Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joost S.

#375
1 misser, 15 aanbeten, 21 snoeken bla bla bla.....


En ik.... Nog helemaal niks.... Hahaha ;-).

Ga nu toch weer op jacht, dus deze plek is gereserveerd voor een prachtige Bredase snoekenplaat binnen nu en een paar uur gevangen.

Tot straks!

Edit

Helaas........


;-)

jo flyfishing

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

FSCHAMP

Heren weer prachtige snoeken gevangen, ik hoop dat het dit weekend ook nog wat mooi weer is.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

wouter veuger

@joost: vis je nu iedere keer op hetzelfde water daar of verschillende wateren?

het lijkt me toch gewoon bijna niet mogelijk om zo lang en hardnekkig he-le-maal niets te vangen :o :o ::wtf::

GJ

Gisteren een paar uurtjes kunnen vissen. Het weer zat mee, precies waar ik al de hele winter op zat te wachten :)
Eerst even langs een zijarm van de waal gereden. Da's een mooi stukje water waar ik vorig jaar mijn eerste visjes met een vliegje ving. Daar zat iemand op snoekbaars te vissen. Volgens hem waren de kleintjes inmiddels terug. Snel naar huis, hengel opgehaald en vissen maar. Eerste water, de waal dus, helemaal niets. Nog geen activiteit aan het oppervlakte. dus lang op zoek geweest naar een school klein spul. Misschien te moeilijk om mee te beginnen.

Volgende water, een pracht plas waar vanuit 4 richtingen poldersloten op uit komen. Niet te groot dus meer overzicht. Helaas hetzelfde. Na een uur zoeken niets gevangen.
Door naar mijn favoriete winterstek. Dit is een piepklein slootje. Daar hoef ik niet te zoeken. Normaal is het ingooien een wachten op de eerste aanbeet. Ook hier zat geen vis meer.  :'(
Uiteindelijk niets gevangen. Geen aanbeet, geen vis gezien. Ik weet even niet meer waar ik ze moet zoeken  :(

sjoerd

      GJ:
Als ik het zo lees GJ vis je nu echt op de verkeerde plekken. De watertemperatuur was van de week in de BB ongeveer 7, 3graden. Dan kun je nog niet verwachten dat de voorns en andere witvissen nu al op het grote water in de oeverzone zwemmen. Dus die plas die je beviste evenals de zijtak van de Waal, daar zul je nu echt nog weinig (oppervlakte) activiteit aantreffen. Dan moet het water toch al heel wat warmer moeten worden. De paaitrek is immers ook gemiddeld medio april. Ik zou je adviseren om nu je te richten op kleinere afgesloten water(poldersloten, siervijvers en dergelijke) Dan weet je zeker dat je de vis kunt bereiken en dus ook kunt vangen.
succes

GJ

Dank je Sjoerd.

Probleem dat ik nu heb is dat ik de vis nergens meer kan vinden. Ik had goede hoop op de waal maar dat was inderdaad te vroeg. Op de kleine slootjes waar ik in de winter veel ving zit nu ook niets meer... Blijkbaar hebben de vissen in de Bommelerwaard een geheime tussenstek gevonden die ik nog niet ken...Nu kom ik dagelijks lans het riviertje de Alm. En ik kom regelmatig langs het oude maatje. Kleine riviertjes. Daar wil ik het binnenkort eens gaan proberen.

iMarco

Herkenbaar allemaal.... Gisteren nog een paar uurtjes staan zwiepen in de Nederrijn. Geen trekje beet. Te koud, te vroeg in het jaar op het grote water en dus frustratie en spanning wanneer de actie terug is.... Zucht...

wouter veuger

het is gewoon een errrg lastige periode om te vissen,ik ervaar het ieder jaar in de periode maart/ april ,de voorns liggen niet meer op de winterplekken,maar ook nog niet op de ondiepe voorjaarsplekken,ze zijn "onderweg" en daarom logischerwijs moeilijker te traceren.

een en ander is wel sterk weersafhankelijk natuurlijk,vorig jaar was het eind maart al boven de 20 graden,toen waren "ze" al volop te vangen op de voorjaarsstekken.

nog even geduld hebben :) ::goodjob::

Joost S.

Quote from: wouter veuger on March 18, 2015, 06:30:59
@joost: vis je nu iedere keer op hetzelfde water daar of verschillende wateren?

het lijkt me toch gewoon bijna niet mogelijk om zo lang en hardnekkig he-le-maal niets te vangen :o :o ::wtf::

Toch wel dezelfde plekken vooralsnog. Ga het vanaf nu anders aan pakken.

