelf metteen te willen uitnodigen zou ik een dergelijke sessie toch wel eens mee willen maken...
Als beginner voel ik me erg onzeker aan de waterkant en dan valt het niet mee om met volle overtuiging te gaan staan vissen ergens.
Een sessie met 50 stuks moet een enorme boost geven aan je zelf vertrouwen, niet ?
Zonder meteen de beste stekken prijs te geven, zou er iemand me misschien wel een goede stek willen prijs geven in de regio Eindhoven waar ik mijn nieuwe TFFR kan uittesten ?
(alle info word vertrouwlijk behandeld)


Het is idd zoals frank al zegt puur een kwestie van weten (lees zoeken) waar de vis ligt op een bepaald moment,ik heb toen ik net begon met vliegvissen heel wat uren dagen en weken langs het water gestaan zonder ook maar een schubje te zien,idd best wel ontmoedigend.

Wat voor plekken je precies moet hebben is ook lastig te zeggen,ik woon in een zeer waterrijk gebied,maar ik kan je zo 50 stekken opnoemen hier in de buurt die er schitterend uitzien,maar waar momenteel gewoon geen vis ligt.

Nu staat mijn vliegviscarriere nog steeds in de kinderschoenen,maar heb de afgelopen jaren wel een redelijk aantal mooie winter en voorjaarstekken gevonden.

Het mooie van dit soort stekken is dat de vis ze jaar na jaar weer opzoekt in dezelfde periode...

Ik ken de omgeving Eindhoven ook niet,dus het enige advies wat ik je kan geven is "zoekt en gij zult vinden"
En vooral niet blijven hangen op een plek waar je ze niet vangt,als ze er zitten vang je ze vrij snel,soms een beetje spelen met de diepte waar je op vist.

Even een praktijk voorbeeld: een week of wat geleden kwam ik een vliegvisser tegen,aangezien ik ze niet zo heel vaak zie hier in de buurt besloot ik even een praatje te maken,de man kwam niet uit de buurt en viste hier voor de gelegenheid,hij had niets gevangen,waarna ik hem succes wenste en zelf op pad ging.

Toen ik een uur of 2 later weer langskwam,stond hij nog steeds op hetzelfde plekje te vissen en had hij (niet zo raar) nog steeds niets,terwijl op minder dan 2 minuten lopen verschillende andere stekken lagen waar hij mijns inziens meer kans had gehad.
Nu kwam deze beste man niet uit de buurt,maar de bewuste andere stekken moet hij toch gezien hebben...

Wat betreft de aantallen die ik noemde,50/60 stuks op een middagje is inderdaad niet verkeerd,maar op een bepaald moment , kon het goed zien met de polaroid bril (heeeele goed investering,mocht je er nog geen hebben!!)lagen er zonder te overdrijven minstens 500 vissen in een enorme bult bij elkaar,als je het zo bekijkt ving ik niet eens zo heel veel :),grappig om te zien dat de vissen soms helemaal niet/nauwelijks reageerden op de nimf,maar zodra er eentje interesse toonden gingen ze ineens met ze allen erop,leuk en interessant om te zien!

sjoerd

Het duurde vrij lang voordat het zonnetje erbij kwam vanmiddag maar het was daarna dan  ook heerlijk vertoeven in de polder waar ik ben wezen vissen. Opvallend was het geluid van de kieviten en de grutto's. Niet overal zie ik ze nog. Zo zijn de uiterwaarden bij mijn woonplaats nu nagenoeg leeg! Geen weidevogel meer te zien. Dat was een aantal jaren terug nog heel anders. Jammer.
Maar goed , eerst op één van mijn winterstekken gevist, waar ik nog wel wat voorns ving, sommigen dik van de eitjes in de buik maar ze hebben zich alweer verspreid over de polder. Bij het ontwarren van een knoop in de leader, hoorde ik een plons, keek naar links en zag een ijsvogel op nog geen 15 meter afstand met een visje het water uitkomen. Schitterend mooi om te zien.
Toen naar een andere stek gefietst en daar in een ondiep stukje water barste het van de vis. Ik kon een 20 tal voorns, een kolblei ,een hoogzwangere baars en ook nog eens drie mooi formaat windes vangen. Oja en onderweg ook nog een vals gehaakte snoek geland in een slootje waar ik al jaren geen vis meer had gezien. Behoudens de snoek en een school van honderden minivisjes(speldaas van 2 cm maximaal) heb ik er geen vis gezien.Waar die snoek van leeft? Het beest zag er op zich nog wel goed uit al zaten er wel veel bloedzuigers op zijn kaken.
Sjoerd


wouter veuger

Vanmiddag ook nog op pad geweest,was wat minder wild als de vorige dagen,maar toch redelijk wat voorn gevangen,met een paar mooie erbij.

Ook de karper was al best aanwezig,al waren ze door het nog wat troebele water moeilijk te spotten.

sjoerd

Ja dat klopt Wouter, veel water is nog niet helder. Dat is veelal het geval in het voorjaar. Later in het seizoen met meer waterplanten, worden veel sloten helderder maar niet alle sloten. In ieder geval worden de karpers actiever met hogere temperaturen. Dan zijn ze ook beter te spotten.
Dit weekend maar eens kijken of ze wat willen doen. :)

Sjoerd

Bone F

Van speltaas kan een snoek leven hoor. Ik heb er eens een gevangen die tijdens de dril een hele "wolk" uitspuugde. Dat van die bloedzuigers zal wel hetzelfde zijn als bij forel die 's winters strak tegen de bodem liggen en ze daar op doen. Dat ijsvogeltje ja dat maakt een ook een slechte dag helemaal goed. BTW. in de haven wordt nog steeds lekker gevangen. Vrijdag nog maar weer eens een poging wagen, gisteren was het no super hoewel de grote jongens kennelijk wat anders aan hun hoofd hebben.

Gert

Ik moest vandaag gewoon werken, maar toen ik vanochtend de wijk uit fietste zag ik ook een ijsvogeltje.
Kortom: je hoeft niet te vissen om een slechte dag goed te kunnen maken met een ijsvogeltje ;D

Gerrit59

Een vliegvisser is toch meestal ook een natuurliefhebber Gert?
Ik in ieder geval wel.

Gerrit

Gert

Quote from: Gerrit59 on April 08, 2015, 22:25:40
Een vliegvisser is toch meestal ook een natuurliefhebber Gert?
Ik in ieder geval wel.

Gerrit

Euh, ja.... maar zo bedoelde ik het niet.
Ik moest werken en kon dus niet vissen, maar toch begon mijn dag goed.

looland

Tussen de middag even in een heerlijk zonnetje even wat in de haven gevist .  Grote wolken van kleine vis bovenin het water , dus maar een vertrouwde RedTag goudkop naar de bodem laten zakken , om de grotere exemplaren (hopelijk )  te belagen .   En zowaar een PR baars voor mij.  De rest was wat voorn van rond de 20 cm .

Joost S.

#447
Prachtige baars zeg.

Mag ik eens vragen, vis je dan met verklikker en dan net boven de bodem? Of laat je het echt de grond raken?

In het geval van het laatste, raak je dan niet veel vast en veel vliegen kwijt?

Gefeliciteerd met je pr, ;-).


--

Karperhengel gereed gemaakt. We doen net alsof we niet op snoek hebben gejaagd en met frisse zin weer , zoals Rini zou zeggen, op jacht naar grote karper....


looland

@Joost , ik heb ongeveer 3 mtr leader en verklikker er aan , dus dat hobbelt wel zo'n beetje over de bodem denk ik . Maar het blijft verder nergens aan hangen, dus raak ook niets kwijt.  Zowiezo raak ik weinig kwijt, doe erg lang met mijn vliegen, en ik wissel ook niet zo gek veel . Is ook altijd gepruts met mij. Visbril af , leesbril op , knoop gepruts , bril weer af , bril weer op.... he he we kunnen weer.  Wat ik kwijt raak, hangt meestal ergens achter mij in een boom of in de struiken.

iMarco

Vanmiddag effe in de rijn gekeken. Geen vis,wel een krib gevangen. En als je dan te hard trekt.....

Dan knakt ie..... [emoji24][emoji24][emoji24][emoji24][emoji22][emoji22][emoji22]