Maar met de plug ving ik wel redelijk op dezelfde plekken. Vandaar dat ik wel vertrouwen had in die stekken.

Zag er toen ook heel veel actie, vluchtende vis, grote klappen. En nu helemaal niks meer. Snap er eerlijk gezegd niks van.

Maar ok... Ga mijn grenzen verleggen. Heb nog een week of twee......

Wouter96

Ik dacht even met mijn #3 en een klein goudkopje wat voorns te gaan vangen, en meteen de eerste worp vast aan een tak onderwater.

Althans dat dacht ik de eerste 3 seconde. Al snel bleek dat het hier om een 53cm snoek ging, wat niet bepaald handig is als je op een brugje staat met een 3tje. Ik vroeg me af hoelang mijn 0,14mm lijntje dit ging volhouden. Gek genoeg heb ik de vis kunnen landen, waarschijnlijk omdat hij zat echt aan het voorste puntje van zijn lip gehaakt zat en er dus geen tandjes bij konden :)

Ik als beginner stond er wel raar van op te kijken dat dit kleine goudkopje de interesse wekte van een redelijk formaat snoek. Is dit een pure toevals treffer of?

Verder hadden de voorns er nog weinig zin in maar ik had me prima vermaakt dit uurtje

Joost S.

#386
Ik had vorig jaar een best forse snoekbaars op een klein nymphje. Stond ik ook wel ff te kijken ja.

Wel mooi meegenomen ;-).

Foto van vorig jaar, maar ach, laat zo weinig zien, kan best, hehe.


[/URL]

wouter veuger

#387
Gebeurt wel vaker ,zelfs dikke metersnoeken willen wel eens happen in zo'n
Nimfje...

@joost: ja ik vroeg het me al af,omdat ik me van jouw hand uitsluitend berichten kan herinneren dat je niets gevangen hebt,terwijl snoek echt niet een moeilijke vis is om tot een aanbeet te verleiden,tenzij ze er eenvoudigweg niet zijn....als je zo'n lange periode helemaal geen aanbeet of volgers van snoek hebt zijn ze er gewoon niet op die plek,snoeken is zoeken zegt het spreekwoord...

Overigens is het momenteel ook niet de beste tijd om te gaan snoeken,aangezien ze nu met andere dingetjes bezig zijn als vreten,hetgeen natuurlijk niet wil zegen dat net niet kan...




jo flyfishing

Je bent niet alleen... Blijkbaar een maarts fenomeen.

http://www.erikdenoorman.com/index.php?option=com_content&view=article&id=2254:raadselachtig&catid=42:algemeen&Itemid=73

Quote from: Wouter96 on March 18, 2015, 15:57:00
Ik dacht even met mijn #3 en een klein goudkopje wat voorns te gaan vangen, en meteen de eerste worp vast aan een tak onderwater.

Althans dat dacht ik de eerste 3 seconde. Al snel bleek dat het hier om een 53cm snoek ging, wat niet bepaald handig is als je op een brugje staat met een 3tje. Ik vroeg me af hoelang mijn 0,14mm lijntje dit ging volhouden. Gek genoeg heb ik de vis kunnen landen, waarschijnlijk omdat hij zat echt aan het voorste puntje van zijn lip gehaakt zat en er dus geen tandjes bij konden :)

Ik als beginner stond er wel raar van op te kijken dat dit kleine goudkopje de interesse wekte van een redelijk formaat snoek. Is dit een pure toevals treffer of?

Verder hadden de voorns er nog weinig zin in maar ik had me prima vermaakt dit uurtje
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Wouter96

Wilde ook wel een fototje maken maar daar waren de omstandigheden helaas niet naar. Was al blij als ik het beestje ongedeerd van de brug af kreeg [emoji14] het brugje hangt maar 30 cm boven het water maar toch niet bepaald ideaal

Joost S.

#390
Ik ben er gewoon nog niet zo handig in. Geen watersense voor snoek, maar komt goed.

Ik weet zeker dat ze er zitten, en grote ook. Ben niet de enige die het hier slecht doet, maar toch...

Van de week kwam iemand in een bootje voorbij trollen, en die had wel enkele missers. Ik sloeg trouwens bijna stijl achterover met welke maat aas vis hij zat.

Wel tegen de 30 centimeter.

Ach ja.... De aanhouder wint, ;-). Heb me tot nu toe goed vermaakt, werpen gaat steeds beter ook. Kan niet uit blijven die eerste.


Had dat bij voorns ook hoor, dat ik slecht ving in het begin. En ineens had ik het een beetje door, en toen kwamen de vangsten.

Karper staat ook nog op 0. Maar daar heb ik eerlijk gezegd veel te weinig tijd in geinvesteerd.

Als je het zo allemaal op telt, bak ik er nog weinig van, hahahaha, ;-).

Maar man.... Wat geniet ik!

sjoerd

#391
Vanmiddag nog enkele uurtjes op pad geweest met mijn drietje. Zoals gezegd moet je ze nu in klein water zoeken. Ik zag vóór een duiker een schol vis aan de oppervlakte azen. Het water was er nog geen 30 cm diep. Dit watertje staat dus in open verbinding met dieper en groter water. Toch zaten ze allemaal hier. Ik denk dat het komt 1. watertemperatuur snel hoger. 2. een aalscholver krijgt geen kans want die loopt vast op deze ondiepte.
In een goed half uurtje vissen kwamen er 25 vissen uit, waarvan 4 windes, 3 roofbleitjes en 2 baarsjes waarvan één hoogzwanger.
Later nog naar een ander slootje gefietst en ook daar zat de vis massaal hoog(winterstek!!) Ook daar nog een 40 tal vissen gevangen maar later werd het berekoud door een opkomende koude mist en aantrekkende wind en was het uit met de pret. Nog even gestreamerd om één van de 5 jagende snoeken te verleiden maar die hadden kennelijk hun buikje al vol gegeten.
Deze vismiddag geeft aardig weer wat ik hierboven bedoelde met het opzoeken van klein water in het nog frisse voorjaar.  ;D ;D

slootje van niks

ook nog enkele windes naast de vele voorns en voorntjes

hoogzwangere baars

merijn1982

Vanmiddag nog even met erik achter de windes aan geweest. Hij pakte er al snel een een toen bleef het stil.. het was ook koud en de zon kwam er niet door. Dus het was te verklaren. Wel een paar aanbeten gehad allebei maar het bracht geen vis op de kant. Erik had ook nog even kort contact met een snoek maar die ging er met zijn nimf vandoor:-)
Tight lines!!

Bone F

Vandaag toch nog maar een keer naar "mijn" haventje geweest. Bijna iedere word was raak opeen bepaalde plek tot er een boot afmeerde  >:(
Al met al toch een uitstekende dag.

MarcelN

Mooi Sjoerd ::goodjob:: juist 'dat slootje van niks' daarin vis ik graag hier in de buurt, ook heel herkenbaar die water verplaatsing van scholen ruisers, het begint spontaan te jeuken hier!
Zeer leuke visserij, ik doe dat later het liefst drijvend, maar nu zal een zwevend pt'tje wel eens hot kunnen zijn.

sjoerd

Quote from: MarcelN on March 18, 2015, 21:09:29
Mooi Sjoerd ::goodjob:: juist 'dat slootje van niks' daarin vis ik graag hier in de buurt, ook heel herkenbaar die water verplaatsing van scholen ruisers, het begint spontaan te jeuken hier!
Zeer leuke visserij, ik doe dat later het liefst drijvend, maar nu zal een zwevend pt'tje wel eens hot kunnen zijn.

In het tweede slootje zelfs met twee nimfjes gevist.  Droog had ook gekund voor de ruisers want de beetverklikker werd zeer regelmatig "aangevallen".
Nu was het vaak de bovenste nimf een ruiser of winde en de onderste nimf meestal een blankvoorn. Ik had geen zin om naar droog te wisselen als ik al droge vliegen mee had. ik dacht van niet. :) Maakte ook niet uit want ik ving genoeg vis. Jammer dat het weer kouder weer wordt want de eerste karpers zijn alweer gevangen. Maar goed alles op zijn tijd.......

MarcelN

#396
Klopt, met twee vaak doubletjes van ruisvoorn en baars, blankvoorn zit er weinig hier in die slootjes, maar soms wel erg grote blankvoorns, groter dan uit de havens, heel vreemd.

wouter veuger

mooie vangsten weer heren! ik wou ook nog een uurtje gaan smiddags,maar het bleef hier maar zwaar bewolkt en met een koud windje kon ik me er niet toe zetten.

@joost: "genieten"  is the magic word ::goodjob::!

FSCHAMP

Schitterende voorns mannen  ::goodjob::
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jo flyfishing

#399
Nog maar eens de polders in getrokken. Tirade van een een boer omgebogen in een aangenamer gesprek.
3 snoekjes (50 tot 60 cm) gevangen en een 4-tal gemist.
gezicht gloeit een beetje van de wind.

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain